کمک ۱۴ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل / افزایش شمار کشته‌های آمریکا در طوفان‌ الاقصی
کمک ۱۴ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل / افزایش شمار کشته‌های آمریکا در طوفان‌ الاقصی

برخی خبرها حاکی از آن است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است ۱۴ میلیارد دلار دیگر از کنگره برای حمایت از رژیم صهیونیستی درخواست کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ارتش رژیم اسرائیل برای چهاردهمین روز متوالی نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داد که در اثر آن شمار دیگری از ساکنان این منطقه از فلسطین به شهادت رسیدند که در یک فقره، اصابت موشک به خانه خانواده عطاری‌ها در دیرالبلح واقع در مرکز غزه، ۱۰ تن شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی نشست خبری گفت که بیش از ۱۳۰۰ نفر از جمله حداقل ۳۲ شهروند آمریکایی در فلسطین اشغالی طی عملیات طوفان الاقصی کشته شدند.

بایدن با تکرار اینکه حماس نماینده مردم فلسطین نیست گفت که اولویت اول ما سرنوشت زندانی‌های آمریکایی در نوار غزه است.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی همچنین شد: نمی‌توانیم از راهکار دو دولتی دست بکشیم و اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها شایسته زیستن در امنیت، با شرافت و در صلح هستند.

اختلاف نظر قاهره و تل آویو بر سر گشایش گذرگاه رفح

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد گذرگاه رفح که پیش از این قرار بود فردا بر روی کامیون های حامل کمک‌های بشردوستانه گشوده شود به دلیل اختلاف نظر میان طرفین مصری و اسراییلی به تعویق افتاد

۱۰ شهید در بمباران خانه خانواده فلسطینی

وزارت کشور در نوار غزه اعلام کرد که در اثر حمله هوایی هواپیماهای  رژیم اسرائیل به خانه خانواده «العطار» در دیر البلح ۱۰ نفر شهید شده و شماری زخمی شده اند.

آمریکا به دنبال تصویب کمک مالی ۱۴ میلیارد دلاری به رژیم اسرائیل است

خبرگزاری رویترز گزارش داد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است ۱۴ میلیارد دلار دیگر از کنگره برای حمایت از رژیم صهیونیستی درخواست کند.

ارتش لبنان: یک تیم رسانه‌ای را به مکان امن منتقل کردیم

ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تیم رسانه‌ای در مجاورت شهرک «حولا» مورد حمله دشمن صهیونیستی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است ارتش لبنان با نیروهای یونیفل برای انتقال این تیم رسانه‌ای به مکان امن همکاری کرد.

تداوم بمباران مناطق مختلف غزه

رسانه های فلسطین بامداد امروز جمعه از تداوم حملات هوایی رژیم اسرائیل به مناطق مختلف در نوار غزه خبر می‌دهند. بر اساس این گزارش‌ها، برج‌های مسکونی در شهرک الزهراء و مناطقی در شهر غزه و غرب نوار غزه هدف حمله بودند.

کلمبیا در تلاش برای افتتاح سفارت در رام الله

«گوستاوو پترو»، رئیس‌جمهور کلمبیا که در روزهای گذشته از تعطیلی سفارت کشورش در سرزمین اشغالی خبر داده بود دقایقی قبل اعلان کرد بوگوتا قصد دارد تا در آینده نزدیک سفارت خود در فلسطین را در شهر رام الله افتتاح نماید.

پترو همچنین از آمادگی کشورش به منظور ارسال کمک های بشردوستانه به غزه پس از گشایش مسیرهای کمک رسانی خبر داد.

منبع: تسنیم

+