به گزارش زیرنویس، مهدی علیزاده در مورد سرانجام ورود اتوبوس‌های برقی به پایتخت گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی قراردادی را با دو شرکت منعقد کرده و بنا است براساس قرارداد و مبلغ پرداخت شده به صورت فازبندی و براساس زمان بندی این اتوبوس‌ها تحویل شرکت واحد اتوبوسرانی بشود. وی بیان […]

به گزارش زیرنویس، مهدی علیزاده در مورد سرانجام ورود اتوبوس‌های برقی به پایتخت گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی برای خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی قراردادی را با دو شرکت منعقد کرده و بنا است براساس قرارداد و مبلغ پرداخت شده به صورت فازبندی و براساس زمان بندی این اتوبوس‌ها تحویل شرکت واحد اتوبوسرانی بشود.

وی بیان کرد: قرارداد تولید ۵۰۰ اتوبوس برقی با شرکت «مپنا» و تولید ۵۰۰ اتوبوس برقی دیگر نیز با شرکت «آلن نور» است که بخشی به صورت داخلی و بخشی نیز با مجوز وزارت صمت به صورت وارداتی خواهد بود و به غیر از این دو قرارداد، قرارداد دیگری برای تولید اتوبوس برقی نداریم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد زمان بندی تحویل اتوبوس های برقی، گفت: حداقل حدود ۳۰ الی ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی را برای خط جمهوری-بهارستان تا اواخر آبان ماه فعال می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اتوبوس‌های برقی که قرار است وارد ناوگان شود به مانند قدیم نیست که سیم داشته باشد و از برق بالاسری تغذیه کند، افزود: اتوبوس‌های برقی باطری دارد و مدل آن کاملا متفاوت از اتوبوس‌های برقی سنتی است.

منبع خبر: رکنـا