پشت پرده جنایت تلخ صهیونیست‌ها در  بیمارستان معمدانی غزه
پشت پرده جنایت تلخ صهیونیست‌ها در  بیمارستان معمدانی غزه

در حالیکه چند روز از جنایت بیمارستان معمدانی غزه گذشته افکار عمومی جهان علیه رژیم صهیونیستی بسیج شدند و سران محور شرارت در پشت خنده‌های ظاهری در وحشت مواجهه با پاسخ مقاومت به سر می برند.

 

زیرنویس، گروه بین الملل: رژیم جعلی صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود با همکاری دولت آمریکا دست به یک کشتار جمعی در نوار غزه زد که تقریباً در چند دهه اخیر بی نظیر بوده است.حمله سه شنبه شب رژیم صهیونیستی به بیمارستان معمدانی غزه به شهادت بیش از ۸۰۰ نفر منجر شد که به گفته مقامات فلسطینی بسیاری از اجساد قابل شناسایی نیست؛ منابع غیررسمی اما از شهادت بیش از هزار نفر در این حمله خبر دادند. این جنایت کشتار جمعی شوک و واکنش جهانی را به همراه داشت، مقامات، نهادها و سازمان‌های مختلف جهانی بر ضرورت پاسخگو بودن این رژیم تاکید کردند

پشت پرده جنایت تلخ صهیونیست‌ها در بیمارستان «معمدانی» غزه

آمریکا شریک جرم اصلی رژیم صهیونیستی از آغاز تاکنون

آمریکا به عنوان اصلی ترین حامی رژیم صهیونیستی در منطقه از ابتدای عملیات «طوفان الاقصی» بارها اعلام کرده که از اقدامات این رژیم جعلی پشتیبانی همه جانبه می‌کند.

در همین راستا چند ساعت قبل از رخ داد فاجعه بیمارستان معمدانی، منابع آگاه اطلاعاتی در منطقه خبر دادند؛ آمریکا از پایگاه‌های العدید قطر، قبرس، یونان و راماشتاین آلمان در حال بارگیری و انتقال بمب‌های جی بی یو ۳۱ از طریق هواپیماهای ترابری خود به اسراییل است. بمب‌های یاد شده مخرب‌ترین نوع مهماتی بوده که تاکنون برای تخریب مناطق مسکونی و زیرساخت‌های غزه به‌کار رفته است

پشت پرده جنایت تلخ صهیونیست‌ها در بیمارستان «معمدانی» غزه

پیش از این نیز، منابع آگاه اطلاعاتی منطقه اعلام کردند که ارتش آمریکا به فرماندهی سنتکام دستور داده تا نسبت به انتقال بمب‌های جی بی یو، از انبار پایگاه‌هایش مستقر در کشورهای منطقه، برای تجهیز ارتش صهیونیستی علیه مردم فلسطین اقدام کند.

درست یک روز بعد از هشدار رهبر انقلاب اسلامی خطاب به رهبران صهیونیستی و همدستان غربی و آمریکایی فاجعه بمباران بیمارستان در غزه رخ داد. رهبر انقلاب اسلامی در اظهارات اخیرشان فرمودند: «ملت‌های مسلمان و حتی مردم غیرمسلمان جهان از جنایات جاری رژیم اشغالگر جداً عصبانی هستند و اگر این وحشی‌گری‌ها ادامه یابد، مسلمانان جهان و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و دیگر کسی نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد.»

پیش از این نیز مقامات سیاسی ایران در قبال لبریز شدن صبر ملت‌های منطقه به رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

زمانی که رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا صحبت از ورود به غزه و عملیات زمینی می‌کرد حسین امیر عبداللهیان رییس دستگاه دیپلماسی ایران با صدور بالاترین سطح هشدار به مقامات صهیونیستی یادآوری کرد، مقاومت نسبت به این مساله ساکت نخواهد بود و ساعت صفر (جنگ تمام عیار) اسراییل فرا خواهد رسید.

حسین امیرعبداللهیان در محل سفارت ایران در بیروت با بیان اینکه مقاومت آمادگی لازم برای همه سناریوها علیه اسراییل را دارد تصریح کرد: «مقاومت در همه جبهه‌ها همه سناریوهای ممکن را در مقابل خود قرار داده است. اعلام ساعت صفر برای هرگونه اقدام در صورت تداوم جنایت جنگی در اختیار مقاومت است.»

وزیر امور خارجه تاکید کرد: «مقاومت همه سناریوها را طراحی کرده و دست همه روی ماشه است. درصورت تعلل جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و حامیان رژیم صهیونیستی پاسخ در زمان مناسب از سوی محور مقاومت انجام خواهد شد. من در گفت‌گو با رهبران مقاومت دریافتم پاسخ مقاومت تعیین کننده پشیمان کننده و تغییر دهنده نقشه کنونی سرزمین‌های اشغالی است».

پشت پرده نمایش دردناک حمله به بیمارستان غزه

عملیات غافلگیرانه «طوفان الاقصی» و کشتار صهیونیست‌های نظامی که تاکنون در تاریخ حیات شوم این رژیم بی سابقه بوده و به اسارت درآمدن صدها صهیونیست به دست گروه مقاومت فلسطین و فرار هزاران صهیونیست از از سرزمین‌های اشغالی و تخلیه پی در پی شهرک‌های صهیونیستی در نزدیکی نوار غزه و در مرز با جنوب لبنان تمام این اتفاقات باعث شد رهبران محور شرارت در منطقه به فکر بازسازی آبرو و هیبت از دست رفته رژیم صهیونیستی در جهان بیفتند.

به نظر می‌رسد؛ نمایش دردناک حمله به یک بیمارستان در غزه با بمب‌های اهدایی آمریکایی‌ها و بعد از آن همزمان شدن سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی و نشان دادن چهره شاد و پیروز مقامات صهیونیستی و آمریکایی نمایشی مضحک باشد که خود غربی‌ها و صهیونیست‌ها نیز بر ساختگی بودن آن اتفاق نظر دارند.

به اعتقاد کارشناسان یکی دیگر از دلایل این جنایت؛ کاشتن رعب، ترس و وحشت در دل مردم غزه و وادار کردن آنها به ترک غزه و رفتن به صحرای سینا به عنوان موطن جایگزین، همانطور که پیشتر در دیر یاسین و کفر قاسم انجام دادند، بود.

از سوی دیگر ناتوانی نظامیان صهیونیست در حمله زمینی به غزه به ویژه پس از تهدیدات محور مقاومت مبنی بر مداخله مستقیم در جنگ درصورت عملی شدن این تهدیدات موجب ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد تا آنجا که برای تقویت روحیه نظامیان خود به این جنایت هولناک دست زدند.

پشت پرده جنایت تلخ صهیونیست‌ها در بیمارستان «معمدانی» غزه

از دیگر دلایل ارتکاب این جنایت تلاش برای افزایش شمار شهدای فلسطینی به این منظور که شمار آنان تا قبل از برقراری هرگونه آتش بس تحت هر شرایطی، به دو برابر تعداد کشته شدگان صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی برسد و نتانیاهو چیزی برای احساس «افتخار» در برابر صهیونیست‌ها داشته باشد.

دل شوره صهیونیست‌ها از حضور قوای مقاومت بویژه حزب الله در نبرد نهایی

از همان روزهای ابتدایی این عملیات مهمترین دغدغه صهیونیست‌ها و هم پیمانانشان حضور نیروهای مقاومت از لبنان گرفته تا ایران، عراق، سوریه و یمن در این جنگ بود. از این رو کشورهای غربی در اقدامی پیش دستانه یکی یکی شروع به اعلام همبستگی سیاسی، رسانه‌ای و نظامی با این رژیم کودک‌کش کردند.

صهیونیست‌ها می‌دانند که قدرت حزب الله از همه بخش‌های دیگر مقاومت بیشتر است از این رو همواره در این جنگ یکی از نقاط نگرانیشان حضور و همکاری حزب الله با گروه مقاومت فلسطین بود.

پشت پرده جنایت تلخ صهیونیست‌ها در بیمارستان «معمدانی» غزه

حزب الله لبنان در عملیات قهرمانانه حماس علیه رژیم صهیونیستی موسوم به “طوفان الاقصی” راهبرد موضع “موازنه در پاسخ” را در پیش گرفته است و در برابر هر اقدام دشمن صهیونیستی، اقدام متناسب و به اندازه انجام می‌دهد.

الاخبار طی گزارشی در خصوص مشارکت حزب الله در طوفان الاقصی طی گزارشی نوشت: گر چه جانبداری غرب و حمایت گسترده آمریکا از وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه و حضور مستقیم آمریکا در منطقه را کم‌اهمیت نمی‌دانیم، اما شاخص‌ها نشان می‌دهد که اسراییل در برابر یک جنگ موجودیتی قرار دارد و چنین احساسی در میان محور مقاومت نیز وجود دارد که طی سال‌های گذشته مفهوم وحدت عرصه‌ها را مطرح کرده و معتقد است که ورود انفرادی به این درگیری‌ها مقدمه‌ای برای از بین رفتن یک یک آنها خواهد بود. به این ترتیب، مداخله آمریکا و ناوهای هواپیمابر و بزرگنمایی‌های این کشورهیچ یک نمی‌تواند ملت‌های مقاومت را از آمادگی برای مقابله تا زمان تحقق پیروزی نهایی و آزادسازی کامل بترساند.

پاسخ مقاومت حکیمانه و غافلگیرانه خواهد بود

محور مقاومت در سال‌های اخیر با حکمت رهبران خود ضمن رصد تمام تحرکات دشمن و حفظ حق پاسخگویی به جنایات آنها همواره برخوردهایی مدبرانه و غافلگیرانه داشتند به طوری که در هر پاسخ هیبت پوشالی نظام غربی و صهیونیستی ضربه جدی دیده و با هر گونه تبلیغات رسانه‌ای و پنهان کاری دشمنان قابل جبران نبوده است. برخوردی که در پاسخ به جنایت آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس شاهد بودیم.

از سوی دیگر سایر گروه‌های مقاومت در عراق، یمن و سوریه نیز از روزهای آغازین عملیات طوفان الاقصی آمادگی خود را برای همکاری با گروه مقاومت فلسطین اعلام کردند.

پشت پرده جنایت تلخ صهیونیست‌ها در بیمارستان «معمدانی» غزه

بازوهای مقاومت در منطقه آماده پاسخ گویی به جنایت‌های اسراییل

گروه‌های مقاومت پس از جنایت بیمارستان معمدانی غزه هر یک به نوبه خود آمادگی نظری و عملی خود را در پاسخ به این جنایت به منصه ظهور رساندند.

انصار الله یمن در واکنش به بمباران بیمارستان معمدانی غزه اعلام کرد: «اسراییل تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و تنها با زور و قدرت باید با آن تعامل کرد.»

در همین راستا مقاومت اسلامی عراق دو پایگاه آمریکایی را هدف قرار دادند. المیادین به نقل از یک منبع آگاه در مقاومت عراق نوشت: مقاومت اسلامی عراق مسئولیت دو حمله پهپادی علیه دو پایگاه آمریکایی الحریر و عین‌الاسد را برعهده می‌گیرد. به آمریکایی‌ها این وعده را می‌دهیم که عملیات‌های بیشتری در راه است.

محور کودک کش در انتظار واکنش مقاومت

علارغم چهره شاد بایدن رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی نگرانی‌های عمیقی از ترس واکنش محور مقاومت نسبت به این جنایت جدید غربی صهیونیستی وجود دارد. ترسی که خود را در قالب پیام‌های همدردی با ملت فلسطین نشان می‌دهد.

رییس جمهور آمریکا بعد از این جنایت اشتراکی گفت: ما نسبت به کشته یا زخمی شدن مردم بی گناه اندوهگین هستیم.

فرانسه که طی روزهای گذشته صدها نظامی فرانسوی را برای پیوستن به ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد علیه غزه، وارد اراضی اشغالی نمود اعلام کرد: هیچ چیزی نمی‌تواند بمباران یک بیمارستان و یا هدف قرار دادن افراد غیرنظامی را توجیه کند.

سخن پایانی

از همان روزهای ابتدایی عملیات «طوفان الاقصی» گمانه زنی‌هایی مبنی بر طولانی بودن این نبرد در محافل سیاسی و رسانه‌ای مطرح می‌شد. این نبرد که بر سر موجودیت رژیم صهیونیستی با ابتکار عمل مقاومت اسلامی حماس به ظاهر آغاز شد، اشغالگران و هم پیمانانشان را با سردرگمی مواجه کرد تا آنجا که برای دفاع از خود و یا بیرون رفتن از این جنگ چاره‌ای جز دست زدن به کشتارهای دسته جمعی غیرنظامیان ندارند.

چنین جنایت‌هایی نه تنها رژیم صهیونیستی را از باتلاقی که در آن گرفتار شده نجات نمی‌دهد، بلکه افکار عمومی جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان عرب و غیر عرب و حتی دولت‌های سازشگر که پیش از این عملیات هروله کنان به سوی عادی سازی روابط می‌رفتند، تحت تاثیر قرار خواهد داد.

امروز صهیونیست‌ها دیگر تعیین کننده پایان این نمایش تلخ نیستند، بلکه تماشاچیان وحشت زده‌ای هستند که هر لحظه منتظر صحنه زوال خود در یک نبرد نهایی هستند.

منبع: مـهر