به گزارش زیرنویس، روز گذشته ۲۷ مهرماه در جریان آخرین روز از سفر استانی تیم ارزیاب قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کازیرنویسن وظیفه نیروهای مسلح به استان اردبیل، نشست تیم ارزیاب قرارگاه با مدیرکل و مسئولان جمعیت هلال احمر استان برگزار شد. سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کازیرنویسن وظیفه نیروهای مسلح […]

به گزارش زیرنویس، روز گذشته ۲۷ مهرماه در جریان آخرین روز از سفر استانی تیم ارزیاب قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کازیرنویسن وظیفه نیروهای مسلح به استان اردبیل، نشست تیم ارزیاب قرارگاه با مدیرکل و مسئولان جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کازیرنویسن وظیفه نیروهای مسلح اظهار کرد: برای سربازان وظیفه ۵ آموزش عمومی طراحی شده است که امداد و نجات یکی از این ۵ مهارت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: آموزش امداد نجات برای نیروهای مسلح مفید خواهد بود، چراکه نیروهای مسلح جزو اولین دستگاه‌های حاضر در تمامی حوادث است و به سرعت در صحنه حوادث حضور دارند و به مردم کمک خواهند کرد.

سردار کمالی بیان کرد: بر همین اساس آموزش امداد و نجات برای نیروهای مسلح بسیار مهم است و به افراد در انجام امورات بسیار کمک می‌کند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کازیرنویسن وظیفه نیروهای مسلح گفت: با طی کردن دوره های امداد و‌نجات در حوادث احتمالی افراد می‌توانند هم به خود و هم به خانواده و اطرافیانشان کمک کنند تا از بسیاری خسارات فردی جلوگیری شود.

وی افزود: تحقق موضوع هر سرباز یک امدادگر شعار ما است و باتوجه به ظرفیت نیروهای مسلح و تعداد سربازان، جمعیت هلال احمر می‌تواند سالانه ۳۰۰ هزار سرباز را به امدادگر عمومی تبدیل کند.

سردار کمالی با بیان اینکه هلال احمر می‌تواند پیگیری این موضوع باشد گفت: هلال احمر استان اردبیل می‌تواند در مراکز آموزشی استان این اقدام را برای سربازان وظیفه انجام دهد و تنها در ۲ مرکز شهید بیگلری مشکین شهر و شهید مدنی اصلاندوز چندین هزار سرباز را تبدیل به امدادگر عمومی کنند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کازیرنویسن وظیفه نیروهای مسلح تاکید کرد: همچنین در راستای افزایش کیفیت آموزش ها باید تلاش شود.

 

منبع خبر: رکنـا