به گزارش زیرنویس، دولتمردان سابق در استان کردستان در اواخر عمر دولت در اقدامی عجولانه به افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام جلوی دوربین‌ها روی آورده بودند، نمونه آن هم افتتاح زودهنگام پروژه جاده سنندج-مریوان در هشتم تیرماه سال ۱۴۰۰ بود که فقط پس از گذشت ۱۶ روز شاهد نخستین تصادف و جان باختن ۳ کردستانی در این محور بودیم. پس […]

به گزارش زیرنویس، دولتمردان سابق در استان کردستان در اواخر عمر دولت در اقدامی عجولانه به افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام جلوی دوربین‌ها روی آورده بودند، نمونه آن هم افتتاح زودهنگام پروژه جاده سنندج-مریوان در هشتم تیرماه سال ۱۴۰۰ بود که فقط پس از گذشت ۱۶ روز شاهد نخستین تصادف و جان باختن ۳ کردستانی در این محور بودیم.

پس از افتتاح این پروژه، سرهنگ عیسی گوهری رئیس پلیس راه استان کردستان بلافاصله در گفت‌وگوی رسانه‌ای از ممنوعیت تردد کامیون در جاده جدید سنندج-مریوان خبر داد و گفت: تردد کامیون در این محور ممنوع بوده و تابلوی این ممنوعیت نیز در ابتدای محور نصب شده و انتظار می‌رود رانندگان این قانون را رعایت کنند.

وی ادامه داد: از زمان باز شدن این محور نیروهای پلیس راه کردستان در قالب چند اکیپ در طول مسیر استقرار یافته تا از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری کرده تا مشکلی برای شهروندانی که از این مسیر تردد می‌کنند، به وجود نیاید.

گوهری در حالی از استقرار پلیس راه در محور جاده سنندج-مریوان خبر داده که بر اساس گزارشات ارسالی شهروندان و مشاهدات خبرنگار تسنیم در برخی از ساعت شبانه‌روز به ویژه شب‌ها، عوامل راهنمایی و رانندگی در مسیر حضور نداشته و اگر هم در طول روز حضور داشته باشند، کمتر با خودروهای سنگین عبوری، برخورد می‌کنند.

تردد خودروهای سنگین از این محور با وجود اعلام ممنوعیت از سوی پلیس، باعث گله‌مندی، ترس و دلهره شهروندان و رانندگان خودروهای سواری را به دنبال داشته است.

خبرنگار تسنیم این موضوع را از رئیس پلیس راه استان کردستان پیگیری کرد. سرهنگ گوهری درباره اینکه چرا با وجود ممنوعیت و گلایه مردمی، تردد این خودروها در محور سنندج_مریوان ادامه دارد؟ گفت: تمام رانندگان قبل از رانندگی، مقررات راهنمایی و رانندگی را دریافت کرده و از سوی دیگر در این مسیر که مورد اعتراض است، تابلوی «کامیون ممنوع» درج شده است، لذا خواهشمند است رانندگان ضمن احترام به قوانین و مقررات از تردد در محل‌های ممنوع خودداری کنند.

گوهری در پاسخ به این سؤال که وقتی رانندگان خودروهای سنگین قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند، تکلیف چیست؟ گفت: ساعت ۱، ۲ و ۳ بامداد چه کسی به آن مسیر می‌رود؟ آیا شما به عنوان خبرنگار به آنجا می‌روید؟! نهایتاً نیروهای پلیس راهنمایی تا ساعت ۱۰ شب می‌توانند در مسیر جاده سنندج – مریوان حضور داشته باشند. نمی‌توانیم ۲۴ ساعته در آن محل حضور داشته باشیم تا آن راننده خودرو سنگین از آن مسیر تردد نکند.

این توضیحات رئیس پلیس راه استان کردستان در حالی است که گلایه رانندگان عبوری از این محور، صرفاً درباره تردد شبانه خودروهای سنگین نیست و این خودروها در روز نیز از این محور عبور می‌کنند.

گوهری تردد خودروهای سنگین در طول روز از این محور  را غیرممکن دانست و گفت: امکان ندارد؛ چراکه در طول روز گشت‌هایمان حضور داشته و اصلاً خوردوی سنگین از آن مسیر عبور نمی‌کنند!

گوهری در واکنش تصریح کرد: اگر پل گاران که تا یک ماه دیگر راه‌اندازی شود، تمام تابلوهای مسیر جاده سنندج – مریوان را به شورای ترافیک استان داده و کل مسیر را برای همه رانندگان آزاد کرده و تبدیل به جاده ترانزیتی خواهم کرد!

طول پروژه جاده سنندج تا سه راهی تیژتیژ حدود ۶۰ کیلومتر و از محور جدید (واریانت تیژتیژ – گاران -مریوان) با حدود ۵۲ کیلومتر و عرض ۱۰ متر در ۶ قطعه اجرا شده و در طول مسیر سه تونل همرو با یک‌هزار و ۳۲۶ متر، تونل گزردره با ۳۵۵ متر و تونل باغان یک‌هزار و ۹۴۰ متر احداث شده است.

 

منبع خبر: رکنـا