مذاکرات پنهانی استقلالی‌ها با یک مربی!
مذاکرات پنهانی استقلالی‌ها با یک مربی!

داستان استقلال با سرمربی سابق خود هنوز تمام نشده است.

 

استقلال خرداد ماه امسال عملاً کارش را با ریکاردو ساپینتو تمام شد. سرمربی خبرساز و جنجالی که در طول فصل گذشته ۷ مرتبه به واسطه رفتارهایش با محرومیت انضباطی مواجه شد تا از این نظر استقلالی‌ها را صاحب یک رکورد عجیب و البته کاملاً منفی بکند. این مربی در حالی تهران را ترک کرد که از استقلال طلبکار بود و خودش در نامه خداحافظی با صراحت عنوان کرد اگر مطالباتش پرداخت نشود، چاره‌ای غیر از شکایت به فیفا برایش باقی نمی‌ماند و دقیقاً همین اتفاق هم به وقوع پیوست و حالا او حکمی به ارزش ۳۰۷ هزار یورو علیه استقلال گرفته است.

حکمی که اگر تایید شود بدون شک استقلال تا قبل از تسویه حساب با این مرد پرتغالی اجازه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را پیدا نخواهد کرد چون مجوز حرفه‌ای برایش صادر نخواهد شد به همین خاطر استقلالی‌ها قضیه را به صورت جدی دنبال می‌کنند.

مذاکرات در دبی؟

ریکاردو ساپینتو دقیقاً مانند آندره آ استراماچونی و اغلب مربیان اروپای غربی تمایلی به اینکه خودش مستقیم با باشگاه استقلال مذاکره کند نشان نداد و تاکید دارد که همه کارها باید از طریق مدیر برنامه و وکیلش انجام شود. این مربی که هم اکنون در قبرس مشغول فعالیت است و اتفاقاً آنجا هم حاشیه‌های زیادی راه انداخته، فعلاً در دادگاه اولیه مقابل استقلال پیروز شده اما هنوز دادگاه تجدید نظر و شاید حتی دادگاه عالی ورزش هم پیش رو باشد.

در همین خصوص حدوداً ۲۰ روز قبل شنیدیم که استقلالی‌ها می‌خواهند با ساپینتو به صورت جدی مذاکره کنند و حالا شایعاتی بر سر زبان‌ها افتاده که مدیر برنامه‌های این مربی به دبی سفر کرده است. مسافرتی که شایعه مذاکرات محرمانه با او بر سر توافق مالی با استقلال را به طور جدی تقویت می‌کند. البته استقلالی‌ها هنوز به صورت رسمی بحث مذاکره با ریکاردو ساپینتو  در مقطع کنونی به میزبانی دبی را مطرح نکرده‌اند اما…

گفتگوهای شفاهی

در رابطه با پرونده مذکور یکی از افراد نزدیک به استقلال به خبر ورزشی گفت: نمی‌توانم با صراحت بگویم که با وکیل سرمربی سابق استقلال در دبی مذاکره شده است یا نه چون اساساً محل انجام این گفتگوها در درجه اول اولویت قرار ندارد بلکه توافق و نامه‌ای که به فیفا فرستاده می‌شود، مهم است.

این مذاکرات می‌تواند در هر کجای دنیا یا به هر شکل ممکن انجام شود. از گفتگوی حضوری گرفته تا مذاکرات تلفنی و اینترنتی. اصل مطلب که مذاکره استقلالی‌ها با ریکاردو ساپینتو باشد را تایید می‌کنم و به شما می‌گویم در این رابطه پیگیری‌هایی در حال انجام است تا قضیه به صورت دوستانه حل و فصل شود و پرونده از حالت انضباطی فیفا خارج شود.

منبع: خبـر ورزشی