امشب از ساعت ۲۰ حساس‌ترین نبرد هفته نهم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه استمفوردبریج برگزار خواهد شد، جایی که چلسی به مصاف همشهری‌اش آرسنال خواهند رفت. چلسی؛ فرصت خوب برای احیا شروع ضعیف مائوریسیو پوچتینو حتی باعث شد تا این سرمربی باسابقه آرژانتینی تا مرز اخراج هم پیش برود، اما ۲ برد آخر مقابل فولام […]

- چلسی – آرسنال؛ آبی‌رنگ پریده و قرمز پررنگ/ این دربی دیدن دارد!

امشب از ساعت ۲۰ حساس‌ترین نبرد هفته نهم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه استمفوردبریج برگزار خواهد شد، جایی که چلسی به مصاف همشهری‌اش آرسنال خواهند رفت.

چلسی؛ فرصت خوب برای احیا

شروع ضعیف مائوریسیو پوچتینو حتی باعث شد تا این سرمربی باسابقه آرژانتینی تا مرز اخراج هم پیش برود، اما ۲ برد آخر مقابل فولام و برنلی کمی او را از وضعیت قرمز دور کرده است. حالا ۴ هفته حساس پیش‌روی چلسی خواهد بود؛ اول نبرد با آرسنال و سپس مسابقات بعدی با برنتفورد، تاتنهام و منچسترسیتی. از پوچتینو از این گردنه به سلامت عبور کند و تیمش را از نیمه پایینی جدول به نیمه بالایی بیاورد، می‌تواند ادعا کند که آینده از آن تیمش خواهد بود. بهترین فرصت احیا در استمفوردبریج و مقابل چلسی است. پوچ می‌خواهد تیمش طلسم آرسنال را بشکند، تیمی که ۳ بازی آخر را مقابل آن باخته‌اند.

آرسنال؛ صدرنشینی در غرب لندن

آرسنال نشان داد که عملکردش در فصل قبل جرقه نبوده و تیم میکل آرتتا شایستگی‌اش را این فصل هم نشان داد. توپچی‌ها تبدیل به اولین تیمی شدند که این فصل منچسترسیتی را شکست می‌دهد و میکل هم نشان داد سرانجام راه چیره شدن بر استاد خودش پپ گواردیولا را یاد گرفته. در ابتدای مسیر پرپیچ‌وخم قهرمانی، آرسنال بهترین مسیر را انتخاب کرده، اما اتفاق بد این که تنها مقابل دو تیم لندنی در کسب امتیازات کامل ناکام بوده‌اند؛ فولام و تاتنهام. حالا نبرد لندنی دیگری در پیش است و آرسنال می‌خواهد مثل فصل قبل باز هم مقابل همشهری آبی‌پوش پیروز باشد. نگاه آرسنال به سوی صدرنشینی در ورزشگاه غرب لندن است.

آخرین بازی
دوم مِی ۲۰۲۳ در دیدار برگشت فصل گذشته لیگ برتر انگلیس، آرسنال مقابل چلسی با نتیجه ۳-۱ پیروز شد. اودگارد (۲ مرتبه) و ژسوس برای آرسنال و مادوئکه برای چلسی در آن بازی گل زدند.

آمار بازی
۲۰۵) در ۲۰۷ مصاف بین چلسی و آرسنال، تا امروز توپچی‌ها ۸۲ برد کسب کرده‌اند و آبی‌های لندن در ۶۶ بازی برنده شده‌اند. ۵۹ بازی هم بین دو تیم مساوی شده است.
۶۲) در ۶۲ دیدار لیگ برتری بین چلسی و آرسنال، آبی‌ها ۲۰ برد و قرمزها ۲۵ برد کسب کرده‌اند. ۱۷ بازی هم مساوی شده است.
۳) در ۳ دیدار آخر بین این دو تیم لندنی، آرسنال برنده میدان بوده است. در ۷ بازی آخر هم آرسنال ۶ بازی را از چلسی برده و یک بازی را باخته.
۰) آرسنال یکی از دو تیم بدون باخت لیگ برتر انگلیس است. دیگر تیم شمال لندنی یعنی تاتنهام در این رکورد شریک آن‌هاست.
۲) چلسی ۲ بازی از ۴ بازی خانگی‌اش در این فصل در لیگ برتر انگلیس را باخته است. در واقع استمفوردبریج خانه امنی برای آن‌ها نیست.
۳) آرسنال رکورد ۱۰۰درصد پیروزی خارج‌ازخانه را دارد. ۲ تساوی توپچی‌ها تا اینجای فصل خانگی بوده است.

مصدومان و محرومان
مصدومان چلسی که قطعاً به این بازی نخواهند رسید عبارتند از: وسلی فوفانا، کریستوفر انکونکو، رومئو لاویا، بن چیلول و مارکوس بتینلی. دیگر بازیکنانی که با وجود مصدومیت شاید به نبرد با چلسی برستند عبارتند از: اکسل دیساسی، کارنی چوکووئمکا، تروو شالوبا، بنوا بادیاشیله و آرماندو برویا.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
سانچس، گوستو، دیساسی، سیلوا، کولویل، فرناندس، گالاگر، پالمر، استرلینگ و جکسون
آرسنال: رایا، وایت، سالیبا، گابریل، زینچنکو، اودگارد، رایس، ویرا، ساکا، گابریل و ژسوس

منبع: خبـر ورزشی