به گزارش زیرنویس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به انهدام یک شبکه کار چاق‌کنی به سرپرستی یک زن گفت: این زن که اهل و ساکن تهران است خود را وکیل دادگستری معرفی و با ادعای ارتباط با قضات دیوان عالی کشور با یکی از خانواده‌های محکوم به اعدام […]

به گزارش زیرنویس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به انهدام یک شبکه کار چاق‌کنی به سرپرستی یک زن گفت: این زن که اهل و ساکن تهران است خود را وکیل دادگستری معرفی و با ادعای ارتباط با قضات دیوان عالی کشور با یکی از خانواده‌های محکوم به اعدام ارتباط گرفته و با طرح عناوین مذکور و تعهد به اخذ یک درجه تخفیف مبلغ حدود ۳ میلیارد و یکصد میلیون تومان دریافت کرده بود.

وی افزود: این در حالی است که این فرد هیچ اقدامی در پرونده مربوطه انجام نداده و حکم اعدام اجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: با رصد و پیگیری حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی مشخص شد فرد مذکور و مرتبطین وی هیچ اعمال نفوذی در مجموعه دستگاه قضایی نداشتند و صرفا با شگرد‌های مختلف سوء استفاده از شرایط روحی خانواده محکوم به اخاذی مبادرت کرده‌اند.

وی اظهار تصریح کرد: با همکاری حفاظت مرکز قوه قضاییه ۴ نفر از متهمین دستگیر و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و پرونده در حال رسیدگی در یکی از شعب بازپرسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه متهم در پرونده دیگری نیز ادعای اعمال نفوذ داشته عنوان کرد: این موضوع نیز در حال بررسی و تکمیل فرایند تحقیقات است.  

 وی از مراجعان به مجتمع‌های قضایی استان خواست فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورده و پرونده خود را از مسیر قانونی دنبال کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۸۰ در شناسایی سوء جریان‌های مالی، فساد اداری و مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان با حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی همکاری کنند.

منبع خبر: رکنـا