مونتسا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پاپو گومس به دلیل حادثه‌ای که به اکتبر ۲۰۲۲ برمی‌گردد، از سوی کمیسیون ضد دوپینگ اسپانیا دو سال محروم شده است. مونتسا تایید کرده که ردپایی از تربوتالین در آزمایشات گومس پیدا شده است، دارویی که معمولا برای درمان تنگی نفس ناشی از آسم، برونشیت و آمفیزم استفاده […]

- شوک بزرگ به فوتبال جهان؛ ستاره آرژانتینی و قهرمان جام‌جهانی دوپینگ کرد و ۲ سال محروم شد!

مونتسا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پاپو گومس به دلیل حادثه‌ای که به اکتبر ۲۰۲۲ برمی‌گردد، از سوی کمیسیون ضد دوپینگ اسپانیا دو سال محروم شده است. مونتسا تایید کرده که ردپایی از تربوتالین در آزمایشات گومس پیدا شده است، دارویی که معمولا برای درمان تنگی نفس ناشی از آسم، برونشیت و آمفیزم استفاده می‌شود. تربوتالین در بخش ۳ از لیست مواد ممنوعه فدراسیون فوتبال ایتالیا برای فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ گنجانده شده است.

مونتسا می‌نویسد که گومس این دارو را در اکتبر ۲۰۲۲ زمانی که هنوز با سویا قرارداد داشت، برای مشکل مرتبط با برونشیت مصرف کرد. گزارش‌های اخیر از Relevo حاکی از آن است که این ماده قبل از پیروزی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مصرف شده است. مونتسا از طریق فدراسیون فوتبال ایتالیا اطلاعیه‌ای از فیفا دریافت کرده‌ که حاکی از محکومیت دو ساله از سوی کمیسیون ضد دوپینگ اسپانیا است. با این حال، این بیانیه حاکی از آن است که این ماده به طور غیرارادی مصرف شده است.

گومس از زمانی که در ماه سپتامبر به صورت آزاد به مونتسا پیوست، تنها دو بار در سری آ به میدان رفته است. او با فسخ متقابل قراردادش با سویا قبل از پایان قرارداد سه ساله‌اش موافقت کرده بود.

در بیانیه رسمی مونتسا آمده است: «مونتسا اعلام می‌کند که امروز از طریق فدراسیون فوتبال ایتالیا اطلاعیه‌ای از فیفا در مورد اولین حکم کمیسیون ضد دوپینگ اسپانیا علیه الخاندرو داریو گومس فوتبالیست دریافت شده است. این حکم دو سال محرومیت از فعالیت‌های ورزشی را صادر کرده است. وجود تربوتالین در نمونه‌های بیولوژیکی فوتبالیست مشاهده شد. این دارویی است که در اکتبر ۲۰۲۲، زمانی که این بازیکن با باشگاه سویا قرارداد داشت، برای آرام کردن مشکل اسپاسم برونشیتی مصرف شد. مصرف این دارو غیرارادی بوده است. مونتسا این حق را برای خود محفوظ نگه می‌دارد تا مراحل بعدی را ارزیابی کند.»

منبع: خبـر ورزشی