نادر قاضی‌پور گفت: متاسفانه با وجود افزایش چهار تا پنج برابری هزینه‌ی زندگی در دوران بازنشستگی، حقوق افراد پس از فراغت از کار به شدت کاهش می‌یابد. نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه دولت در تمامی کارها دخالت می‌کند. در سال گذشته نیز چنین خطایی را انجام داد و به حقوق بازنشستگان دست […]

نادر قاضی‌پور گفت: متاسفانه با وجود افزایش چهار تا پنج برابری هزینه‌ی زندگی در دوران بازنشستگی، حقوق افراد پس از فراغت از کار به شدت کاهش می‌یابد.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه دولت در تمامی کارها دخالت می‌کند. در سال گذشته نیز چنین خطایی را انجام داد و به حقوق بازنشستگان دست درازی کرد و سبب شد انبوهی پیرمرد و پیرزن راهی خیابان شوند و وقتی دید این اتفاق رخ داده، عقب‌نشینی کرد.

 او گفت: وقتی فرد شاغل است، هزینه‌هایش چندان زیاد نیست، اول اینکه سلامت بدنی دارد و دوم اینکه بزرگ خانواده نیست اما در دوران بازنشستگی هزینه‌ی درمان به شدت افزایش می‌یابد و بچه‌های دیروز که با کم و زیاد خانواده می‌ساختند با عروس و داماد و نوه به خانه‌ی والدین می‌روند و در نتیجه هزینه بالا خواهد رفت.

 او مهمترین وظیفه‌ی دولت را رسیدگی به بحران تورم دانست و گفت: دولت باید با مهار تورم، مقابل پوچ شدن ارزش حقوق و مستمری بایستد . واقعا وضعی شده که برخی بازنشستگان آرزوی مرگ می‌کنند تا از شرمندگی مقابل زن و فرزند نجات یابند .

اقتصاد ۱۰۰

+