حیوانات چگونه یکدیگر را صدا می‌زنند؟
حیوانات چگونه یکدیگر را صدا می‌زنند؟

ضمیمه دانش امروز روزنامه اطلاعات نوشت: تا مدت‌ها تصور می‌شد فقط انسان‌ها برای فرزندانشان نام انتخاب می‌کنند. اکنون پژوهش‌ها نشان می‌دهند که گونه‌های غیر انسان نیز نسبت به نام‌هایشان واکنش نشان می‌دهند و فرزندانشان را با نامشان صدا می‌زنند. برای مثال، والدین طوطیچه سبز کفل (Forpus passerinus)برای جوجه‌هایشان یک بانگ خاص انتخاب می‌کنند که به […]

- حیوانات چگونه یکدیگر را صدا می‌زنند؟

ضمیمه دانش امروز روزنامه اطلاعات نوشت: تا مدت‌ها تصور می‌شد فقط انسان‌ها برای فرزندانشان نام انتخاب می‌کنند. اکنون پژوهش‌ها نشان می‌دهند که گونه‌های غیر انسان نیز نسبت به نام‌هایشان واکنش نشان می‌دهند و فرزندانشان را با نامشان صدا می‌زنند.

برای مثال، والدین طوطیچه سبز کفل (Forpus passerinus)برای جوجه‌هایشان یک بانگ خاص انتخاب می‌کنند که به منزله اسمی برای آن‌ها است. جوجه‌ها در لانه با نام خود آشنا شده و آن را یاد می‌گیرند.

دلفین‌ها نیز با سوت‌های منحصر به فردی یکدیگر را صدا می‌زنند. بچه دلفین‌ها سوت ویژه و نامتعارفی که ویژه خودشان است و نامشان محسوب می‌شود را از مادرشان یاد می‌گیرند.

آن‌ها همچنین نام‌های دلفین‌های دیگر را تشخیص می‌دهند و به خاطر می‌سپارند. این نام‌ها معنادار هستند.

به‌عنوان مثال، دلفین‌های نر با توجه بیشتر و قاطعانه‌تر به سوت‌های دلفین‌های دوست و متحد خود که به‌طور منظم و مداوم پژواک دارند و نشانه کمک‌رسانی هستند پاسخ می‌دهند تا سوت‌های نامنظم و منقطعی که دلفین‌های دیگر به سوی ‌شان ارسال می‌کنند.

منبع: اطلاعات انلاین