اصلا آهنربایی در دسترس کودکان نباشد!
اصلا آهنربایی در دسترس کودکان نباشد!

آهنربا‌های اسباب بازی خطری جدی برای سلامتی کودکان خردسال هستند، حتی زمانی که والدین بر بازی بچه‌ها نیاز داشته باشند. وقتی کودکی چسمی را ناخواسته می‌بلعد در بعضی موارد نیازی به جراحی نیست و جسم خارجی خود به خود دفع می‌شود، اما چیز‌هایی مانند آهنربا باید حتما حارج شوند.

 

آهنربا‌های اسباب بازی خطری جدی برای سلامتی کودکان خردسال هستند، حتی زمانی که والدین بر بازی بچه‌ها نیاز داشته باشند.

وقتی کودکی چسمی را ناخواسته می‌بلعد در بعضی موارد نیازی به جراحی نیست و جسم خارجی خود به خود دفع می‌شود، اما چیز‌هایی مانند آهنربا باید حتما حارج شوند.

بر اساس تحقیقات جدید متخصصان طب اورژانس Leah Middelberg، علیرغم تلاش برای برجسته کردن این خطر، تعداد کودکانی که برای برداشتن آهنربا‌ها به جراحی اورژانس نیاز پیدا می‌کنند، کاهشی نیافته است.

محققان نتیجه گرفته‌اند که تنها راه برای جلوگیری از خوردن آهنربا توسط کودکان، محدود کردن کامل دسترسی بچه‌ها به آن‌ها است.

توپ‌ها یا مهره‌های مغناطیسی، اسباب بازی‌های سرگرم‌کننده و کاهش دهنده استرس هستند، اما زمانی که بچه‌ها آن‌ها را می‌خورند جزء خطرناک‌ترین اسباب بازی‌ها می‌شوند.

پزشکان می‌گویند که مهم نیست که پیشینه اجتماعی-اقتصادی یا نژادی کودک چه باشد یا کودک تحت نظر دائم باشد، باز هم کودکان فرصت خوردن آن‌ها را پیدا می‌کنند و یک جراحی بر آن‌ها تحمیل می‌شود. تنها راه بی‌خطر برای اطمینان از اینکه این آسیب‌ها اتفاق نیفتد، دور نگه داشتن آهن‌ربا‌ها از بچه‌ها است.
عمل بای پس معده / کاشت ابرو / خرید ساک پارچه‌ای / سایت ارز دیجیتال / دکتر فارغ پور – متخصص زنان / سپتیک تانک / عمل اسلیو معده

به دهان بردن چیز‌ها، بخشی از فرایند طبیعی رشد است، اما کودکان سنین مختلف با آسیب آهنربا در اتاق‌های اورژانس حاضر شده‌اند. طبق گفته کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی، حتی نوجوانان نیز می‌توانند آهنربا‌های قدرتمند اشتباهی ببلعند.

هنگامی که آهنربا‌ها خورده می‌شوند، می‌توانند یکدیگر یا اجسام دیگر را جذب کنند. به عنوان مثال، در یک مورد، یک پسر ۵ ساله که آهنربا را قورت داد و چند روز بعد یک توپ فلزی کوچک را قورت داد.

آهنربا‌ها می‌توانند یکدیگر را از ورای بافت‌ها جذب کنند و هنگامی که به هم نزدیک می‌شوند، می‌توانند باعث سوراخ شدن، پیچ خوردگی یا مسدود شدن روده‌ها، عفونت‌ها یا مسمومیت خون شوند. در موارد نادر، حتی می‌تواند منجر به مرگ تاسف‌بار کودکان شوند.
محدودیت‌های سنی، برچسب‌های هشدار دهنده، و حتی ممنوعیت‌ها و فراخوان‌های محصولات در تلاش برای کاهش این آسیب‌های وحشتناک صادر شده است. با این حال حوادث آهنربا مرتب رخ می‌دهند.

طبق آمار ۲۵ بیمارستان کودکان در ایالات متحده از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ حدود ۵۹۴ مورد آسیب آهنربا را شناسایی شد، آسیب‌ها به خاطر بلع آهنربا و همچنین وارد کردن آن به داخل گوش یا بینی وارد شده بودند.
جالب بود که نزدیک به سه چهارم این حوادث در کودکان خانواده‌های مرفه‌تر رخ داده بود. پس صرف دسترسی بیشتر احتمال حوادث را بالاتر می‌برد و مراقبت والدین در هنگام بازی‌ها گرچه لازم است، اما در مورد آهنربا نمی‌تواند مشکل را حل کند.

منبع: یک پزشک

+