استقلال دچار روزمرگی است!/ جواد نکونام را قبول دارم اما…
استقلال دچار روزمرگی است!/ جواد نکونام را قبول دارم اما…

هادی طباطبایی پیشکسوت استقلال گفت: مشکلات مدیریتی استقلال، در باد نتیجه‌گرفتن قایم شده است و اگر این تیم نتیجه نمی‌گرفت، مشکلات خودش را بیشتر نشان می‌داد.

به گزارش زیرنویس، هادی طباطبایی دروازه بان اسبق استقلال درباره شرایط فنی و مدیریتی این تیم، مصاحبه ای انجام داد که در ادامه می خوانید:

استقلال روی یک کام‌بک موفق شد بازی باخته را مقابل هوادار به پیروزی تبدیل کند. ارزیابی شما از این بازی چیست؟

استقلال شروع خوبی در ابتدا نداشت و به خاطر اتفاقات بازی، ٢ بر صفر از حریف عقب افتاد، اما در طول ٩٠ دقیقه خوب بازی کرد و مستحق پیروزی بود، اگر استقلال آن گل‌ها به آن شکل دریافت نمی‌کرد، شاید باز هم با همین ٣ گل می‌توانست به پیروزی برسد. از لحاظ کیفیت فنی، این تیم برتر میدان بود و کام‌بک زدن چیز خیلی عجیبی نبود. استقلال این توان را از نظر فنی دارد که این کار را انجام دهد و درنهایت توانست این بازی را با پیروزی پشت‌سر بگذارد.

مهرداد محمدی ستاره استقلال در این بازی بود. عملکرد او را چطور دیدید؟

این بازیکن زمانی به فوتبال ما معرفی شد که کمتر کسی می‌توانست باور کند در این سن می‌تواند مطرح شود. در کشور ما چون به فوتبال پایه اهمیت داده نمی‌شود، بازیکنان در سنی مطرح می‌شوند که در فوتبال حرفه‌ای دنیا مرسوم نیست. این‌ها بازیکنان من در تیم‌ملی المپیک بودند که عملکرد بسیار خوبی دارند. آنها به کارشان علاقه دارند و در هر جایی که حضور داشته باشند، با تمام توان کار می‌کنند. چنین بازیکنانی همیشه در خدمت تیم هستند.

نظرتان در مورد عملکرد سیدحسین حسینی در این بازی چیست؟

حسینی دروازه‌بانی خوب و بازیکنی موثر برای استقلال است. شاید او در فصل گذشته شرایطش به‌هم ریخته بود، اما به نظر من بازیکن باکیفیتی است و به استقلال می‌تواند کمک کند. گل خوردن در هر بازی پیش می‌آید و اینطور نیست که دروازه‌بان نباید گل بخورد، اما اگر آماری بخواهیم نگاه کنیم، آمار حسینی کاملا مثبت است.

استقلال جواد نکونام را در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر چطور دیدید؟

من نکونام را به عنوان مربی قبولش دارم. او به کارش علاقه‌مند و حرفه‌ای است، اما مهم این است که امکانات و شرایط برایش مهیا باشد تا کارش را انجام دهد. نکونام به استقلال می‌تواند کمک کند و نظرم به او مثبت است.

استقلال دچار روزمرگی است!/ جواد نکونام را قبول دارم اما...

در این مدت خلأ فنی خاصی در روند بازی‌های استقلال وجود داشته است؟

هر تیمی هر کاری بکند، خلأ و نکته فنی خواهد داشت. در بالاترین سطح دنیا، آنالیز و مسائل فنی وجود دارد، اما یک‌سری اتفاقات در بازی و خلاقیت برخی بازیکنان است که باعث می‌شود نتیجه تغییر کند. تیم‌ها به دنبال این هستند تا تاکتیک‌های هم را خنثی کنند و تیمی که برنامه تاکتیکی بهتری ارائه دهد، نقاط قوت حریف را خنثی کند و از نقاط ضعف بهره ببرد، می‌تواند نتیجه بگیرد. این امر در همه تیم‌ها وجود دارد و هیچ تیمی کامل نیست. استقلال در مجموع با تمام مشکلات، نتایج خوبی گرفته است، اما این تیم بیشتر از اینکه مشکل فنی داشته باشد، مشکل عدم‌تمرکز به خاطر اختلافات و مشکلات مدیریتی دارد.

شرایط مدیریتی استقلال و اختلافاتی را که در برخی امور باشگاه پیش آمده بود، چقدر در روند نتیجه‌گیری باشگاه موثر می‌دانید؟

تمام این مشکلات مدیریتی استقلال، در باد نتیجه‌گرفتن قایم شده است و اگر این تیم نتیجه نمی‌گرفت، مشکلات خودش را بیشتر نشان می‌داد. اینها همه آرامش قبل از طوفان است و باید فکری اساسی برای مدیریت باشگاه شود. تا زمانی که آدم‌های تکراری، افکار و برنامه‌های تکراری باشد، نتیجه‌اش همین می‌شود. باید نگاه فنی و تخصصی‌تری در همه ابعاد وجود داشته باشد. اگر قرار باشد مثل قبل به مسائل نگاه شود، فکر نمی‌کنم اتفاق عجیبی رخ دهد.

با توجه به روندی که باشگاه استقلال دارد پیش می‌برد، مسیر پیش‌روی این باشگاه به چه شکل رقم خواهد خورد؟

اگر قرار باشد به همین شکل پیش برود، روزمرگی خود را انجام می‌دهد و نمی‌شود آینده‌ای را برایش متصور شد. استقلال همچنان دچار روزمرگی است و خودش را سرپا نگه می‌دارد که در مسابقات شرکت کند. مشکلات این تیم کم نیست و بدهی‌های انباشته‌شده و بدهی‌هایی که روزبه‌روز اضافه می‌شود، از مشکلات این باشگاه است. شاید یک‌سری پرداختی‌ها و برطرف‌شدن بدهی‌ها شکل گرفته، اما همین‌ها هم وام گرفته شده است و اینطور نیست که به طور کامل تسویه شده باشد.

منبع: خبـر ورزشی