ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با عملکرد تیم ملی فوتبال اظهار داشت: تیم ملی تحت هدایت امیر قلعه نویی تاکنون مقابل تیم‌های مهم و قدرتمندی قرار نگرفته است که بتوان از این تیم به جمع بندی رسید. او ادامه داد: در هر دو دیدار تورنمنت اخیر، هم مقابل اردن […]

ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با عملکرد تیم ملی فوتبال اظهار داشت: تیم ملی تحت هدایت امیر قلعه نویی تاکنون مقابل تیم‌های مهم و قدرتمندی قرار نگرفته است که بتوان از این تیم به جمع بندی رسید.

او ادامه داد: در هر دو دیدار تورنمنت اخیر، هم مقابل اردن و هم در مصاف با قطر کیفیت و نحوه بازی کردن تیم ملی معمولی بود. قطر و اردن هیچ وقت رقبای اصلی ما در آسیا نبوده‌اند و در رده تیم‌های درجه دو آسیا قرار دارند. اگر بنا به موفقیت تیم در جام ملت‌های آسیا است، باید مسئولان فدراسیون، دیدار با تیم‌های بهتری را برای بازیکنان در نظر بگیرند چون واقعاً بازی کردن مقابل تیم‌هایی مانند اردن هیچ کمکی به فوتبال ایران نمی‌کند.

نگرانی از ترکیب پیر تیم ملی فوتبال/نحوه بازی ملی پوشان معمولی است

نباید سطح فوتبال ایران را پایین بیاوریم که مقابل ژاپن استرس بگیریم

قاسمپور خاطر نشان کرد: تیمی مانند ژاپن همانطور که همه مشاهده کردند در هر بازی به حریفان خود چهار گل می‌زند آن هم نه حریفان معمولی تیم‌هایی مانند آلمان در خانه از ژاپنی‌ها چهار گل دریافت کرده است. نباید سطح فوتبال کشورمان را پایین بیاوریم که رویارویی و مواجه شدن با تیمی مثل ژاپن برای بازیکنان استرس آور باشد.

پیشکسوت فوتبال در رابطه با جام ملت‌های آسیا بیان کرد: تیم‌هایی مانند ژپن، کره جنوبی و استرالیا رقبای اصلی ایران در این جام هستند، کیفیت کنونی فوتبال این کشورها به مراتب از فوتبال ایران بهتر است و کادرفنی باید خوب بازی این تیم‌ها را مشاهده و آنها را آنالیز کند.

قاسمپور با اشاره به سن بالای تیم ملی ایران مقابل سایر تیم‌های آسیایی گفت: یکی از نکاتی که باید خیلی آن را جدی گرفت، سن بالای بازیکنان دعوت شده به تیم ملی است. اکثر بازیکنان بالای ۳۰ سال سن دارند و اگر همین روند پیش برود تا بعد از جام ملت‌های آسیا شاهد یک تیم بسیار پیر خواهیم بود.

اگر با همین روند پیش برویم برای جام جهانی ۲۰۲۶ تیم ملی پیری خواهیم داشت

او ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم که تیم ملی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ را در پیش دارد و ۱۰۰ درصد باید جوان سازی در این تیم صورت گیرد تا پشتوانه سازی برای تیم ملی در آینده صورت گیرد. در ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس، متأسفانه مدیران به مربیان فرصت نمی‌دهند تا به سبک بازی خود دست یابند و به محض اینکه نتایجی باب میل آنان رخ نداد آن سرمربی برکنار می‌شود.

نگرانی از ترکیب پیر تیم ملی فوتبال/نحوه بازی ملی پوشان معمولی است

کارشناس فوتبال افزود: به سرمربی تیم‌ها حق می‌دهم که دست به جوان سازی تیم خود نزنند و به دنبال نتیجه گیری باشند. چون بازیکن تازه وارد به تیم ملی برای هماهنگ شدن با سایر نفرات نیاز به زمان دارد و نمی‌تواند خیلی زود خود را به ترکیب نهایی برساند.

قاسمپور در مورد مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: بیشتر بازی‌های پرسپولیس و استقلال تهران را دنبال می‌کنم و گاهاً اگر شبکه‌های صدا و سیما بازی‌های سایر تیم‌ها را هم نشان دهند، تماشا می‌کنم. کیفیت فوتبال ایران خیلی سطح پایینی دارد و کسل کننده است. معمولاً تیم‌هایی که سرمایه گذاری می‌کنند در لیگ برتر نتیجه می‌گیرند و باقی تیم‌ها یا در میانه جدول قرار دارند یا برای بقا می‌جنگند.

منبع: مـهر