به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی مطیعی عصر امروز یکشنبه در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز اظهار کرد: هرس درختان واقع در فضای سبز شهری اهواز در چند سال اخیر به دلیل فرافکنی بعضی مجموعه‌ها به صورت غیرعلمی و گمراه کننده همراه شد و چهره شهر را در حالی که […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی مطیعی عصر امروز یکشنبه در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز اظهار کرد: هرس درختان واقع در فضای سبز شهری اهواز در چند سال اخیر به دلیل فرافکنی بعضی مجموعه‌ها به صورت غیرعلمی و گمراه کننده همراه شد و چهره شهر را در حالی که وارد فصل سرد و رشد کم درخت می‌شویم، نازیبا کرده است.

وی افزود: در دو سال اخیر مقرر شده اگر قرار بر انجام هرس باشد، حتماً باید در قالب هرس فرم و شکل‌دهی مناسب با رعایت منظره انجام گیرد و این دیدگاه در هشت منطقه شهرداری اهواز وجود دارد.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: بر اساس مصوبات کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شهری شورای شهر اهواز، اگر قرار بر انجام هرس باشد، این عملیات باید به نحوی انجام شود تا از درخت، درختچه و فضای سبز شهر استفاده شود و به سادگی اجازه قطع و سوءاستفاده سوداگران داده نشود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد از قطع و هرس درختان باید هماهنگی لازم با سازمان برق انجام شود تا به یک وحدت رویه‌ای برای هرس درختانی که در مسیر تأسیسات برق هستند و برای شبکه برق‌رسانی اشکالاتی ایجاد کرده‌اند، برسیم.

مطیعی اضافه کرد: باید به درختان کهنسال در شهر اهواز نگاه‌ویژه‌ای شود و اقدام نمادین برای معرفی این درختان، حفظ و نگهداری آن‌ها صورت گیرد.

وی تاکید کرد: بعضی مجموعه‌ها و سازمان‌ها فشارهایی را برای قطع درختان ایجاد می‌کنند، باید در این خصوص مقاومت بیشتری صورت گیرد و با حمایت از مناطق شهرداری اهواز از قلع و قمع درختان در این شهر جلوگیری شود.

منبع: مـهر