۸۲ درصد مردم استان یزد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند
۸۲ درصد مردم استان یزد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به ضریب نفوذ ۸۲ درصدی بیمه تامین اجتماعی در استان، یزد را از این حیث استان نخست کشور خواند و گفت: در حالی جمعیت استان یزد ۳برابر در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی  شده، اما رشد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان ۱۵ برابر افزایش داشته است. محمدعلی […]

- ۸۲ درصد مردم استان یزد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به ضریب نفوذ ۸۲ درصدی بیمه تامین اجتماعی در استان، یزد را از این حیث استان نخست کشور خواند و گفت: در حالی جمعیت استان یزد ۳برابر در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی  شده، اما رشد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان ۱۵ برابر افزایش داشته است.

محمدعلی میرزایی در بازدید از دفتر سرپرستی روزنامه اطلاعات، از بیمه بیش از نیمی از جمعیت کشورمان از سوی تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر در کشور خبر داد و گفت: ضریب نفوذ بیمه تامین اجتماعی در استان یزد با پوشش یک میلیون و ۵۰ هزار نفر، ۸۲ درصد و بیش از میانگین کشوری است، به طوری که یزد از این حیث رتبه نخست کشور را دارد.

وی با بیان این آمار بیمه شدگان استان یزد بالغ بر ۳۳۶ هزار نفر افزایش یافته است، افزود: به عبارتی در حالی جمعیت استان ۳ برابر شده که رشد بیمه‌شدگان استان ۱۵ برابر شده است.

میرزایی تعداد کارگاه‎های تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان را  ۲۶ هزار و ۵۰۰ واحد  دانست و گفت: مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان بیش از ۹۳هزار نفر هستند که بیش از ۶۳ هزار نفر آنان مستمری‌بگیر بازنشسته هستند و ۳۰۸۱ نفر نیز مستمری از کارافتادگی دریافت می‌کنند.حامد هاتفی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد هم هدف از فعالیت های سازمان تامین اجتماعی را ایجاد عدالت، تحول و اعتماد در کشور خواند و تاکید کرد: تامین اجتماعی، بزرگترین سازمان بیمه‌گر، دومین تولید کننده درمان و بزرگترین خریدار درمان در کشور است.وی با اشاره به فعالیت های تامین اجتماعی در ۲بخش بیمه‌ای و درمانی، مراکز ملکی تامین اجتماعی استان یزد در بخش درمان را شامل بیمارستان شهدای کارگر، ۵درمانگاه تختصصی، ۵ پلی کلینیک، یک درمانگاه عمومی و یک کلینیک دندانپزشکی  دانست.

هاتفی با بیان این که تقریباً تمامی شهرستان های یزد مرکز درمانی تامین اجتماعی دارند، گفت: پارسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی و ۴۰۰ هزار به پزشکان متخصص طرف قرارداد این سازمان در استان مراجعه کردند.

به گفته وی، پارسال ۲۵ هزار نفر به دلیل بیماری در بیمارستان تامین اجتماعی شهدای کارگر مراجعه کردند که از این تعداد ۱۵ هزار بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفتند و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در این مدت از داروخانه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی خدمات دریافت کردند.

هاتفی به تأخیر در ساخت بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی تخصصی حضرت ابوالفضل(ع)  در یزد اشاره کرد و گفت: این بیمارستان استثنایی در کشور که قرار است درمان بیماران سرطانی را به صورت رایگان انجام دهد، با توجه به رتبه بالای استان در شیوع برخی سرطان ها در دستور کار قرار گرفته است، که می‌تواند علاوه بر بیماران داخل استان، به بیماران سایر استان های منطقه نیز خدمات ارائه دهد.

وی از ساخت درمانگاه تامین اجتماعی مهریز و افتتاح آن در دهه فجر  امسال خبر داد و گفت: عملیات ساخت درمانگاه خاتم نیز از اسفندماه پارسال آغاز شده و درمانگاه تخصصی بیمارستان شهدای کارگر نیز در حال  ساخت است و در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

منبع: اطلاعات انلاین