تصمیم خبرسازی که به استقلال لطمه زد/ فعلا به قهرمانی فکر نکنند
تصمیم خبرسازی که به استقلال لطمه زد/ فعلا به قهرمانی فکر نکنند

کارشناس و پیشکسوت فوتبال با بیان این که نمی توان از هم اکنون در مورد قهرمان بیست و سومین دوره رقابتهای لیگ برتر نظر داد گفت: در ماجرای سقف قراردادها فقط استقلال صدمه دید.

 

به گزارش زیرنویس، ستار همدانی به ارزیابی عملکرد استقلال برابر هوادار و پیروزی این تیم پرداخت و گفت: شاگردان نکونام تیمی را شکست دادند که بازیکنان و کادر فنی خوبی را داشت، محمود فکری و سیروس دین محمدی خودشان استقلالی بودند و شناخت خوبی را هم از این تیم داشتند. گل‌های زود هنگامی که استقلال در نیمه اول دریافت کرد باعث شد تا شیرازه این از هم بپاشد اما خیلی زود به بازی بازگشتند و بازی را با پیروزی به پایان رساندند.

وی با اشاره به حضور پر شور هواداران خانم و آقا در ورزشگاه آزادی افزود: چیزی که مهم است و باید به آن توجه زیاد شود حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها است، چرا که فوتبال با تماشاگران زیباست. دیدید حضور تماشاگران استقلال در آزادی چقدر باعث شد روحیه بازیکنان بالا برود و تا دقایق آخر بازی خوبی را شاهد باشیم. در واقع تماشاگران موج انرژی مثبت هستند که می‌توانند توان بازیکنان را چند برابر کنند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان استقلال را تیم قهرمان این فصل دانست یا خیر گفت: برد مقابل هوادار نشان داد که مدیریت، کادر فنی و بازیکنان با هم متحد و همدل هستند تا به یاری هم تلاش می‌کنند تا دل هواداران را شاد کنند. اینکه از الان بگوییم استقلال قهرمان خواهد شد زود است، چرا که این صحبت‌ها بار تیم را سنگین می‌کند. در لیگ امسال تیم‌های بسیار خوبی را داریم کار برای استقلال تا پایان فصل راحت نخواهد بود.

تصمیم خبرسازی که به استقلال لطمه زد/ فعلا به قهرمانی فکر نکنند

همدانی در ادامه تصریح کرد: استقلال در حال حاضر به آرامی کارهای خود را دنبال می‌کند و هدفمند پیش می‌رود تا به آن چیزی که می‌خواهد برسد. اینکه بگوییم استقلال در این فصل قهرمان است هیچ چیز را به سود این تیم نخواهد کرد بلکه بار روانی زیادی را برای بازیکنان و کادر فنی و مدیریت باشگاه متحمل خواهد کرد.

وی در خصوص مهرداد محمدی و جذب این بازیکن به درخواست جواد نکونام عنوان کرد: مهرداد محمدی بازیکن بسیار با کیفیتی است و لیاقت خود را هم در تیم ملی و استقلال نشان داده است. مهرداد محمدی چه در زمان کی روش و چه در زمان امیر قلعه نویی به تیم ملی دعوت شد و در بازی‌هایی هم که برای تیم ملی انجام داد تأثیر گذار بوده است. محمدی با حضور هواداران روحیه بالاتری داشت و همین موضوع هم باعث شد تا او بازی فوق العاده ای را از خود به نمایش بگذارد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال افزود: قطع به یقین جواد نکونام با مطالعه مهرداد را جذب کرده است وقتی او می‌گوید من زمان فولاد هم این بازیکن را می‌خواستم نشان می‌دهد که با اطمینان کامل این بازیکن را به استقلال آورده است. وقتی یک مربی پشت بازیکن خود می‌ایستد آن بازیکن هم خود را پیدا می‌کند و می‌تواند آن بازی را که از او انتظار دارند را انجام دهد. امیدوارم محمدی در ادامه راه هم موفق باشد عملکرد خوب خود را تداوم بخشد.

تصمیم خبرسازی که به استقلال لطمه زد/ فعلا به قهرمانی فکر نکنند

همدانی درباره مشکلات استقلال برای ثبت قرارداد بازیکنان خود به خصوص بلانکو گفت: در قانون سقف قراردادها تنها استقلال بود که آسیب دید چرا که تیم‌های دیگر تخلف کردند و تنها امتیاز از آنها کم شد. چطور در گذشته تیم‌ها را به دسته‌های پایین‌تر می‌فرستادند اما امروز به کم کردن امتیاز بسنده می‌کنند. من فکر می‌کنم سقف قراردادها قانون درستی برای فوتبال ما نبود و بعید می‌دانم که این قانون بتواند در فوتبال ما جواب بدهد و قطعاً در ادامه راه این قانون را هم حذف خواهند کرد. در گذشته هم از این دست قوانین به شکل‌ها مختلف به کار گرفتند اما وقتی به نتیجه نرسیدند آن را حذف کردند.

وی در پایان ادامه داد: یک سری از افراد می‌نشینند، طرحی را مطرح می‌کنند و تصمیم گیری می‌گیرند. برای قانون گذاشتن باید وقت بگذارند و همه جوانب یک قانون را بسنجند و بعد به مرحله عمل برسانند اما در ایران این موضوع چنین چیزی وجود ندارد و تا روزی که برای فوتبال ما از این دسته قانون‌ها گذاشته می‌شود نباید انتظار پیشرفت را داشته باشیم.

منبع: مـهر