به گزارش خبرنگار اعزامی ” زیرنویس ” به استان هرمزگان ، درجریان سومین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور مجتبی قهرمانی ، رئیس کل دادگستری هرمزگان، حسین سعیدی، ناظر گمرکات استان، علیرضا احمدی‌ منش، دادستان بندرعباس، حسین عباس‌ نژاد ، مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی استان و فتحی مدیر فروش و جمع آوری اموال تملیکی استان […]

به گزارش خبرنگار اعزامی ” زیرنویس ” به استان هرمزگان ، درجریان سومین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور مجتبی قهرمانی ، رئیس کل دادگستری هرمزگان، حسین سعیدی، ناظر گمرکات استان، علیرضا احمدی‌ منش، دادستان بندرعباس، حسین عباس‌ نژاد ، مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی استان و فتحی مدیر فروش و جمع آوری اموال تملیکی استان هرمزگان روز گذشته از بندر شهید رجایی بازدید کردند.

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: هر کشتی  ۷روز فرصت دارد کالای خودرا در اسکله بندر تخلیه کند در غیر این صورت صاحب بار باید روزانه بیش از یک میلیارد تومان هزینه پرداخت کند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: در تعامل میان دولت، قوه قضاییه و بنادر آزاد فرآیندی صورت گرفته که طبق آن، روند ترخیص کشتی‌ها در اسکله با سرعت بالاتری صورت بگیرد. در حال حاضر حدود ۲۵ کشتی در اسکله وجود دارد که کار تخلیه هر کدام از آن‌ها حدود ۱۰ روز طول می‌کشد.

وی یادآور شد: با هماهنگی و اقدامات صورت گرفته توسط دولت و قوه قضاییه، روند کار به نحوی شده است که کشتی معطل در این بندر نداشته باشیم.

 حسین عباس‌نژاد، مدیر کل بنادر و دربانوردی استان هرمزگان نیز در حاشیه این جلسه گفت: ۱۴ جزیره در استان هرمزگان وجود دارد که بندر شهید رجایی بزرگترین بندر کشور و دومین بندر استان است.

وی افزود: بندر شهید رجایی ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار مساحت دارد و ۶۵ درصد صادرات و واردات از این بندر انجام می‌شود و بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر در عملیات کانتینری است.

عباس‌نژاد با بیان اینکه در این بندر بیش از ۱۲ هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم مشغول بکار هستند، گفت: در بندر رجایی ترمینال‌هایی برای تخلیه و بکارگیری وجود دارد و همچنین اراضی موسوم به پشتیبانی و دپوی کالا نیز قرار دارد تا کار‌های کالا‌ها برای خروج در آن انجام شود.

اسکله بندر شهید رجایی

اسکله بندر شهید رجایی

منبع خبر: رکنـا