ستارگان بسکتبال ایران علیه رئیس طغیان کردند
ستارگان بسکتبال ایران علیه رئیس طغیان کردند

فارس نوشت: جواد داوری، از بازیکنان سابق تیم ملی بسکتبال اواخر سال ۱۴۰۰ بود که در انتخابات فدراسیون بسکتبال پیروز و برای ۴ سال بر مسند ریاست نشست. داوری که پیش از این ریاست هیات اصفهان را هم برعهده داشت، خیلی از اهالی بسکتبال را امیدوار کرد تا این رشته را در مسیر درستی هدایت […]

- ستارگان بسکتبال ایران علیه رئیس طغیان کردند

فارس نوشت: جواد داوری، از بازیکنان سابق تیم ملی بسکتبال اواخر سال ۱۴۰۰ بود که در انتخابات فدراسیون بسکتبال پیروز و برای ۴ سال بر مسند ریاست نشست.

داوری که پیش از این ریاست هیات اصفهان را هم برعهده داشت، خیلی از اهالی بسکتبال را امیدوار کرد تا این رشته را در مسیر درستی هدایت کند و در این بین و در همان ابتدا هم بازیان سابق او در نسل طلایی هم حمایتش کردند، اما رفته رفته ورق برگشت و کم کم این حمایت‌ها کمرنگ شد تا آنجا که این روز‌ها صدای انتقاد‌ها بلند شده و به صورت علنی علیه داوری صحبت و به انتخاب‌های او طعنه می‌زنند و انتقاد می‌کنند.

صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان سابق تیم ملی و یکی از دوستان نزدیک داوری که یکی از حامیان او بود، این روز‌ها به شدت علیه وی انتقاد می‌کند. او در فضای مجازی به خاطر انتخاب آرش بهادرزاده به عنوان سرپرست تیم ملی و چند مورد دیگر در فدراسیون بسکتبال به داوری تاخت.

نیکخواه بهرامی گفت: افتضاح‌ترین اتفاقات در آینده برای بسکتبال خواهد افتاد. آرش بهادر زاده کجای بسکتبال ما بوده است؟ اگر اینطور است که ما هم رفقای خود را وارد فدراسیون کنیم. چرا تیم ملی نتیجه نمی‌گیرد؟ با این شرایط نباید هم بگیرد.

وی ادامه داد: دوستانی که می‌خواهند رای بدهند خواهشا کسی که بدهکار است را به عنوان رئیس انتخاب نکنید!

پس از او چند روز قبل هم بود که حامد حدادی که به تازگی از تیم ملی خداحافظی کرده به انتخاب هاکان دمیر به عنوان سرمربی تیم ملی واکنش نشان داد و این انتخاب را اشتباه دانست.

حدادی که در جام جهانی با دمیر کار کرده بود، در این خصوص گفت: من فکر می‌کردم مربی خوبی باشد و انتظار داشتم به بازیکنان نسل جدید بازی تیمی و دفاع را یاد بدهدو بسکتبال ما را بسازد، اما اینطور نشد. من اگر جای داوری بودم این مربی را انتخاب نمی‌کردم.

علاوه بر هم بازی‌های داوری در تیم ملی، مربیان سابق نیز در صحبت‌های خود به انتخاب‌های بدون کارشناسی و اشتباه داوری نیز اشاره کرده اند. 

محمد مهدی ایزدپناه سرمربی سابق تیم ملی در این خصوص گفته است: ما در ایران مربیان زیادی هم تراز با دمیر داریم و بهتر بود با همان ایرانی‌ها ادامه می‌دادیم. نمی‌دانم چرا همیشه مرغ همسایه غاز است. دمیر در بازی با فیلیپین نشان داد که پتانسیل برخی بازیکنان را نمی‌شناسد. اگر قرار است مربی خارجی برای تیم ملی بیاوریم باید جزو ۱۰ مربی برتر دنیا باشد و در غیر این صورت همین مربیان ایرانی بهتر هستند. نباید مربی‌ای را بیاوریم که به او رزومه بدهیم. من اگر جای جواد داوری بودم، در ۶ ماه اول حضورم به کادرفنی هیچ تیمی دست نمی‌زدم و بعد از ۶ ماه ارزیابی می‌کردم. در هیچ کجای دنیا اول کار ریاست ۳، ۴ مربی را همزمان تغییر نمی‌دهند.

در حالی که انتقاد‌ها به انتخاب سرمربی و سرپرست تیم ملی زیاد است، اما داوری انتخاب هاکان دمیر و آرش بهادرزاده را اشتباه نمی‌داند و عنوان می‌کند که این مربی به نسل سازی برای بسکتبال کمک خواهد کرد.

منبع: اطلاعات انلاین