به گزارش زیرنویس، استانیسلاو باچف نویسنده و پژوهشگر در بلغارستان با مسعود احمدی رایزن فرهنگی کشورمان در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار در راستای سلسله نشست‌ها با اصحاب علم و فرهنگ در بلغارستان و آشنایی با سیمای انقلاب اسلامی ایران در خارج از مرزها انجام شد. در این دیدار از کتاب‌های باچف […]

به گزارش زیرنویس، استانیسلاو باچف نویسنده و پژوهشگر در بلغارستان با مسعود احمدی رایزن فرهنگی کشورمان در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار در راستای سلسله نشست‌ها با اصحاب علم و فرهنگ در بلغارستان و آشنایی با سیمای انقلاب اسلامی ایران در خارج از مرزها انجام شد.

در این دیدار از کتاب‌های باچف «بلغارستان در بازی بزرگ» و «شاخص های نظم جهان در دوران پسا آمریکا» رونمایی شد.

باچف گفت: ایران نقش برجسته در جهان معاصر دارد. کشورهای ایران، روسیه و چین ضلع جدید قدرت در جهان هستند که با همگرایی و رشد جمعی قرن جدید را تحت تأثیر خود قرار داده و خواهند داد.

وی ادامه داد: دنیای امروز مقاومت ضد استعماری، مدیون انقلاب اسلامی و ایران است. تمدن ایرانی همواره در دل تاریخ چراغ راه ایجاد و پیشرفت سایر تمدن‌ها بوده است.

احمدی گفت: مقاومت اسلامی و فلسطین نمونه بارزی از قیام علیه ظلم در جهان است. امروز وظیفه تحلیل‌گران و نویسندگان در مجامع علمی و فرهنگی است که آپارتاید رسانه‌ای و نژادپرستی مدرن را زیر سوال ببرند و حصارهای خبری استعماری را بشکنند.

وی افزود: مهمترین ویژگی دنیای امروز بیداری در جهان غرب و در جهان اسلام است. امروز هر فرد انسانی یک رسانه مهاجم علیه سلطه گیری است و همان گونه که شوروی سابق در مسیر قرن بیستم از میان رفت این توسعه انسانی رسانه‌ای، زمینه برای زوال قدرت‌های سنتی و سلطه‌گر مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی را فراهم آورده و حوادث اخیر نشانه همین زوال سریع تاریخی است.

منبع: مـهر