سرهنگ محمد رازقی  گفت: تخلفات ساکن و توقف غیر مجاز یکی از معضلات شهر تهران به شمار می رود که نمونه بارز آن، توقف در پیاده رو است و جزء یکی از تخلفات پرشمار در سطح شهر به حساب می آید.   وی افزود : توقف و تخلف پارک در پیاده رو حقوق شهروندی را […]

 سرهنگ محمد رازقی  گفت: تخلفات ساکن و توقف غیر مجاز یکی از معضلات شهر تهران به شمار می رود که نمونه بارز آن، توقف در پیاده رو است و جزء یکی از تخلفات پرشمار در سطح شهر به حساب می آید.

 

وی افزود : توقف و تخلف پارک در پیاده رو حقوق شهروندی را مختل می کند و عابرین پیاده، سالمندان و کودکان، دانش آموزان، جانبازان و معلولینی که از ویلچر استفاده می کنند، در این خصوص به مشکل بر می خوردند.

 

سرهنگ رازقی بیان داشت: برابر قوانین و مقررات توقف در پیاده رو ممنوع است و ۴۰ هزار تومان نیز اعمال قانون در پی خواهد داشت و حتی می توان با جرثقیل این خودروها را به پارکینگ منتقل کرد و اکنون این موارد در دستور کار قرار دارد و انجام می شود . 

 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: با توجه به اینکه اعمال قانون در برخی موارد بازدارندگی ندارد و متاسفانه در برخی از معابر شهر این تخلف فراوانی زیادی دارد ، پلیس راهور تهران بزرگ درصدد اجرای طرحی به نام ” طرح تشدید برخورد با تخلف توقف در پیاده رو ” هستیم .

 

وی گفت: این طرح بدین صورت است که در ۴۵ نقطه از سطح شهر تهران که این تخلف و معضل دارای فراوانی زیادی است، ابتدا با نصب بنر تذکرات لازم را به آن مشاغل، صنوف و مردمی که خودروی خود را در آن محل پارک می کنند داده خواهد شد. مرحله دوم اجرای طرح، اعمال قانون است که برابر قانون توقفات در پیاده رو را اعمال قانون کرده و بروشور خاصی را بر روی وسیله نقلیه الصاق و بدین ترتیب به راننده ابلاغ می گردد که این تخلف را دیگر مرتکب نشود . ضمن آنکه همان روز نیز پیامکی ارسال و تذکر لازم به راننده در خصوص عدم تکرار تخلف داده خواهد شد. 

 

وی ادامه داد: در هفته اول این اقدامات در ۴۵ نقطه از شهر تهران که بیشترین فراوانی تخلف پارک در پیاده رو را دارند اجرا می شود و این طرح از چند روز دیگر در کل سطح شهر اجرایی خواهد شد. 

 

سرهنگ رازقی گفت: مرحله بعدی این است که اگر افراد علیرغم نصب بروشور و اخطار و ارسال پیامک مجدد  این تخلف را تکرار کنند ، با تشکیل پرونده در  مرجع قضایی و هماهنگی خوبی که صورت گرفته است وسیله نقلیه با جرثقیل به پارکینگ منتقل می‌شود و پلیس برای تکرار این تخلف این موضوع را پیگیری خواهد کرد .

باشگاه خبرنگاران

+