به گزارش زیرنویس به نقل از فارس، حسین بابویی مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با مجله ورزشی «ورزش بدون ویرایش» در رادیو گفت‌وگو، اظهار کرد: تربیت وظیفه نهاد تعلیم و تربیت است که با ابزارهای مختلف انجام می‌دهد. وی ادامه داد: در حوزه ورزش دانش‌آموزی همواره نگاه […]

به گزارش زیرنویس به نقل از فارس، حسین بابویی مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با مجله ورزشی «ورزش بدون ویرایش» در رادیو گفت‌وگو، اظهار کرد: تربیت وظیفه نهاد تعلیم و تربیت است که با ابزارهای مختلف انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش دانش‌آموزی همواره نگاه بر مأموریت اصلی آموزش و پرورش است اما ابزار ما، ورزش، بازی، جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی است که در مجموع به آن تربیت‌بدنی گفته می‌شود؛ چرا که به دنبال تربیت دانش‌آموز از مسیر فعالیت‌های بدنی هستیم.

بابویی اضافه کرد: اعتقاد سند تحول و کارشناسان این است که فضای ورزش یک کارگاه تعلیم و تربیت است و اگر دانش‌آموز وارد فضای ورزش شود، شاهد تقویت تعاملات اجتماعی، افزایش مهارت‌های زندگی، بهبود ارتباط با همسالان، قانونمندی و نشاط خواهد بود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، زنگ تربیت بدنی و ورزش در مدارس را در نظر گرفته است، افزود: حدود ۱۴ هزار کمبود نیرو در این رشته وجود دارد اما مدارسی که نیروی متخصص دارند، اوضاع بسیار مطلوبی دارند؛ اکنون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش نسبت به ۲۰ سال گذشته، شرایط بسیار مناسب‌تری دارد.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح شهید سلیمانی با هدف ساخت فضاها و سالن‌های ورزشی در درون مدارس موجب افزایش بیش از ۴۰ درصدی سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی در مدارس در طی ۲ سال اخیر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر استخدام معلم تربیت‌بدنی از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون‌های استخدامی صورت می‌گیرد.

بابویی با بیان اینکه قطعاً اختصاص ۲ ساعت ورزش در هفته نتیجه‌ای نخواهد داد، افزود: اگر معلم بتواند در همین مدت ۲ ساعت بر اساس آن چیزی که در کتاب راهنمای معلم تعریف شده، سرفصل‌ها را بازگو کرده و آموزش‌های لازم را بدهد و انتظارات خود را از دانش‌آموز شفاف بگوید، موجب می شود علاوه بر فراگیری دانش‌آموز، تمرین خود را نیز داشته باشد.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمان باید به صورت مستمر، دانش‌آموزان را رصد کنند؛ در این صورت دانش‌آموز در طول هفته تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بتواند در ارزیابی‌ها موفق باشد؛ بنابراین باید مدیران و معلمان را آموزش دهیم تا فعالیت‌های فرآیند محور را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که برای افزایش ساعت ورزش مدارس در حال انجام است، گفت: افزایش ساعت ورزش کار بسیار سختی است اما در تلاش هستیم تا تربیت‌بدنی در مدارس را به شکل فرآیندی پیش بگیریم؛ البته در مقطع ابتدایی، آموزگاری که درس‌ها را آموزش می دهد، زنگ ورزش را نیز برگزار می‌کند اما اگر نیروی انسانی کافی داشته باشیم، بهتر آن است که برای ورزش نیز معلم جداگانه‌ای داشته باشیم.

پایان پیام/