امیرمحمد یزدانی: تبعیض در ورزش عادلانه نیست/ در حق ما اجحاف می‌شود
امیرمحمد یزدانی: تبعیض در ورزش عادلانه نیست/ در حق ما اجحاف می‌شود

امیرمحمد یزدانی نایب قهرمان کشتی آزاد جهان گفت: به دنبال گرفتن حق خودم از ورزش هستم و تا این اندازه تبعیض در ورزش عادلانه نیست.

 

 

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، امیرمحمد یزدانی در حاشیه مراسم تجلیل از مدال آوران تیم ملی کشتی در قهرمانی جهان، در جمع خبرنگاران در مورد انتقاد نسبت به تبعیض در پرداخت پاداش‌ها بیان کرد: بحث من صرفا کنعانی زادگان نبود، اما تا این اندازه تبعیض هم، عادلانه نیست. پولی که به شخص داده می‌شود باید بازخوردی داشته باشد.

قهرمان‌های ما مدال‌های زیادی می‌گیرند، اما بازخورد ما از جام جهانی فوتبال، چه بود و چه مقامی به دست آوردیم که این جوایز را به فوتبالیست‌ها می‌دهند؟ فوتبالیست‌ها هم عزیز هستند و من دوستان فوتبالیست زیادی دارم، اما به دنبال گرفتن حق خودم از ورزش هستم. به نظرم در حق ما اجحاف می‌شود.

یزدانی در مورد تغییر وزن برای حضور در المپیک گفت: حضور در المپیک و کسب مدال آرزوی هر قهرمانی است، چون المپیک جای بزرگی است. قطعا به تغییر وزن فکر کرده‌ام. با مربیان و خانواده‌ام مشورت می‌کنم، اما باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

او در مورد نایب قهرمانی خود در جهان تصریح کرد: امسال تمرینات را بهتر انجام دادم و تمرکز بهتری داشتم. دوست داشتم مدال طلا بگیرم، اما نشد. خیلی ناراحت شدم و امیدوارم در سال‌های بعد بتوانم مدال خوش‌رنگ‌تری به دست آورم.

یزدانی در پاسخ به این پرسش که آمادگی بدنی آمریکایی‌ها غیرطبیعی است و شاید از موادنیروزا استفاده می‌کنند؟ تاکید کرد: این درست نیست در مورد ورزشکار کشور دیگری صحبت کنم. شاید من در این مورد اشتباه کنم. ولی آن‌ها از نظر آمادگی جسمانی فوق العاده بودند و این تفاوت کاملا مشخص است. ما هم باید بیشتر کار کنیم.

او در پایان گفت: از کار شایسته فدراسیون کشتی که از ما تقدیر کرد و حقوق ماهیانه پرداخت می‌کند، تشکر می‌کنم.

 

منبع: ایسـنا