اینستاگرام رونالدو، چطور در خدمت عربستان است؟
اینستاگرام رونالدو، چطور در خدمت عربستان است؟

  دنیای اقتصاد نوشت: روزهای شاد و خوش کریس رونالدو در النصر عربستان همچنان ادامه دارد. او شنبه‌شب موفق شد گل دوم و برتری النصر را از روی یک ضربه ایستگاهی به زیبایی هرچه تمام‌تر برابر ضمک به ثمر برساند و بار دیگر به شیوه خاص خودش خوشحالی کند. نصر این بازی را با همین […]

 

دنیای اقتصاد نوشت: روزهای شاد و خوش کریس رونالدو در النصر عربستان همچنان ادامه دارد. او شنبه‌شب موفق شد گل دوم و برتری النصر را از روی یک ضربه ایستگاهی به زیبایی هرچه تمام‌تر برابر ضمک به ثمر برساند و بار دیگر به شیوه خاص خودش خوشحالی کند. نصر این بازی را با همین گل با نتیجه دو بر یک به سود خود به پایان برد تا همچنان قدردان حضور موفق ستاره پرتغالی باشد. رونالدو از نظر فنی در فرم مطلوبی به سر می‌برد؛ اما کیست که نداند فلسفه حضور او در این کشور چیز دیگری است و در حقیقت «فوتبال» آخرین دلیل سعودی‌ها برای جذب کریس بوده؟

عالم و آدم می‌دانند عربستان با جذب یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال، در پی بازسازی برند این کشور و تبلیغات مثبت نزد جهانیان بود؛ فرآیندی که در مسیر افزایش جذب گردشگر و قطع اتکای تدریجی از نفت تا سال۲۰۳۰ صورت می‌گیرد. به جرات باید گفت تا همین حالا هم عربستانی‌ها کاملا در تحقق این هدف موفق بوده‌اند و کریس توانسته نگاه مثبت بسیاری از جهانیان را به سمت شبه‌جزیره برگرداند. او تمام و کمال در خدمت اهداف عربستانی‌ها بوده است. بارها و بارها مصاحبه کرد و از آینده درخشان فوتبال این کشور و نیز لذت زندگی در آن سخن گفته است. کریس حتی افتخار کرده که سدشکن حضور سایر بازیکنان بزرگ دنیا در لیگ عربستان بوده؛ خب طبیعی است که اینها در دنیا بازتاب دارد و روی افکار عمومی تاثیر می‌گذارد. داریم درباره بازیکنی حرف می‌زنیم که فقط در اینستاگرام بیش از ۶۰۰میلیون دنبال‌کننده دارد.

ماه گذشته آماری ارائه شد که نشان می‌داد شمار گردشگران عربستان حتی نسبت به قبل از دوران همه‌گیری کرونا ۶۴درصد افزایش داشته است. آغاز هفته هم برخی منابع خبری داخل کشور از جمله «ایسنا» از قول محمود عبدالهادی، معاون وزارت گردشگری عربستان نوشتند: «چشم‌انداز جذب ۱۰۰میلیون گردشگر بسیار کم است و هدف‌گذاری جدید ما رسیدن به ۱۵۰میلیون گردشگر در سال برای آینده‌ای نه چندان دور است.» خب این موضوع روشن می‌کند عربستانی‌ها دنبال چه چیزی بودند. حالا برگردیم سر داستان رونالدو، یک نکته دیگر بگوییم و خلاص. بنا بر اعلام معتبرترین رسانه‌های جهان، کریس بابت درج هر پست تبلیغاتی در صفحه اینستاگرامش ۲.۵میلیون دلار (بیش از ۱۳۰میلیارد تومان) پول می‌گیرد. از زمان پیوستن او به النصر، بیش از ۴۰پست صفحه این فوق‌ستاره به حضور او در این تیم، بازی برای نصر و سایر المان‌های زندگی در عربستان اختصاص داشته است، از جمله خبر پیوستن او به باشگاه سعودی که بیش از ۳۴میلیون لایک گرفت! به این ترتیب رونالدو در حالی سالانه ۲۰۰میلیون دلار از عربستانی‌ها پول می‌گیرد که غیر از همه خدمات فنی و تجاری‌اش برای این کشور، فقط در اینستاگرام صد میلیون دلار به سود آنها تبلیغ کرده است. این تازه غیر از استوری‌ها و انبوه مصاحبه‌های حمایتی کریس از سیاست‌های کشور میزبان است. آیا هنوز کسی هست که شک داشته باشد عربستان در استخدام این بازیکن هوشمندانه عمل کرد و موفق شد؟

منبع: اطلاعات انلاین