یاوری: توقع گل خوردن سپاهان برابر آلمالیق را نداشتم/ رامین رضاییان در اصفهان احیا شده است
یاوری: توقع گل خوردن سپاهان برابر آلمالیق را نداشتم/ رامین رضاییان در اصفهان احیا شده است

پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان درباره برد پرگل طلایی پوشان برابر تیم آلمالیق در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

 

به گزارش زیرنویس، محمد یاوری، پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان درباره برد این تیم برابر تیم آلمالیق ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: انتظار فوتبال رو به جلو از سپاهان داشتم همچنین شناخت زیادی از حریف نداشتیم و فقط می‌دانستیم که از الاتحاد شکست خورده بود و پیش‌بینی کرده بودم که سپاهان این بازی را با موفقیت به پایان می‌برد، اما توقع گل خوردن به این شکل را از سپاهان نداشتم. پاشنه آشیل تیم در بخش مدافعان است که حواسشان بیشتر به توپ است تا اینکه جاگیری و یارگیری کنند.

سطح فوتبال سپاهان از همه بالاتر است

او افزود: سپاهان خیلی خوب از عرض و عمق زمین مسابقه استفاده کرد و فاصله بین خطوط کم بود و هیچ فاصله‌ای با هم نداشتند. مورایس به جوانان بازی می‌دهد و این نقطه مثبت این تیم است البته سمت راست سپاهان خیلی تعیین‌کننده است، اما یک مقدار نگران شدم، چون دانشگر پشت رضاییان خیلی خوب حمایت می‌کرد، اما جابه‌جایی رضاییان با قربانی یک مقدار من را نگران کرد و در نهایت کار دستمان داد.

یاوری بیان کرد: دانشگر همیشه به عنوان مدافع سمت راست بازی می‌کرد و این تاکتیکی بود که مورایس انتخاب کرد و نگران این وضعیت بودم که گل هم دریافت کردیم البته آن‌قدر سپاهان قدرتمند و مسلط فوتبال بازی کرد که در خانه حریف توانست با ۳ گل پیروز شود و حتی می‌توانست با گل‌های بیشتری هم به برتری برسد. سطح فوتبال سپاهان از همه بالاتر است و این تیم شاید گل هم دریافت کند، اما برای زدن گل‌های بیشتر برنامه دارد و خوب هم کار می‌کند.

رضاییان یک فصلی از فوتبالش در سپاهان شروع شده است

پیشکسوت تیم سپاهان درباره گلزنی رضاییان در این بازی اظهار کرد: رضاییان از زمانی که به سپاهان آمده است یک فصلی از فوتبالش شروع شده است. واقعا این بازیکن احیا شده است و  بازیکن کاملی را می‌بینیم که  در دفاع  بهتر از قبل کار می‌کند و در حمله هم بی‌نظیر است و ضربات آزادش را به جایی از دروازه می‌زند که غیرممکن است دروازه‌بان بتواند مهارش کند همچنین VAR در یک صحنه به ما کمک نکرد، اما در صحنه دیگر به ما کمک کرد و این نشان می‌دهد سپاهان در ۲ جناح دارد کار می‌کند.

او افزود: اینکه آریا یوسفی به عنوان وینگر چپ بازی  می‌کند جای سوال دارد و سرمربی باید جواب بدهد. به نظرم ترکیب اصلی سپاهان دارد شکل می‌گیرد و نقش عیسی آل‌کثیر در سرعت خط حمله سپاهان را نمی‌توانیم نادیده بگیریم.

سرعت انفجاری آل‌کثیر خیلی به تیم سپاهان کمک می‌کند

یاوری گفت: همیشه به شهریار  مغانلو انتقاد می‌کردم که سرعتش  با  سرعت تیم  همخوانی ندارد  و این بازیکن یک خط از توپ‌های ارسالی عقب‌تر بود البته او فوتبالیست خوب و درجه یک در فوتبال ایران است. به نظرم سرعت انفجاری آل‌کثیر خیلی به تیم کمک می‌کند همچنین رضا اسدی دارد در تیم سپاهان جا می‌افتد و خمز  سرمربی تراکتور که نقش خوبی پارسال برایش ترسیم کرده بود را در اینجا  بهتر انجام می‌دهد و در تمام صحنه‌ها حضور دارد.

به نظرم محمدجواد حسین‌نژاد، جواهری است که باید بیشتر صیقل می‌خورد  و با دعوتش به تیم ملی بیشتر نگران شدم. من به کادر فنی تیم ملی انتقاد دارم که با یکی، ۲ بازی خوب در لیگ برتر نباید الان حسین‌نژاد  را به تیم ملی می‌بردند و   اینکه چه فکری پشت این قضیه ست به نفع این بازیکن نیست. باشگاه سپاهان مراقب بازیکنش است، اما به نظرم باید حسین‌نژاد ۳۰ بازی در لیگ عالی بازی می‌کرد و بعد به تیم ملی دعوت می‌شد.

دعوت حسین‌نژاد به تیم ملی فوتبال زود بود

پیشکسوت سپاهان تصریح کرد: سیاست سرمربی تیم ملی فوتبال  چه چیزی است که از محمدجواد استفاده می‌کند را  نمی‌دانم، اما او باید خیلی صیقل داده شود  تا بتواند آن چیزی شود که لیاقتش را دارد. او مسیر را عالی رفته است، اما حضورش در تیم ملی فوتبال باعث شده که شرایط  یک ذره برایش سنگین است. در مجموع به نظرم دعوت حسین‌نژاد به تیم ملی یک مقدار زود بود. شکوفایی زودهنگام همراه با افت زودهنگام خواهد بود.

تکرار بازی سپاهان و الاتحاد تصمیم عاقلانه‌ای است

او درباره اینکه تیم سپاهان می‌تواند از گروهش صعود کند، گفت: مطمئنا تیم‌های الاتحاد و سپاهان از گروهشان بالا می‌آیند. ان‌شاالله بازی با الاتحاد هم تجدید شود و دلم می‌خواهد این بازی در اصفهان تکرار شود. تصمیم عاقلانه و حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا این است که این بازی تکرار شود. مسئله امنیتی  در آن بازی وجود نداشت که بازی بخواهد ۳ بر هیچ  شود. به نظرم باید این بازی تکرار شود.

باشگاه خبرنگاران