استقلالی‌ها: به خاطر یامگا در زمین پرسپولیس بازی نمی‌کنیم
استقلالی‌ها: به خاطر یامگا در زمین پرسپولیس بازی نمی‌کنیم

داستان آرتور کوین یامگا و بندهای قراردادش سر و صدای زیادی راه انداخته است.

 

استقلال از یکشنبه شب با یک داستان تازه مواجه شده و حالا باید پیرامون یک بند ویژه در قرارداد بازیکن خارجی خود توضیح بدهد بندی که البته گروهی از مسئولان باشگاه مدعی‌اند اساسا وجود خارجی ندارد و صرفاً شایعه جدیدی است که به راه افتاده اما در نقطه مقابل گروهی از هواداران پرسپولیس مدعی‌اند قضیه باید به صورت کاملاً جدی دنبال شود.

نمی‌گذاریم مدافع پرسپولیس باعث محرومیت استقلال شود

الان این شایعه مطرح شده که استقلال مالیات قرارداد کوین یامگا را پرداخت کرده و به همین خاطر باید دقیقاً مانند داستان پرسپولیس و گئورگی گولیسیانی محکوم شود و یک امتیاز از دست بدهد ولی مدیران باشگاه استقلال تاکید دارند هیچ پولی بابت مالیات یامگا پرداخت نکرده‌اند.

بی‌اطلاعی

به گزارش زیرنویس، استقلالی‌ها به سابقه عقد و تمدید قرارداد کوین یامگاه اشاره می‌کنند و می‌گویند این بازیکن در زمانی به استقلال پیوست که علی خطیر اساساً هیچ سمتی در باشگاه نداشت و حتی در دوره‌ای که قرارداد یامگا تمدید شد هم خبری از او نبود بنابراین اینکه گفته شود مدیرعامل کنونی مرتکب تخلف شده اصلاً صحت ندارد چون خطیر هیچ نقشی در قرارداد بازیکن اروپایی استقلال نداشته که بخواهد در آن مرتکب تخلف شود.

بازی کردن در زمین پرسپولیس

یکی از افراد نزدیک به استقلال به شرط افشا نشدن نامش در این رابطه به خبر ورزشی گفت: شما بروید و ببینید قانون پرداخت نشدن مالیات بازیکنان توسط باشگاه‌ها در چه زمانی ابلاغ شد؟ این قانون در مقطعی آمد که خطیر اصلاً در استقلال نبود. یامگا از پاییز سال ۱۴۰۰ در استقلال حضور دارد و قراردادش ارتباطی به ما ندارد اما نکته اینجاست که استقلال اصلاً نباید تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفته و در زمین پرسپولیس بازی کند.

داستان کوین یامگا به گونه‌ای است که باشگاه استقلال در آن مرتکب تخلفی نشده است حالا شاید در مقطعی چون این بازیکن با سیستم اداری ایران آشنا نیست مبلغ مالیاتش با کمک مسئولان باشگاه به حساب اداره مالیات واریز شده باشد اما عین همان مبلغ از اصل طلب کوین کاسته شده و مراتب قانونی کاملاً رعایت شده است.

ما نمی‌دانیم پرسپولیس در مورد گولسیانی چه تصمیمی گرفته که یک امتیاز از این باشگاه کسر کرده‌اند اما این را می‌دانم که باشگاه استقلال در مورد قرارداد کوین یامگا کوچک‌ترین خلاف مرتکب نشده است. اصلا نکته اینجاست که چرا طی دو سال گذشته کسی روی قرارداد این بازیکن زوم نشده بود اما بلافاصله پس از اینکه پرسپولیس محکوم شد، حالا این ماجرا در فضای مجازی توسط چند کانال هوادار پرسپولیس به طور ویژه مد نظر قرار گرفته و همه آنها هم دقیقاً در یک روز معین روی این مسئله مانور می‌کنند؟

منبع: خبـر ورزشی