کپنهاگن؛ جایی برای اشتباه نیست
کپنهاگن؛ جایی برای اشتباه نیست

دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با برگزاری ۸ دیدار ادامه می‌یابد؛ که در یکی از مهمترین بازی‌ها منچستریونایتد در خانه پذیرای کپنهاگن است. گروه A  گالاتاسرای – بایرن مونیخ/ منچستریونایتد – کپنهاگن در اولین دیدار گالاتاسرای در خانه به دیدار بایرن خواهد رفت. میزبان در دور دوم، اولدترافورد را با […]

- کپنهاگن؛ جایی برای اشتباه نیست

دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با برگزاری ۸ دیدار ادامه می‌یابد؛ که در یکی از مهمترین بازی‌ها منچستریونایتد در خانه پذیرای کپنهاگن است.

گروه A 

گالاتاسرای – بایرن مونیخ/ منچستریونایتد – کپنهاگن

در اولین دیدار گالاتاسرای در خانه به دیدار بایرن خواهد رفت. میزبان در دور دوم، اولدترافورد را با پیروزی خیره کننده ۳-۲ ترک کرد، در حالی که تیم توماس توخل نیز در حالی که با یک گل از کپنهاگن عقب بود توانست ۲ بر یک به برتری برسد و ۶ امتیازی شود.

گالاتاسرای در لیگ ترکیه ۸ برد و یک تساوی داشته است و تنها فنرباغچه با ۹ برد پیاپی از ۹ بازی بهتر از این تیم عمل کرده است. موفقیت گالاتاسرای مقابل منچستریونایتد با مصدومیت لوکاس توریرا در نیمه دوم تا حدودی خدشه‌دار شد، اما بازیکن سابق آرسنال اکنون به طور کامل از این مصدومیت رهایی یافته و ۸۵ دقیقه مقابل بشیکتاش بازی کرد.

نصیر مزراوی (عضله)، مانوئل نویر (پا)، دایوت اوپامکانو (همسترینگ)، گابریل ماروسیک (رباط صلیبی) و رافائل گوئریرو (ران) غایبان بایرن مونیخ برای این دیدار هستند. لئون گورتزکا نیز در دیدار با ماینتس این هفته دچار مصدومیت شد و معلوم نیست به این دیدار برسد یا خیر.

در دیگر دیدار یونایتد در خانه پذیرای کپنهاگن است. یونایتد بعد از دو شکست از دو بازی نخستش از این رقابت‌ها، چاره‌ای جز کسب برد در دیدار خانگی برابر کپنهاگن ندارد. یونایتد برای این دیدار باید با غیبت چند بازیکنش کنار بیاید. کاسمیرو، آمادو دیالو (زانو)، لیساندرو مارتینس (پا)، جیدون سانچو (انضباطی)، کوبی ماینو (مچ پا)، آرون فان بیساکا (عضله)، تایرل مالاسیا (زانو) و لوک شاو (عضله) غایبان یونایتد هستند. 

یونایتد با برتری برابر شفیلدیونایتد در لیگ برتر انگلیس توانست دومین برد پیاپی‌اش را به دست بیاورد و بحران ابتدای فصل را فراموش کرده و باید دید همانطور که تنهاخ وعده داده تیمش می‌تواند دست پر از زمین خارج شود یا خیر؟

گروه B

سویا – آرسنال/ لانس – آیندهوون

سویا این هفته دست به کار بزرگی زد و در خانه رئال را متوقف کرد و آرسنال در داربی لندن برابر چلسی ۲ بر ۲ مساوی کرد. این دو تیم یک بار در سال ۲۰۰۷ برابر هم به میدان رفتند که آرسنال در خانه ۳ بر صفر به برتری رسید؛ جایی که آرسن ونگر روی نیمکت این تیم بود. در دیدار برگشت سویا توانست انتقام بگیرد و ۳ بر یک به برتری رسید.

داربی لندن اکنون به تاریخ پیوسته است و آرسنال اکنون در تلاش است تا برای اولین بار از دسامبر ۲۰۱۶ یک بازی خارج از خانه را در لیگ قهرمانان اروپا برنده شود. آرسنال در بازی قبلی در فرانسه برابر لانس شکست خورد.

در دیگر دیدار لانس فرانسه که توانسته در هفته‌های اخیر نتایج خوبی به دست بیاورد و شکست‌های ابتدای فصل را به دست فراموشی سپرده، پذیرای آیندهوون است.

گروه C

براگا – رئال‌مادرید/یونیون برلین – ناپولی

رئال مادرید در هفته دهم رقابت‌های لالیگا به مصاف سویا رفت. رئال در این بازی خارج از خانه با تساوی یک بر یک متوقف شد تا دو امتیاز ارزشمند را قبل از ال کلاسیکو از دست دهد. رئال در دو بازی ابتدایی خود در رقابت‌های این فصل پیروز شده است. این تیم فصل جدید لیگ قهرمانان را با پیروزی ۱-۰ مقابل یونیون برلین آغاز کرده و در آخرین بازی خود در ایتالیا ۳-۲ ناپولی را شکست داد.

لوس بلانکوس در حال حاضر شش امتیازی است و در صدر جدول لالیگا قرار دارد و از ۱۰ بازی ابتدایی فصل خود ۲۵ امتیاز کسب کرده اند. مادریدی‌ها در ۸ بازی از ۲۴ بازی اخیر خارج از خانه‌شان در این رقابت‌ها شکست خورده‌اند و تنها ۸ پیروزی به ثبت رسانده‌اند که این رکورد اعتماد براگا را برای در دیدار سه شنبه شب بالا خواهد برد.

رئال مادرید در این فصل ۱۰ بازی از ۱۲ بازی خود را در تمام رقابت‌ها برده است و به دنبال رسیدن به سومین برد پیاپی در دور گروهی است.

در دیگر دیدار ناپولی برای جبران شکست خانگی دور قبل برابر رئال به آلمان می‌رود و برابر تیم بحران زده یونیون قرار خواهد گرفت که ۷ بازی قبلی خود را باخته است و شرایط خوبی ندارد.

گروه D

اینتر – سالزبورگ/بنفیکا – سوسیداد 

شاگردان سیمونه اینزاگی به دنبال سومین برد پیاپی در دور گروهی در سن‌سیرو هستند. فینالیست فصل قبل لیگ قهرمانان در صدر جدول سری آ قرار دارد و در شرایط خوبی به سر می‌برد. لائوتارو مارتینس در آخرین بازی اروپایی اینتر چندین موقعیت گلزنی را از دست داد، اما این اتفاق برای اینتر پرهزینه نبود، چون شاگردان اینزاگی با نتیجه ۱-۰ مقابل بنفیکا پیروز شدند.

این پیروزی پنجاهمین پیروزی اینتر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بود و تیم ایتالیایی روز سه شنبه به دنبال پنجاه و یکمین برد خود است. در دیگر دیدار نیز دو تیم بنفیکا و سوسیداد در حالی برابر هم به میدان می‌روند که این دیدار برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد، چون هر دو تیم به دنبال صعود از گروه هستند.

باشگاه خبرنگاران