به گزارش زیرنویس از گلستان؛ حیدر آسیابی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان با بیان این که گلستان از استان‌های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزرین حبس است گفت: با استفاده از ظرفیت قانون این آرا  برای جرایم سبک و کسانی که سابقه دار نیستند، صادر می شود. آسیابی ادامه داد: الزام به خدمات عمومی […]

به گزارش زیرنویس از گلستان؛ حیدر آسیابی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان با بیان این که گلستان از استان‌های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزرین حبس است گفت: با استفاده از ظرفیت قانون این آرا  برای جرایم سبک و کسانی که سابقه دار نیستند، صادر می شود.

آسیابی ادامه داد: الزام به خدمات عمومی رایگان، دوره مراقبت و جزای نقدی از جمله انواع آرای جایگزین حبس هستند که قضات مطابق ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه دیده و سایر اوضاع و احوال، برای محکومان صادر کردند.

وی با اشاره به اینکه با صدور آرای جایگزین ، از زندان رفتن ۳ هزار نفر در نیمه نخست امسال در استان جلوگیری شد، گفت: بیشترین آرای جایگزین حبس را قضات حوزه‌های قضایی مینودشت، علی آبادکتول و گرگان صادر کردند.

به گفته آسیابی، محاکم تجدیدنظر استان هم در صدور آرای مربوط به استفاده از سامانه های الکترونیک (پابند الکترونیک) پیشتاز  هستند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: :  قضات استان سال گذشته ۷ هزار و ۷۶۸ رای جایگزین حبس صادر کردند که ۲۴ درصد نسبت به سال پیش از آن، بیشتر بود

کرامتی /گلستان

منبع خبر: رکنـا