از تاکید کمیته به برگزاری انتخابات ژیمناستیک تا فرصت کم برای کسب سهمیه
از تاکید کمیته به برگزاری انتخابات ژیمناستیک تا فرصت کم برای کسب سهمیه

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مشکلات فدراسیون ژیمناستیک هر روز ابعاد جدید و پیچیده‌تری پیدا می‌کند و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هنوز نتوانسته‌اند راه حلی برای مشکلات پیدا کنند.  در حالی که روزهای ثبت‌نام از ژیمناست‌ها برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه المپیک به ساعات پایانی خود می‌رسد و دست مسوولان فدراسیون از […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مشکلات فدراسیون ژیمناستیک هر روز ابعاد جدید و پیچیده‌تری پیدا می‌کند و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هنوز نتوانسته‌اند راه حلی برای مشکلات پیدا کنند. 

در حالی که روزهای ثبت‌نام از ژیمناست‌ها برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه المپیک به ساعات پایانی خود می‌رسد و دست مسوولان فدراسیون از ثبت‌نام ورزشکاران کشورمان کوتاه است، خبر رسید که دیوان عدالت اداری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک را باطل کرده تا مشکل جدیدی سر راه ورزشکاران این رشته به وجود بیاید. 

انتخابات فدراسیون ژیمناستیک در حالی برگزار شد که نماینده جهانی در آن حضور داشت و تمامی اتفاقات را گزارش کرد. مسوولان جهانی نه تنها این انتخابات را تایید نکردند بلکه با عدم به رسمیت شناختن رئیس جدید فدراسیون درهای مسابقات بین‌المللی را به روی ورزشکاران کشورمان بستند که نمونه آن را در مسابقات دانشجویان جهان شاهد بودیم. 

مشکلات حضور ژیمناستیک در بازی‌های آسیایی هانگژو هم به قوت خود باقی بود اما با مذاکرات مسئولان کمیته ملی المپیک با زهرا اینچه‌درگاهی رئیس سابق فدراسیون لایسنس ورزشکاران صادر شد و آنها توانستند در مسابقات شرکت کرده و با کسب مدال نقره افتخارآفرینی کنند.

با وجود اینکه مدت‌هاست این مشکلات گریبانگیر ورزشکاران شده و با پادرمیانی مشکل حضور آنها در بازی‌های آسیایی حل شد اما از دست رفتن شانس حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک جبران‌پذیر نخواهد بود. باقی ماندن مشکلات باعث خواهد شد تا ورزشکاران کشورمان ۲ رویداد جهانی کسب سهمیه المپیک پاریس را از دست بدهند این در حالیست که امید به کسب سهمیه وجود دارد. 

- از تاکید کمیته به برگزاری انتخابات ژیمناستیک تا فرصت کم برای کسب سهمیه

 

ورود کمیته ملی المپیک به مشکلات ژیمناستیک 

شرایط بحرانی ژیمناستیک و ابطال انتخابات بالاخره مهر سکوت مسئولان کمیته ملی المپیک را شکست و مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک تاکید کرد هر چه زودتر باید انتخابات برگزار شود. با این شرایط حالا کمیته ملی المپیک وارد میدان شده و در تلاش است تا با همکاری وزارت ورزش مشکل ژیمناستیک را حل کند. 

فدراسیون جهانی تاکیدی بر ریاست اینچه درگاهی ندارد

مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک در این باره گفت: به صراحت می‌گویم کمیته ملی المپیک در رابطه با وضعیت فدراسیون ژیمناستیک به این نتیجه رسیده که باید انتخابات تجدید شود و بیشتر از این هم نباید ملاحظه کنیم، در غیر این صورت اتفاق ناگواری رخ می‌دهد که حسرت آن را می‌خوریم. 

وی افزود: فدراسیون جهانی اینچه درگاهی را به عنوان رئیس فدراسیون قبول دارد، البته تأکید ندارد که او به عنوان رئیس فعالیت کند اما بر تجدید انتخابات تأکید دارد. بازرسی کل کشور هم به این نتیجه رسیده، پس بهتر است این موضوع را تمام کنیم و انتخابات تجدید شود.

باید دید حالا که کمیته ملی المپیک موضع شفاف خود را بیان کرده وزارت ورزش چه اقدامی انجام می دهد.

پایان پیام/





منبع: فارس