فرزندان ایران در بازی‌های پاراآسیایی گل کاشتند
فرزندان ایران در بازی‌های پاراآسیایی گل کاشتند

ورزشکاران کاروان پارالمپیک ایران در روز اول با صید مدال‌های رنگارنگ چشم‌ها را خیره کردند.

بازی‌های پاراآسیایی - فرزندان ایران در بازی‌های پاراآسیایی گل کاشتند

، کاروان ایران در اولین روز از چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی در شهر هانگژو چین شروع طوفانی داشتند و مدال های رنگارنگی را به سبد ایران ریختند.

قایقرانانان کشورمان اولین ورزشکاران کاروان ایران بودند که در دریاچه فویانگ مسابقه خود را آغاز کردند.

*در اولین رقابت و در بخش کایاک زنان، فینال کلاس kl1 برگزار شد و سارا عبدالملکی قایقران کشورمان با زمان یک دقیقه و ۱۳ ثانیه و ۵۹۴ صدم ثانیه در رده سوم ایستاد و از خط پایان عبور کرد و به مدال برنز رسید.

همچنین مسابقات رشته پارادوومیدانی در مواد مختلف در استادیوم هوانگ لونگ برگزار شد.

*در ماده پرتاب وزنه کلاس F11 سه نماینده ایران به نام‌های مهدی اولاد، امیرحسین علیپور و حسن باجولوند به میدان رفتند.امیرحسین علیپور در این ماده  با رکورد ۱۳.۹۲ متر قهرمان شد و نخستین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.مهدی اولاد با رکورد ۱۳.۳۰ متر در رده دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد.

*در رقابت قایقرانان مردان در بخش کانو ، فینال کلاس kl1 برگزار شد و سعید حسین پور در نهایت با کسب زمان ۵۰ ثانیه و ۴۶۸ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد  و مدال زرین طلا را بر گردن آویخت.

*در رقابت های ماده پرتاب نیزه کلاس F56 هاشمیه متقیان دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو و زینب مرادی دو ملی‌پوش کشورمان با حریفانی از فیلیپین ، ویتنام ، چین (۲ نفر) ، ازبکستان ، بحرین و هند (۲ نفر) به رقابت پرداختند.

*در پایان این رقابت هاشمیه متقیان بانوی ملی‌پوش ایران با رکورد ۲۲.۹۱ متر که در پرتاب سوم خود ثبت کرد و به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.متقیان همچنین رکورد این ماده در بازی‌های پاراآسیایی را که پیش از این در اختیار خودش بود، به میزان ۲.۷۲ متر ارتقاء داد.

*زینب مرادی هم با رکورد ۲۲.۱۳ متر به مدال نقره دست یافت و صاحب مدال نقره در این دوره از بازی‌ها شد.

*رقابت فینال دوی ۴۰۰ متر کلاس T38 نیز در ورزشگاه هوانگ لونگ شهر هانگژو برگزار شد و رضا حاتمی ملی‌پوش کشورمان با زمان ۵۱.۸۴ ثانیه به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب مدال نقره شد.

*رکورد حاتمی ۶۹ صدم ثانیه کمتر از قهرمان این رقابت بود. او همچنین توانست رکورد شخصی خود را ارتقاء بدهد.

*مریم عبدالله پور نماینده وزن ۴۷- کیلوگرم پاراتکواندو کشورمان نیز در بازی های پاراآسیایی در مرحله رده بندی برابر مولانا از قزاقستان قرار گرفت و با نتیجه ۳۸ بر ۱۴ پیروز شد و به نشان برنز بازی های پاراآسیایی هانگژو دست یافت.

*در ماده پرتاب نیزه کلاس F57 امان الله پاپی ملی‌پوش کشورمان با ثبت رکورد ۴۹.۲۴ متر، ضمن شکست رکورد این ماده در بازی‌های پاراآسیایی (ارتقای رکورد به میزان ۶۴ سانتیمتر)، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و چهارمین ورزشکار طلایی ایران در هانگژو لقب گرفت.

*فینال رقابت دوی ۱۰۰ متر کلاس T11 نیز برگزار شد. وحید علی نجیمی ملی‌پوش کشورمان با زمان ۱۱.۲۷ ثانیه به مدال نقره رسید و سکوی نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد.

*سیدمیثم بنی‌طبا در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کلاس J1 پاراجودو برابر کاپیل پارمار از هند قرار گرفت و موفق شد با شکست دادن او، یک طلای ارزشمند برای کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو کسب کند.

*در ادامه علمکرد درخشان ملی‌پوشان پارادوومیدانی در روز نخست بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، در کلاس F53 ، الناز دارابیان با رکورد ۱۴.۲۵ متر ، ضمن شکستن رکورد آسیا که پیش از این هم در اختیار خودش بود، صاحب مدال طلا شد و به مقام قهرمانی دست یافت.

همچنین حنان کعب امیر دیگر ملی‌پوش ایران در این رقابت ، با بهترین پرتابش به میزان ۱۱.۵۵ متر به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب گردن آویز نقره شد.

*در رقابت‌های های وزن ۵۲- کیلوگرم پاراتکواندو بازی های پاراآسیایی هانگژو مهدیه سادات حسینی به مصاف لی تفنگ از چین رفت و با نتیجه ۱۶ بر ۸ به پیروزی رسید و صاحب نشان برنز شد.

نرگس جوادی هم در مرحله رده بندی موسکان از کشور هند را ۳۴ بر ۴ شکست داد و سوم شد.

*سعید کوهکن در مبارزه رده‌بندی وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کلاس J2 پاراجودو برابر حریفی از کره جنوبی قرار گرفت و موفق شد با شکست دادن او، به مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی برسد.

*سینا ضیغمی نژاد و شاهین ایزدیار در ماده ۱۰۰ متر  قورباغه SB9 بازی های پارا آسیایی هانگژو به مدال های خوشرنگ طلا و نقره دست پیدا کردند. ضیغمی نژاد با ثبت رکورد ۱:۰۸.۸۰ دقیقه به مدال طلای این ماده دست یافت. ایزدیار نیز با ثبت زمان ۱:۱۱.۱۰ مدال نقره گرفت.

سینا ضیغمی نژاد و شاهین ایزدیار همچنین در ماده ۵۰ متر آزاد S۱۰ بازی های پاراآسیایی هانگژو به دو مدال طلا و نقره دیگر دست پیدا کردند.
ضیغمی نژاد با ثبت زمان ۲۵.۷۴ در این ماده به مدال طلا رسید. ایزدیار با زمان ۲۵.۸۷ نقره ای شد و مدال برنز به آکیتو مینای از ژاپن با زمان ۲۵.۹۸ رسید.

*هر سه مدال مسابقه پرتاب دیسک مردان در روز نخست بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به نمایندگان ایران رسید. در رقابت پرتاب دیسک کلاس ادغامی F51-52-53 ، علیرضا مختاری ، اسدالله عظیمی و رسید مسجدی مدال‌های طلا و نقره و برنز را کسب کردند.

مختاری با رکورد ۲۲.۳۸ متر قهرمان شد و طلا گرفت، عظیمی با ۲۱.۵۷ نایب قهرمان شد و مسجدی با رکورد ۲۰.۷۱ متر به مدال برنز دست یافت.

منبع: اطلاعات انلاین