به گزارش خبرنگار مهر، لژیونرهای تیم ملی فوتبال ایران پس از شرکت در اردوی آماده سازی و قهرمانی در تورنمنت چهارجانبه اردن، به تیم‌های باشگاهی خود بازگشتند تا درخشش قابل لمسی با پیراهن‌های اروپایی داشته باشند. سامان قدوس لژیونر ایرانی حاضر در لیگ جزیره است که پس از تعطیلات فیفادی درخشش خوبی در تیم برنتفورد […]

به گزارش خبرنگار مهر، لژیونرهای تیم ملی فوتبال ایران پس از شرکت در اردوی آماده سازی و قهرمانی در تورنمنت چهارجانبه اردن، به تیم‌های باشگاهی خود بازگشتند تا درخشش قابل لمسی با پیراهن‌های اروپایی داشته باشند.

بررسی عملکرد لژیونرهای ایران/ نمایش امیدوارکننده و رضایت مورینیو

سامان قدوس لژیونر ایرانی حاضر در لیگ جزیره است که پس از تعطیلات فیفادی درخشش خوبی در تیم برنتفورد داشت. او در هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس در چهارمین بازی این فصل خود مقابل برنلی در دقیقه ۸۴ وارد زمین شد. او شش دقیقه بیشتر برای خودنمایی در اختیار نداشت اما همین دقایق کم برای این ملی پوش ایرانی کافی بود تا در دقیقه ۸۷ موفق به زدن گل سوم تیمش در بازی و نخستین گل خود در برنتفورد شود. برنتفورد با این پیروزی ۱۰ امتیازی شد و در رتبه چهاردهم جدول لیگ برتر انگلیس قرار گرفت.

بررسی عملکرد لژیونرهای ایران/ نمایش امیدوارکننده و رضایت مورینیو

سرداری که خوزه را نجات داد

سردار آزمون که مدت‌ها بود جایی در ترکیب تیم رم نداشت با بازگشت از اردوی تیم ملی این فرصت را پیدا کرد که مقابل مونزا به میدان برود. مونزا که در این مسابقه ۱۰ نفره شده بود و به نظر می‌رسید رم کار راحتی برای شکست دادن این تیم خواهد داشت اما بازی به گونه‌ای پیش رفت که گویی شاگردان مورینیو با دروازه‌ای طلسم شده روبرو شده‌اند.

برای سردار که در این فصل فرصت زیادی برای خودنمایی نداشت و اعتماد چندانی به او نشده بود برای اثبات خود به مورینیو و جا گرفتن در دل هواداران دوآتشه رم فقط به یک فرصت کافی بود و چه فرصتی بهتر از وقتی که بتواند گره تیمش مقابل «مونزا» ی ۱۰ نفره را باز کند. او که بازی را از روی نیمکت آغاز کرده بود از دقیقه ۶۳ وارد زمین شد. یک توپ به تیر دروازه زد و اگر جاگیری مناسبش، کنترل توپ عالی و ضربه خوبش در محوطه جریمه شروغ مونزا نبود شاید «الشعراوی» در این بازی نمی‌توانست به گل برسد و بازهم حرف و حدیث‌ها درباره اخراج مورینیو دوباره در رسانه‌ها مطرح می‌شد.

مورینیو در پایان بازی با مونزا در تمجید از مهاجم تیم ملی ایران گفت وقتی شوت آزمون به تیر خورد و گل نشد دیگر امیدی برای گلزنی نداشتم اما سردار نشان داد اعتماد به او را به بهترین شکل پاسخ پاسخ می‌دهد آن هم با تأثیرگذاری مستقیم روی گل پیروزی بخش.

بررسی عملکرد لژیونرهای ایران/ نمایش امیدوارکننده و رضایت مورینیو

میلاد محمدی با انرژی بی حد و حصر گل زد

میلاد محمدی پس از بازی با پیراهن تیم ملی به آتن بازگشت تا در ترکیب آاک در سوپرلیگ یونان بازی کرده و خوش بدرخشد. او در بازی آاک آتن با آستراس فرصت حضور در ترکیب ثابت تیمش را نداشت. آاک با گل در وقت‌های اضافه موفق شد نیمه اول را با پیروزی به رختکن برود. پیروزی خفیف این تیم در مقابل «آستراس» ۱۰ نفره ادامه داشت و ممکن بود هر لغزشی در بازی منجر به تغییر نتیجه شود. میلاد محمدی از دقیقه ۷۲ به جای احسان حاج صفی وارد زمین شد تا بتواند تغییری مثبت در تیم ایجاد کند و به تقویت خط دفاعی کمک کند. او نه تنها خیال خط دفاعی را راحت کرد که موفق شد به بهترین شکل ممکن در زمین تأثیرگذار باشد. او برای راحت کردن خیال هواداران تیمش و قطعی کردن سه امتیاز برای آاک به پنج دقیقه زمان نیاز داشت. در دقیقه ۷۷ روی ضربه کرنر تیمش پیش کشیده بود و سانتر ارسالی را با ضربه سر مهارنشدنی وارد دروازه حریف کرد تا خوشحالی دیوانه وارش در رسانه‌های یونانی هم بازتاب پیدا کند به سوژه‌ای برای این بازی تبدیل شود.

احسان حاج صفی هم در این مسابقه از ابتدا در زمین حضور داشت و عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت.

بررسی عملکرد لژیونرهای ایران/ نمایش امیدوارکننده و رضایت مورینیو

محمد محبی خیال مربی را راحت کرد

تیم فوتبال روستوف هم در این هفته موفق شد در لیگ برتر روسیه در یک بازی خانگی از سد احمدگروژنی عبور کند. محمد محبی در این مسابقه از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و موفق شد گل سوم تیمش را به ثمر برساند. تیم فوتبال روستوف در حالی که با نتیجه ۲ بر صفر از حریف خود پیش افتاده بود در دقیقه ۵۳ با گلزنی محمد محبی هم به گل سوم رسید و خیال همه را بابت کسب سه امتیاز راحت کرد.

«والری کارپین» سرمربی روستوف در پایان این مسابقه از عملکرد محبی تمجید کرد و گفت: «گل محبی ما را آرام کرد چون برای روستوف نتیجه ۲ بر صفر تضمینی برای پیروزی نیست.»

محمد محبی پس از بازی ۸۰ دقیقه‌ای در ترکیب روستوف برابر احمد گروژنی و به ثمر رساندن دومین گلش در لیگ برتر روسیه نمره فنی هفت را از سوی خبرگزاری چمپیونات دریافت کرد که نمره خوبی محسوب می‌شود.

بررسی عملکرد لژیونرهای ایران/ نمایش امیدوارکننده و رضایت مورینیو

علیرضا جهانبخش و فرصت حضور در زمین

علیرضا جهانبخش هم دیگر لژیونر ایرانی حاضر در فوتبال اروپا است. تیم فوتبال فاینورد در هفته نهم رقابت‌های فوتبال اردویسه هلند توانست با چهار گل ویتسه آرنهم را شکست دهد. جهانبخش در این مسابقه از ابتدا در ترکیب تیمش حضور نداشت اما این فرصت را پیدا کرد در روزی که فاینورد با ۴ گل ویتسه آرنهم ر ا در هم بکوبد ۱۷ دقیقه در زمین حاضر شود و در این پیروزی پرگل تیمش سهیم باشد. این پنجمین بازی جهانبخش برای فاینورد در فصل جاری لیگ برتر هلند بود.

بررسی عملکرد لژیونرهای ایران/ نمایش امیدوارکننده و رضایت مورینیو

عزت اللهی کار خودش را کرد

سعید عزت‌اللهی هم که در ۵ بازی ابتدایی وایله‌کلوب در فصل جاری سوپرلیگ دانمارک در فهرست این تیم حضور نداشت، از هفته ششم به ترکیب تیمش اضافه شد. او در چهار بازی اخیر تیمش به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب تیمش حاضر بود و شب گذشته در مصاف حساس با کپنهاگن، در نقش یار جانشین به ترکیب تیمش اضافه شد و از دقیقه ۶۴، فرصت بازی را به‌دست آورد. عزت اللهی هم برای آنکه بتواند خودی نشان دهد تنها به یک دقیقه زمان نیاز داشت.

ملی پوش ایرانی در دقیقه ۶۵ با یک پاس در عمق زیبا توانست سازنده گل اول تیمش باشد تا در کمال ناباوری، یاران سعید عزت‌اللهی از تیم صدرنشین لیگ دانمارک پیش بیفتند.

هرچند در ادامه شرایط تغییر کرد و این تیم با دریافت ۲ گل در فاصله ۱۲ دقیقه هشتمین شکست خود در فصل جدید رقابت‌ها را متحمل شد. سعید عزت‌اللهی شب گذشته برای هشتادمین‌بار در ترکیب تیم وایله‌کلوب دانمارک قرار گرفت و در شرایطی‌که در ۷۹ مسابقه قبلی، توانسته بود ۹ گل بزند و ۶ گل بساز. او در شب شکست تلخ تیمش در مقابل کپنهاگن موفق شد شمار پاس گل‌های خود را به عدد ۷ برساند هرچند که او خود را بار دیگر به هواداران تیمش اثبات کرد.

صیادمنش و شکستن طلسم بازی نکردن

الهیار صیادمنش مدت‌ها بود فرصتی برای حضور در زمین پیدا نکرده بود. او ۶ بازی پیاپی فرصت بازی در تیم هال سیتی را نداشت. اما در دیدار هفته اخیر هال سیتی مقابل ساوتهمپتون از دقیقه ۸۱ وارد زمین شد تا اگرچه در نجات تیمش از شکست برابر ساوتهمپتون ناکام باشد اما دست کم طلسم بازی نکردنش را بشکند و امیدوار باشد در بازی‌های آتی فرصت بیشتری برای حضور در ترکیب داشته باشد. هال سیتی در این بازی با نتیجه ۲ بر یک مغلوب میهمان خود شد.

صادق محرمی دیگر لژیونر ایرانی هم از ابتدای نیمه دوم تقابل تیم‌های گوریتسا و دیناموزاگرب، وارد ترکیب دیناموزاگرب شد اما عملکرد چشمگیری نداشت و نتوانست سد راه شکست دو بر یک تیمش شود؛ آن‌هم در شرایطی‌که این شکست باعث شد تا یاران محرمی شانس رسیدن به صدر جدول لیگ برتر کرواسی را از دست بدهند.

منبع: مـهر