وزارت امور خارجه را تعطیل کنید
وزارت امور خارجه را تعطیل کنید

به گزارش اطلاعات آنلاین، سارا معصومی، خبرنگار شناخته‌شده حوزه بین‌الملل در رشته توئیتی با انتقاد از برنامه هفتم توسعه نوشت: آقایان می‌خواهید وزارت خارجه را بی‌تعارف تعطیل کنید؟ چند دستگاه از هماهنگی با وزارت خارجه معاف شدند: در اجرای بند (۲۱) سیاست‌های کلی برنامه هفتم، نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی تکلیفی برای […]

- وزارت امور خارجه را تعطیل کنید

به گزارش اطلاعات آنلاین، سارا معصومی، خبرنگار شناخته‌شده حوزه بین‌الملل در رشته توئیتی با انتقاد از برنامه هفتم توسعه نوشت:

آقایان می‌خواهید وزارت خارجه را بی‌تعارف تعطیل کنید؟

چند دستگاه از هماهنگی با وزارت خارجه معاف شدند: در اجرای بند (۲۱) سیاست‌های کلی برنامه هفتم، نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی تکلیفی برای هماهنگ کردن اقدامات در زمینه روابط خارجی با وزارت ا. خ نخواهند داشت.

در برنامه پنج ساله ششم مجلس این استثنا برای نیرو‌های مسلح گذاشته شده بود و حالا نه تنها این اقدام نادرست قبلی در برنامه هفتم اصلاح نشد که در اقدامی پرهزینه وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی هم به موارد استثنایی پیوستند!

اینکه مجلس شورای اسلامی قانونی تصویب بکند که در نتیجه آن دو بخش از داخل خود دولت، از هماهنگی با یک بخش دیگر داخل همان دولت که متولی سیاست خارجی است، معاف باشند، شاهکار قانون نویسی در مملکت ما است! 

آقایان متوجه تبعات تضعیف جایگاه وزارت خارجه در تنظیم روابط خارجی هستید؟

منبع: اطلاعات انلاین