رشید مسجدی هجدهمین طلایی کاروان ایران/ مختاری به مدال نقره رسید
رشید مسجدی هجدهمین طلایی کاروان ایران/ مختاری به مدال نقره رسید

در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی که از صبح چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین آغاز شده است، سه ملی‌پوش ایران در پرتاب وزنه به رقابت پرداختند. در پایان این رقابت رشید مسجدی عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد. مسجدی روز گذشته یک مدال برنز برای ایران به […]

- رشید مسجدی هجدهمین طلایی کاروان ایران/ مختاری به مدال نقره رسید

در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی که از صبح چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین آغاز شده است، سه ملی‌پوش ایران در پرتاب وزنه به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابت رشید مسجدی عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد. مسجدی روز گذشته یک مدال برنز برای ایران به ارمغان آورده بود.

علیرضا مختاری، دیگر ملی‌پوش ایران، در پرتاب وزنه به عنوان دوم و مدال نقره رسید. مختاری پیش از این یک مدال طلا برای کاروان ورزش ایران به ارمغان آورده بود.

در این بخش اسدالله عظیمی به عنوان چهارمی دست پیدا کرد و نتوانست به مدال برسد.

 

مختاری: مدالم را به روح برادر شهیدم تقدیم می‌کنم

دارنده دو مدال طلا و نقره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: مدال نقره‌ام را به روح برادرم که سال گذشته شهید شد، تقدیم می‌کنم. علیرضا مختاری پس از کسب نشان نقره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار کرد: خیلی خوشحالم که پرچم ایران دوباره در اینجا بالا رفت. خیلی دوست داشتم که اسدالله عظیمی هم در اینجا مدال بگیرد تا دوباره سکو به طور کامل برای ایران باشد.

او ادامه داد: روز گذشته یک مدال طلا گرفتم و امروز هم در پرتاب وزنه توانستم به مدال نقره دست پیدا کنم. این مدال را به روح برادر شهیدم منصور مختاری تقدیم می‌کنم که از جانبازان جنگ بود و سال گذشته شهید شد.

دارنده دو مدال طلا و نقره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در پایان گفت: انشاءالله کاروان ایران در ادامه مدال‌های زیاد خوش رنگی به دست بیاورد.

تیم دوبل ریکرو مردان ایران با غلبه بر چین طلایی شد

تیم دوبل ریکرو مردان پاراتیراندازی با کمان ایران با پیروزی پنج بر سه برابر چین مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را به ارمغان آورد.

تیم‌های ایران و چین به ترتیب با برتری در برابر تایلند و هند در مرحله نیمه نهایی به دیدار فینال دوبل ریکرو مردان راه یافته بودند.

در این دیدار مهیج، تیم ایران متشکل از محمدرضا عرب‌عامری و غلامرضا رحیمی، تیم چین میزبان را که از حمایت قابل توجه تماشاگرانش هم بهره می‌برد، با نتیجه پنج بر سه شکست داد تا اولین طلای پاراتیراندازی با کمان ایران در این رقابت‌ها به ثبت برسد.

در ادامه رقابت‌های امروز، تیم دوبل کامپوند بانوان در مرحله نیمه‌نهایی حریفی از چین را پیش رو دارد و همچنان این رشته فرصت مدال‌آوری برای کاروان فرزندان ایران را دارد.

مرادی در پاراوزنه‌برداری از کسب مدال بازماند

نادر مرادی در رقابت‌های پاراوزنه‌برداری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از کسب مدال بازماند. مرادی در دسته ۷۲ -کیلوگرم ابتدا وزنه ۲۰۳ کیلوگرم را بالای سر برد، اما در دو تلاش دیگر برای مهار وزنه‌های ۲۰۸ و ۲۰۹ کیلوگرمی ناکام ماند.

پدیده مالزیایی، بونائو آناک گاستین، با مهار وزنه ۲۳۰ کیلوگرمی به مدال طلا در این دسته رسید. پنگ هو از چین با ۲۰۸ کیلوگرم به مدال نقره رسید و «بهزاد جمیلف» از ازبکستان با ۲۰۴ کیلوگرم سوم شد.

در این دسته شش پاراوزنه‌بردار با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دو نماینده دیگر ایران به نام‌های مهدیه محمدیان (زنان ۵۵- کیلوگرم) و روح‌الله رستمی (مردان ۸۰- کیلوگرم) امروز روی تخته می‌روند.

رقابت‌های پاراوزنه‌برداری در سالن XSC در حال برگزاری است.

پرچمدار کاروان ایران فینالیست شد

وحید نوری به فینال مسابقات پاراجودوی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو راه یافت. در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات پاراجودو و در وزن ۹۰+ کلاس J۲، وحید نوری، قهرمان پارالمپیک توکیو به مصاف «یرلان کانکیف» از قزاقستان رفت و با عملکردی مقتدرانه، این حریف را ایپون کرد و راهی فینال شد. فینال این وزن بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود.

نوری یکی از دو پرچمدار ایران در مراسم افتتاحیه بازی‌های پاراآسیایی هانگژو بود.

باشگاه خبرنگاران