بسیار وسوسه‌انگیز است چیزی را پیدا کنید که دوست دارید، مناسب باشد و برای سبک زندگی شما منطقی باشد؛ اما آیا منطقی است که چندرنگ دیگر از همان کیف، کفش یا لباس را هم بخرید؟ مزایای چندگانه خرید کردن منطقی همیشه بر اساس اینکه «چه چیزی نیاز دارم» و «چرا این را می‌خرم» […]

 

این لباس را دوست دارم، رنگ دیگرش را هم بخرم؟

  بسیار وسوسه‌انگیز است چیزی را پیدا کنید که دوست دارید، مناسب باشد و برای سبک زندگی شما منطقی باشد؛ اما آیا منطقی است که چندرنگ دیگر از همان کیف، کفش یا لباس را هم بخرید؟

مزایای چندگانه

خرید کردن منطقی همیشه بر اساس اینکه «چه چیزی نیاز دارم» و «چرا این را می‌خرم» شکل می‌گیرد. بااینکه من یکی از طرفداران خرید چندرنگ متفاوت از یک کالای خاصم، اما اگر رنگ دیگری را فقط به این دلیل می‌خرید که قیمت مناسبی دارد، دست نگه‌ دارید. خریدن چیزی که ارزان است، اما شما هرگز آن را نخواهید پوشید، با پول دور ریختن فرقی ندارد.

پس دوباره در خرید لباس به سوال اول برمی‌گردیم: آیا لازمش دارم؟

در کمد لباس هر کسی چیزهایی هست که زیادش هم کم است، مانند پیراهن سفید مردانه برای کارمندی که همیشه کت‌وشلوار می‌پوشد. پس اول به سراغ قطعه‌هایی می‌رویم که خرید چندتایی آن نه‌تنها ضرر ندارد، بلکه در بسیاری از مواقع «کار راه‌انداز» هم است.

قطعات پایه

خرید چندتایی برای اقلام بسیار ابتدایی مانند جوراب، زیرپوش و لباس‌زیر بسیار مقرون‌به‌صرفه است. این‌ها اقلامی محسوب می‌شوند که اگر خوبش را پیدا کردید بهتر است چندتایی هم اضافه بخرید. دلیل اینکه این اقلام اغلب در بسته‌های چندتایی فروخته می‌شوند هم همین است که تولیدکننده‌ها این روش خرید را در نظر گرفته‌اند و کار شما را راحت کرده‌اند. حتی رنگ‌بندی‌های خوبی را هم از قبل برای خریدار آماده کرده‌اند.

این لباس را دوست دارم، رنگ دیگرش را هم بخرم؟

لباس ورزشی و پیژامه

لباس راحتی که در خانه می‌پوشیم و لباس ورزشی که به‌خوبی روی بدن بنشیند، گاهی اوقات به‌سختی پیدا می‌شود، پس اگر یکی خریده‌اید که کاملا نیازهای شما را رفع می‌کند، در خرید دوم و سوم تردید نکنید.

شلوار جین

یکی از دغدغه‌های جین‌پوش‌ها این است که چه برشی به گودی کمر، قوس باسن و انحنای ران آن‌ها می‌خورد. در صورت یافتن تناسب شگفت‌انگیز، منطقی است که چند تا بخریم، زیرا برای اغلب افراد یافتن یک شلوار جین ایدئال یک چالش واقعی است.

تی‌شرت

تی‌شرت‌ها با تنوع سرگیجه‌آورشان گاهی اوقات انتخاب را بسیار سخت می‌کنند. داشتن سری چندرنگ از تی‌شرت‌های یکسان یقه‌گرد و یقه‌هفت سرعت لباس پوشیدن شما را چند برابر می‌کند. در کنار اینکه، تی‌شرت‌ها اغلب ارزان‌ترین قطعه لباس شما محسوب می‌شوند و به‌راحتی با تغییر رنگ آن می‌توانید «سبک روز قبل» را به ظاهری مشابه، اما جدید تغییر دهید.

سایزهای کمیاب

همه افراد در رده کوچک تا بزرگ که در اغلب لباس‌ها می‌بینیم نمی‌گنجند، پس اگر سایز بدن شما خیلی لاغر، یا بزرگ‌تر از سایزهای معمول بازار است، در خریدن اقلامی که برای بدن شما مناسب است شک نکنید. این مورد درباره کفش مصداق روشن‌تری دارد. افرادی با سایز کفش زیر ۳۷ یا بالای ۴۲ اغلب مشکل پیدا کردن کفش مناسب را دارند.

یک دلیل منطقی دیگر برای اینکه از قطعه موردعلاقه‌تان حداقل یکی اضافه داشته باشید، این است که با استفاده هم‌زمان -برخلاف پوشیدن اولین لباس یا کفش تا حد مندرس شدن و سپس دربه‌در دنبال نمونه مشابه گشتن-، عمر هر دو را افزایش می‌دهید. به خاطر داشته باشید که یک کالای خاص ممکن است در فصل یا سال بعد دیگر در بازار موجود نباشد.

این لباس را دوست دارم، رنگ دیگرش را هم بخرم؟

نکات منفی خرید چندتایی

بزرگ‌ترین دامی که هنگام خرید چند عدد از یک کالا جلوی شما پهن می‌شود، خرج کردن پولی است که برای خرید چیزهای دیگر کنار گذاشته بودید. پس اول به سراغ آن چیزی بروید که واقعا لازمش دارید.

خریدهای چندتایی نباید به عادت همیشگی شما تبدیل شود. داشتن چند لباس پایه شبیه به هم ایرادی ندارد، اما اگر حواستان نباشد به‌زودی کمد شما پر از لباس‌های شکل هم می‌شود و ظاهر شما در محل کار، تحصیل یا مهمانی مانند افرادی که یونیفرم می‌پوشند به نظر خواهد آمد.

صبور باشید و در خرید عجله نکنید

برای خرید چندتایی از یک کالا صبر کنید تا آن را بپوشید، یا حتی ایدئال این است که آن‌ها را بشویید. به‌این‌ترتیب، می‌توانید ببینید که هنگام پوشیدن و پس از شست‌وشو هنوز هم همان حس اولیه را به آن دارید؟
منبع: ایندیپندنت فارسی

+