صعود مقتدرانه تیم بسکتبال با ویلچر مردان ایران به مرحله نیمه‌نهایی
صعود مقتدرانه تیم بسکتبال با ویلچر مردان ایران به مرحله نیمه‌نهایی

 تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت چین در چهارمین دیدارش در مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به مصاف تایلند رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۷۴ بر ۶۳ شکست دهد و ضمن کسب چهارمین پیروزی پیاپی، صعود مقتدرانه‌اش را به مرحله نیمه‌نهایی رقم […]

- صعود مقتدرانه تیم بسکتبال با ویلچر مردان ایران به مرحله نیمه‌نهایی

 تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت چین در چهارمین دیدارش در مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به مصاف تایلند رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۷۴ بر ۶۳ شکست دهد و ضمن کسب چهارمین پیروزی پیاپی، صعود مقتدرانه‌اش را به مرحله نیمه‌نهایی رقم بزند.

امید هادی اظهر، محمد محمدنژاد، مرتضی عابدی، محسن طلوعی و مهدی عباسی بازیکنان ایران در شروع این بازی بودند.

تیم تایلند که با تفکرات سرمربی ایرانی خود مازیار میرعظیمی پا به این دیدار گذاشته بود علیرغم تلاش فراوان در کوارتر اول با نتیجه ۲۰ بر ۱۷ شکست خورد. تیم ایران در کوارتر دوم هم عملکرد بسیار بهتری ارائه کرد و با نتیجه ۲۴ بر ۱۰ پیروز شدند تا نیمه اول ۴۴ بر ۲۷ به پایان برسد.

تیم ایران که در این دیدار محمدحسن سیاری یکی از بهترین بازیکنان و لژیونرش را به علت مصدومیت از ناحیه دنده در اختیار نداشت، در کوارتر سوم به تساوی ۱۵ بر ۱۵ رضایت داد و در کوارتر چهارم با نتیجه ۱۵ بر ۲۱ شکست خورد تا در مجموع با حساب ۷۴ بر ۶۳ پیروز شود.

در پایان این بازی مرتضی عابدی با کسب ۱۹ امتیاز، بیشترین امتیاز را کسب کرد و پیم کورن از تایلند توانست ۲۷ امتیاز برای تیمش به دست آورد.

تیم ملی ایران که در دوره قبلی در ۲۰۱۸ جاکارتا قهرمان شده بود، در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها فردا به مصاف ژاپن خواهد رفت.

شکست تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان برابر چین/ رقابت ایران با تایلند برای برنز

تیم ملی بسکتبال باویلچر کشورمان در پنجمین مسابقه خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر چین قرار گرفت و با نتیجه ۷۵ بر ۲۷ نتیجه را به حریف قدرتمند خود که از امتیاز میزبانی و حمایت پرشور تماشاگرانش بهره می‌برد، واگذار کرد.

فتانه پورات، مهسا سعادت، زهرا حبیبی، رقیه امیری و سمیه کهزادپور بازیکنان ایران در شروع این بازی بودند که با نظر آزاده معینی به میدان رفتند.

ملی‌پوشان ایران در نیمه نخست با نتیجه ۴۳ بر ۱۵ نتیجه را به حریف واگذار کردند و در نیمه دوم هم ۳۲ بر ۱۲ شکست خوردند و در مجموع با نتیجه ۷۵ بر ۲۷ مقابل تیم چین که از شانس مسلم قهرمانی برخودار است، ناکام ماندند.

مسابقات بسکتبال با ویلچر بانوان در این دوره از رقابت‌ها به صورت دوره‌ای برگزار شد که طی آن تیم ایران در دو بازی نخست برابر ژاپن و تایلند شکست خورد و در بازی سوم و چهارم برابر لائوس و کامبوج به پیروزی رسید.

تیم ملی ایران با توجه به نتایج کسب‌شده فردا برای کسب عنوان سومی و مدال برنز به مصاف تایلند خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران