با شروع حملات روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، هزاران نفر از بامداد چهارشنبه (امروز) بدون برق مانده‌اند.     به دنبال شروع حملات روسیه به زیر ساخت‌های اوکراین،  هزاران نفر از شهروندان  این کشور روز چهارشنبه را بدون برق سپری کردند. به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» وزارت انرژی اوکراین  روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از […]

 با شروع حملات روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، هزاران نفر از بامداد چهارشنبه (امروز) بدون برق مانده‌اند.

 

عکسی از خاموشی مطلق اوکراین در پی حمله روسیه

 

به دنبال شروع حملات روسیه به زیر ساخت‌های اوکراین،  هزاران نفر از شهروندان  این کشور روز چهارشنبه را بدون برق سپری کردند. به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» وزارت انرژی اوکراین  روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از حمله شبانه روسیه با پهپاد به منطقه «خملنیتسکی» و آسیب رساندن به محیط های نیروگاه هسته‌ای خملنیتسکی، هزاران نفر بدون برق مانده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، شهرک‌های «نتیشین» و «اسلاوتا» بیشترین آسیب را متحمل شدند و دستکم ۲۰ زخمی و خسارت مالی قابل توجه گزارش شده است. هزاران نفر از ساکنان محلی بدون برق هستند. این وزارتخانه اعلام کرد: «به محض اینکه کارکنان انرژی بتوانند به منطقه آسیب دیده دسترسی پیدا کنند، تلاش‌های بازیابی آغاز خواهد شد.»

 

این حمله چهارمین حمله در چند روز اخیر بود. رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه در «کی‌یف» مدعی شد که حملات روسیه به زیر ساخت‌های این کشور را بی پاسخ نمی‌گذارد. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در شهر« کی‌یف»  گفت که اوکراین نه تنها از خود برابر حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی این کشور دفاع می‌کند، بلکه تلافی هم خواهد کرد.

 

در آگوست ۲۰۲۳،«یوری ایحنات» سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین گفت که روسیه احتمالاً حملات خود را به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین از سر خواهد گرفت. زلنسکی گفت: «امسال نه تنها از خود محافظت خواهیم کرد، بلکه پاسخ هم خواهیم داد.»

 

روسیه در جنگ با اوکراین در سال ۲۰۲۲ زیرساخت‌های اوکراین را هدف قرار داد و کار به جایی کشید که وزارت انرژی اوکراین مجبور شد برق را به دلیل کمبود، قطع کند.

فارس

+