این میان‌وعده مقوی و خوشمزه را برای دانش‌آموزان بپزید
این میان‌وعده مقوی و خوشمزه را برای دانش‌آموزان بپزید

همشهری نوشت: در حالی که شما می‌توانید همین مخلوط پنیر و گردو را داخل نان دستپخت خودتان بریزید و البته اگر خمیر نان را مانند تصویر، شکل‌دار درست کنید، هیجان‌انگیز خواهد بود. حالا دیگر بچه‌ها آنها را با میل و رغبت به مدرسه می‌برند. مواد لازم ۱ ق چ خمیرمایه خشک فوری۲ /۱ پیمانه آب۲ /۱ […]

- این میان‌وعده مقوی و خوشمزه را برای دانش‌آموزان بپزید

همشهری نوشت: در حالی که شما می‌توانید همین مخلوط پنیر و گردو را داخل نان دستپخت خودتان بریزید و البته اگر خمیر نان را مانند تصویر، شکل‌دار درست کنید، هیجان‌انگیز خواهد بود. حالا دیگر بچه‌ها آنها را با میل و رغبت به مدرسه می‌برند.

مواد لازم

۱ ق چ خمیرمایه خشک فوری
۲ /۱ پیمانه آب
۲ /۱ پیمانه شکر
۴ /۱ ق چ نمک
۲ عدد تخم‌مرغ
۲ پیمانه آرد
۱۰۰ گرم پنیر صبحانه (فتا)
۲ /۱ پیمانه مغز گردو (خرد شده)
مقداری خلال بادام برای تزئین
۱ ق چ پودر کاکائو
۴/ ۱ پیمانه روغن مایع

۱. مایه خمیر را با یک قاشق سوپخوری شکر داخل آب ولرم حل کرده و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مایه خمیر عمل بیاید و به شکل یک مایه کف کرده درآید. در این فاصله بقیه شکر، نمک و روغن مایع را در یک کاسه ریخته و با یک عدد تخم‌مرغ خوب هم بزنید تا مخلوطی یک دست و صاف داشته باشید.

۲. یک عدد تخم‌مرغ دیگر را هم در ظرفی شکسته و با چنگال هم بزنید. بعد که صاف و یکدست شد، نصف آن را به مواد فوق اضافه کنید و مابقی را برای تزئین رویه نان کنار بگذارید. پنیر را در ظرفی ریخته و با چنگال خرد کنید، بعد آن را به مواد نان بیفزایید و کمی مخلوط کنید. لازم نیست زیاد هم بزنید. حالا نوبت افزودن گردو است.

۳. حالا خمیرمایه آماده و عمل کرده را افزوده و بعد از کمی هم زدن، آرد را به تدریج به آن بیفزایید و باز خوب هم بزنید آن‌قدر که خمیر به اصطلاح جمع شود (به طوری که به دست نچسبد).سطحی تمیز را آردپاشی کنید. خمیر را روی این سطح گذاشته و کمی ورز دهید تا خمیر نرم و یکدستی به دست آید. خمیر آماده را در یک ظرف گذاشته و روی آن را بپوشانید و به مدت یکی دو ساعت صبر کنید تا حجم خمیر دو برابر شود.

۴. بعد از این مدت وقتی خمیر آماده شد، آن را از ظرف بیرون آورده، کمی ورز دهید تا نرم شود. حالا بر حسب شکل حیواناتی که می‌خواهید درست کنید خمیر نان را به گلوله‌های کوچک و بزرگ تقسیم کنید و با چسباندن این گلوله‌ها به یکدیگر شکل حیواناتی مثل لاک‌پشت، جوجه‌تیغی و گوسفند درست کنید. از خلال‌های بادام هم می‌توانید به صورت ایستاده روی نان یک جوجه‌تیغی درست کنید.

۵. یک تکه کوچک از خمیر را با پودر کاکائو مخلوط کنید و با جدا کردن تکه‌های کوچک از این خمیر قهوه‌ای و گلوله کردن، آنها را می‌توانید جای چشم حیوانات استفاده کنید. تخم‌مرغ زده شده‌ای را که کنار گذاشته‌اید، با قلم‌مو روی نان‌ها بمالید.

۶. فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. نان‌های حیوانی‌شکل آماده را روی سینی فر چرب شده بگذارید. بعد از گرم شدن فر سینی محتوی نان‌ها را در طبقه وسط فر قرار دهید و به مدت نیم ساعت صبر کنید تا نان‌ها پخته شوند و رویشان طلایی شود.

یه جور دیگه

درون خمیر این نان از سبزی خوردن خردشده هم می‌توان استفاده کرد.

منبع: اطلاعات انلاین