رمزگشایی از پیام مهم سید حسن نصرالله
رمزگشایی از پیام مهم سید حسن نصرالله

بدیهی‌ترین پیام سید حسن نصرالله ، درک و عملیاتی سازی پیوستگی اضلاع جبهه مقاومت در یکی از حساس‌ترین برهه‌های حیات منطقه است.

 

به گزارش زیرنویس، سیدحسن نصرالله از تیم‌های رسانه‌ای جبهه مقاومت خواست تا نام قربانیان عملیات طوفان الاقصی را که از هفتم اکتبر تاکنون به شهادت رسیده‌اند، به عنوان «شهدای راه قدس» ذکر کنند. دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان درباره این عنوان تاکید کرد: نامگذاریِ «شهدای راه قدس»، با واقعیت نبرد ما با دشمن در جریان نبرد طوفان الاقصی مطابقت دارد.

رمزگشایی از جمله اخیر سید حسن نصرالله، ذهن استراتژیست‌ها و طراحان صحنه نسل کشی در غزه را نسبت به خود مشغول ساخته است. به راستی هدف سید مقاومت از تفسیر شهادت قهرمانانه رزمندگان حزب الله در مسیر دفاع از ساکنان غزه چیست؟ در این خصوص سه نکته اساسی وجود دارد که لازم است مدنظر قرار گیرد:

بدیهی‌ترین پیام سید مقاومت، درک و عملیاتی سازی پیوستگی اضلاع جبهه مقاومت در یکی از حساس‌ترین برهه‌های حیات منطقه است. این پیوستگی، اکنون نه در سطح ایده و تئوری، بلکه در بالاترین سطح عملیاتی خود را نشان داده وبر اساس برآورد‌های موجود، طی روز‌ها و هفته‌های آتی نیز بر شدت آن افزوده خواهد شد. یکی از اصلی‌ترین اهداف رسانه‌ها و سیاستمداران غربی، خط کشی میان گروه‌های مقاومت در جریان عملیات طوفان الاقصی و پس از آن بوده است. اکنون سید مقاومت با بیان این جمله اعتقادی-راهبردی، این هدف مشترک عربی-عبری را به چالش کشیده است.

دومین نکته، معطوف به تجمیع موضع اخیر سید حسن نصرالله با سخن حسن فضل الله یکی از نمایندگان فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان است. او (حسن فضل الله) تاکید کرده است که رصد همه جانبه میدان نبرد توسط سید حسن نصرالله ادامه دارد و وی بر تمامی سناریو‌ها و احتمالات اشراف دارد. این اشراف، در ابعاد عملیاتی و امنیتی نیز تاویل یافته است. از این رو جمله اخیر سید مقاومت را نمی‌توان بی ارتباط با رصد گری هوشمندانه وی در قبال تحولات اخیر در منطقه تلقی کرد.

سومین نکته، مربوط به تبدیل جبهه مقاومت به منظومه مقاومت در جریان جنگ غزه است. «منظومه»، ساختاری پیچیده‌تر نسبت به «جبهه» دارد و در آن، اجزا نه تنها به لحاظ اعتقادی و هدف مشترک در مواجهه با دشمنان، بلکه به لحاظ تاکتیکی و عملیاتی نیز یک روح واحد در چندین کالبد محسوب می‌شوند. در منظومه مقاومتی که امروز رهبرانی غیور مقاومت ایجاد کرده‌اند، صرفا با همپوشانی عملیاتی اجزا و اضلاع مواجه نیستیم، بلکه فراتر از آن شاهد هم افزایی جریان‌های مقاومت حول یک مرکزیت و محور راهبردی و تاکتیکی واحد هستیم. نتیجه هم افزایی گروه‌های مقاومت، سخت‌ترین و شدیدترین شکست ممکن را برای صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن‌ها رقم خواهد زد.

چهارمین نکته که کلید واژه استفاده شده از سوی سید حسن نصرالله را از جنبه شعاری خارج کرده و به آن بعد راهبردی می‌دهد تاثیر این کلام در جنگ اراده‌ها به عنوان مهمترین وجه نبرد جاری در سرزمین‌های اشغالی است.

او با تاکید بر شهادت نیروی‌های حزب الله برای هموار سازی مسیر قدس، این پیام روشن را به صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها منتقل کرد که مقاومت هرگز هدف را گم نمی‌کند و آنچه همواره در اندیشه مقاومت است آزاد سازی قبله اول مسلمانان و قدس شریف است و نه درگیر شدن در موضوعات و مذاکرات فرعی.

فراموش نکنیم که سید حسن نصرالله همان فردی است که با رهبری مدبرانه و قاطعانه خود در جریان جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میلادی، صهیونیست‌ها را در هم شکست و اجساد نظامیان اشغالگر و صد‌ها لاشه تانک‌های مرکاوا را بر دوش آن‌ها گذاشت!

امروز قدرت میدانی حزب الله و دیگر گروه‌های مقاومت در هم افزایی با یکدیگر، به مراتب از سال ۲۰۰۶ میلادی نیز بیشتر است. تل آویو و دیگر بانیان و عوامل کودک کشی در غزه باید در انتظار فاجعه‌ای سخت‌تر از حد تصورشان باشند.

منبع: نورنیوز

+