در تابلو‌های نقاشی چه خبر است؟
در تابلو‌های نقاشی چه خبر است؟

بیشتر ما از کودکی با نقاشی بزرگ‌شدیم. هرجا قلم و کاغذی پیدامی‌کردیم مشغول تولید یک اثر هنری می‌شدیم. نقاشی با آبرنگ، مدادرنگی، پاستل، گواش و … را در مدرسه تجربه می‌کنیم و اگر به این هنر علاقه‌مند باشیم آن را در کلاس‌های نقاشی پیگیری‌می‌کنیم. در ادامه با ویژگی های سبک‌های نقاشی آشنا می‌شوید. رئالیسمهدف رئالیسم […]

- در تابلو‌های نقاشی چه خبر است؟

بیشتر ما از کودکی با نقاشی بزرگ‌شدیم. هرجا قلم و کاغذی پیدامی‌کردیم مشغول تولید یک اثر هنری می‌شدیم. نقاشی با آبرنگ، مدادرنگی، پاستل، گواش و … را در مدرسه تجربه می‌کنیم و اگر به این هنر علاقه‌مند باشیم آن را در کلاس‌های نقاشی پیگیری‌می‌کنیم. در ادامه با ویژگی های سبک‌های نقاشی آشنا می‌شوید.

رئالیسم
هدف رئالیسم در نقاشی ارائه بازتابی از دنیای واقعی به بیننده است. هنرمند در این سبک سعی‌می‌کند با ایجاد عمق در فضا، موضوع را همان‌طور که هست نشان‌بدهد و ترکیب‌بندی و نور را طوری تنظیم‌کند که موضوع واقعی به‌نظر برسد. هنرمندان از دوره رنسانس بیش از هر سبکی از رئالیسم استفاده‌کردند و تابلوی «مونالیزا» لئوناردو داوینچی یک نمونه کلاسیک از این سبک است.

پینترلی
سبک پینترلی در نیمه اول قرن نوزدهم میلادی و انقلاب صنعتی اروپا، شکل گرفت. در گذشته، نقاشان تلاش‌می‌کردند ضربه‌های قلم‌مو را از بافت نقاشی خود محوکنند، اما در سبک پینترلی، هنرمند برای پنهان‌کردن ضربه‌های خود روی بوم نقاشی هیچ تلاشی نمی‌کند. تاکید اصلی این سبک در نقاشی ضربه‌های قلم‌مو و خود رنگدانه‌هاست. رنگ روی تابلو‌های این سبک ضخیم نیست و آثار باقی‌مانده با کاردک، صاف‌می‌شود.


بیشتربخوانید


امپرسیونیسم
امپرسیونیسم سبکی از نقاشی است که ظاهری خشن و ناتمام دارد و با ضربات قلم موی کوچک و نازک مشخص می‌شود. موضوع این سبک نقاشی، سوژه‌های طبیعی است. بیشتر هنرمندان این سبک در فضای باز نقاشی‌می‌کنند تا نور طبیعی خورشید و رنگ سوژه‌ها را در تابلو بیاورند. در این سبک بیشتر برداشت هنرمند را می‌بینید که سعی نمی‌کند در جزئیات، دقیق باشد و بیشتر به دنبال بیان احساسات درونی خود است.

 کوبیسم
سروکله کوبیسم در اوایل قرن بیستم میلادی پیداشد و نقاشی و مجسمه سازی در دنیا را متحول‌کرد. به همین دلیل آن را یک جنبش هنری می‌دانند. در آثار هنری کوبیسم سوژه‌ها در قالبی خیالی تجزیه، تحلیل و شکسته و دوباره جمع می‌شوند. در واقع هنرمند به جای این که سوژه را از یک چشم‌انداز واحد روی بوم بیاورد آن را از منظر‌های چندگانه به تصویر می‌کشد تا موضوع را در زمینه‌ای بزرگ‌تر نشان‌دهد.

آبستره
سبک آبستره نوعی نقاشی انتزاعی است که در آن شاید هیچ چیزش با زندگی واقعی شباهت نداشته‌باشد. در بدترین حالت، نقاشی‌های انتزاعی مانند یک رنگ‌آمیزی تصادفی به‌نظر می‌رسند و در بهترین حالت تاثیری دارد که از همان لحظه‌ای که آن را می‌بینید شما را تحت‌تاثیر قرارمی‌دهد. در این نوع نقاشی، موضوع هر چه که باشد، ممکن است اصلاً در اثر هنری به طور دقیق نشان داده‌نشود.

منبع: زندگی سالم

+