۹ سال پس از سقوط هواپیمای آنتونف در نزدیکی فرودگاه مهرآباد که به جان‌باختن ۴۰ نفر از سرنشینان آن منجر شد متهمان پرونده در دادگاه تجدیدنظر برای آخرین مرتبه از خود دفاع کردند و قرار است حکم این پرونده جنجالی به‌زودی اعلام شود.

به گزارش زیرنویس، هواپیمای آنتونف که آن روزها به ایران ۱۴۰ معروف بود صبح روز ۱۹ مردادماه سال ۹۳ فرودگاه مهرآباد را به مقصد طبس ترک کرد اما دقایق کوتاهی از پرواز نگذشته بود که در بلوار شیشه مینا که حوالی فرودگاه قرار دارد سقوط کرد و این حادثه منجر به جان‌باختن ۴۰ نفر از سرنشینان هواپیما شد.

همان زمان بود که رسیدگی به این پرونده با دستور ویژه رئیس وقت قوه قضاییه در دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد و بازپرس پرونده به تحقیق از شماری از مسئولان وقت سازمان هواپیمایی، شرکت سازنده و شرکت بهره‌بردار به‌عنوان متهم پرداخت و درنهایت بعد از ۳ سال پرونده با صدور کیفرخواست به مجتمع قضایی کازیرنویسن دولت فرستاده شد.

این مرحله از رسیدگی نیز ۴ سال طول کشید و درنهایت قاضی رأی به محکومیت متهمان داد. این رأی با اعتراض طرفین پرونده مواجه شد. از یک سو متهمان ادعای بی‌گناهی داشتند و از سوی دیگر اولیای دم جان‌ باختگان مدعی بودند مجازاتی که برای متهمان درنظر گرفته شده سبک است. در این شرایط پرونده به شعبه ۶۹ دادگاه تجدیدنظر فرستاده شد.

سال گذشته نخستین جلسه تجدیدنظر برگزار شد و روز گذشته (چهارشنبه) دومین جلسه تشکیل شد. در این جلسه بار دیگر شاکیان شکایت‌شان را مطرح کردند و در ادامه متهمان به دفاع از خود پرداخته و گفتند قصوری در این حادثه انجام نشده است. آنها تلاش داشتند این حادثه را به گردن خلبان پرواز بیندازند که با اعتراض اولیای دم و نماینده دادستان مواجه شد.

درنهایت بعد از حدود ۲ ساعت و نیم رئیس دادگاه با اخذ آخرین دفاع از متهمان ختم دادرسی را اعلام کرد و قرار است در مدت ۱۰ روز آینده رأی این پرونده جنجالی صادر شود.

منبع خبر: رکنـا