یک نیروی نامرئی کنار کی‌روش بود!/قلعه‌نویی دنبال بازی با برزیل و آرژانتین است
یک نیروی نامرئی کنار کی‌روش بود!/قلعه‌نویی دنبال بازی با برزیل و آرژانتین است

مربی تیم ملی فوتبال گفت: تفکرات آقای قلعه‌نویی دفاعی نیست و اصلا این روش را دوست ندارد و هر ببیننده‌ای این موضوع را متوجه می‌شود.

امیر قلعه نویی, فوتبال - یک نیروی نامرئی کنار کی‌روش بود!/قلعه‌نویی دنبال بازی با برزیل و آرژانتین است

بعد از قهرمانی تیم ملی فوتبال کشورمان در تورنمنت اردن، امیر قلعه نویی ترجیح داد کمتر صحبت کند، به همین دلیل سراغ رحمان رضایی دستیار وی رفتیم تا پیرامون تیمی و برنامه های آینده آن نظرات او را جویا شویم.

رحمان رضایی به خبرنگار ورزشی «اطلاعات آنلاین» گفت: در مجموع با توجه به اینکه وقت زیادی برای مقدماتی و جام ملت‌ها نداریم نفرات را کنار هم قرار دادیم و عیار آن‌ها دست کادر فنی امد. ضمن آنکه یکسری از بازیکنان در سطح خوبی قرار دارند و بحثی درباره آن‌ها نیست. بقیه نفرات هم مورد ارزیابی قرار گرفتند و توانستیم در دو جام قهرمان شویم. این کار ساده‌ای نبود. تمام بازیکنانی که مدنظر بودند دعوت شدند. شاید هم در این فاصله کم نفرات دیگری مورد محک قرار بگیرند و در‌های تیم ملی بسته نشده است.

وی در ادامه درباره تفاوت این تیم با تیم کارلوس کی‌روش گفت: خیلی فرق دارد. اول اینکه در بعد نتیجه گیری و گل‌های زده شده فرق دارد. در بحث سبک بازی هم می‌بینید که تیم ملی ترسو و عقب بازی نمی‌کند. تفکرات آقای قلعه نویی دفاعی نیست و اصلا این روش را دوست ندارد و هر ببیننده‌ای این موضوع را متوجه می‌شود.

رضایی افزود: شما از گل‌های دریافتی تیم ملی می‌توانید به این نتیجه برسید که ساختار دفاعی تیم ملی خوب بوده یا نه. اگر بررسی کنید می‌بینید که تیم ملی یکدست شده است. مدافعان خوبی داریم. اگر قیاس کنیم نوع بازی هم فرق کرده است. یک دهه عادت کرده بودیم که ۹ نفر دفاع می‌کردند. اما الان تیم ملی از وسط زمین کار دفاعی را شروع می‌کند.

مربی تیم ملی درباره برخی بازیکنان که حاشیه ساز هستند گفت: بحث انضباطی برای آقای قلعه نویی خیلی مهم است. گاهی البته یکسری اتفاقات پیش می‌آید. مثلا بازی اینتر و میلان را دیدید و می‌دانید گاهی در فوتبال مسایلی به جود می‌آید.

وی درباره انتقادات به پرتعداد بودن اعضای کادر فنی تیم ملی به اطلاعات‌آنلاین گفت: اصلا تعدادش زیاد نیست. شما مقایسه کنید با خیلی از تیم‌های ملی دیگر. ما در کارمان هیچ تداخلی وجود ندارد.

رحمان رضایی درباره رقبای تیم ملی مثل ژاپن که بازی‌های خود را پر گل برده است گفت: ما هم سه تا چهار تا زدیم، ولی بالاخره باید قبول کنیم که ژاپن و کره جنوبی پیشرفت زیادی داشته اند. آن‌ها با یک سال و دو سال به اینجا نرسیده اند و حداقل یک دهه کار پشت این پیشرفت قرار دارد.

وی درباره برنامه بعدی تیم ملی به «اطلاعات آنلاین» گفت: ما دو بازی داریم. با ازبکستان و هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی و بعد هم اگر فرصتی باشد و شرایط فراهم شود شاید با یک تیم خوب بازی کنیم.

این مربی درباره این انتقاد که تیم ملی بازی‌های تدارکاتی خوب برابر رقبای قدرتمندی نداشته است گفت: این مورد تقصیر کادر فنی و بازیکنان نیست. این موضوع از عهده کادر خارج است. آیا به نظر منتقدان اگر یک بازی بین ما و آلمان یا فرانسه برگزار شود انصراف می‌دهیم؟ با کمال میل می‌پذیریم، اما اینکه چنین بازی‌هایی برگزار نمی‌شود ما بی تقصیریم. آقای قلعه نویی و ما همکاران ایشان از خدایمان است با برزیل و آرژانتین و … بازی کنیم. این بازی‌ها باعث پیشرفت مان خواهد شد.

مربی تیم ملی درباره پیروزی پرگل برابر تیم کارلوس کی‌روش گفت: من به شخصه این قضیه را پیش بینی می‌کردم که پرگل ببریم. در طول ۹۰ دقیقه هیچ فرصتی به آن‌ها ندادیم. کی روش حاشیه‌ای هم نداشت و به نظرم فدراسیون فوتبال قطر به او مسایل را گوشزد کرده بود تا اعتراض نکند. انگار یک فرد نامرئی کنارش بود و مسایل را به او یادآوری می‌کرد. این روح قراردادش بود که اجازه نمی‌داد حاشیه سازی کند. حس می‌کنم فدراسیون فوتبال قطر قرارداد محکمی با او بسته است.

وی درباره جنجال حواله‌های خودرو گفت: همیشه این موضع گیری‌ها علیه فوتبال بوده است. زمان بازیگری ما هم بود. با احترام به همه رشته‌ها باید بدون تعارف بگوئیم فوتبال ورزش اول دنیا است. چه از نظر بیزینس و چه از نظر دارا بودن طرفدار. موضوعاتی اخیرا برخی کشتی گیران مطرح کرده اند با احترام به آن‌ها فکر می‌کنم این رفتار‌ها زیاد جالب نباشد.

رضایی درباره مصدومیت مرتضی پورعلی گنجی گفت: این اتفاقات در فوتبال اجتناب ناپذیر است. مرتضی بازیکن مهمی است، ولی متاسفانه این اتفاق رخ داد. امیدوارم بتواند سریعتر برگردد و با قدرت به فوتبال خود در تیم ملی و باشگاه پرسپولیس ادامه دهد.

وی درباره این موضوع که سرمربی پرسپولیس گلایه کرده بود چرا فدراسیون فوتبال به دلیل مصدومیت پورعلی گنجی از این باشگاه عذرخواهی نکرد گفت: آقای گل محمدی انتظاری داشت، ولی چرای آن را من نمی‌توانم جواب بدهم.

منبع: اطلاعات انلاین