امروز، پنجشنبه ۴ آبان، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه صعودی است. قیمت طلا به نیمه کانال دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نزدیک شده است و قیمت سکه امامی و بهار آزادی نیز در کانال بالاتر روند افزایشی دارد. قیمت و حباب قطعات سکه نیز، افزایشی هستند. امروز قیمت دلار هم […]

- ورود سکه به کانال ۲۶ میلیون تومانی/ یک پیش‌بینی جدید از قیمت طلا و سکه

امروز، پنجشنبه ۴ آبان، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه صعودی است. قیمت طلا به نیمه کانال دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نزدیک شده است و قیمت سکه امامی و بهار آزادی نیز در کانال بالاتر روند افزایشی دارد. قیمت و حباب قطعات سکه نیز، افزایشی هستند. امروز قیمت دلار هم در کانال ۵۱ هزار تومانی صعودی و انس جهانی نیز افزایشی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی افزایشی است و دو میلیون و ۴۸۲ هزار و ۷۰۰ تومان معامله می‌شود که ۲۴ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته است. دیروز در همین ساعات طلا در محدوده دو میلیون و ۴۳۵ هزار تومان معامله می‌شد.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی و ۲۹ میلیون و ۴۹۴ هزار تومان است؛ حدود ۲۰۰ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ دیروز. روز چهارشنبه در همین ساعات سکه امامی در محدوده ۲۸ میلیون و ۹۳۶ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز، با ۴۱۳ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. ظهر دیروز در همین ساعات در محدوده ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود پنج هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۴۲۴ هزار تومان رسیده است. دیروز در همین ساعات، حباب سکه امامی در محدوده پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۲۰۴ هزار تومان افزایش، امروز به حدود دو میلیون و ۱۲۹ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در آخرین روز هفته، نیم سکه در روندی افزایشی، با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله می‌شود؛ این رقم ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته است. دیروز در همین ساعات نیم سکه در محدوده قیمتی ۱۵ میلیون و ۳۵۰ تومان بود. حباب نیم‌ سکه نیز با چهار هزار افزایش، به سه میلیون و ۵۱۸ هزار تومان رسیده است.

همچنین امروز ربع سکه، نیز امروز روند صعودی دارد و با نرخ ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این رقم ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته است. ربع سکه دیروز حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شد. حباب ربع سکه نیز با حدود ۵۴ هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و ۵۳۳ هزار تومان رسیده.

سکه گرمی نیز با ۱۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز با ۱۲۶ هزار تومان افزایش، دو میلیون و ۹۳۷ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۹۷ هزار تومان افزیش نسبت به آخرین نرخ دیروز، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۴۳ هزار تومان معامله می‌شود. روز گذشته در همین ساعات، مثقال طلا در محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شد.

روند افزایشی نرخ انس

قیمت جهانی طلا، در لحظه تنظیم این گزارش صعودی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۳.۷۳ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

در این لحظه نیز انس روند افزایشی دارد. اونس اکنون، به حدود ۱,۹۹۱.۰۷ دلار رسیده، این به معنای رشد حدود ۰.۴۱ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

طی دو روز ابتدای هفته، معاملات انس طلای جهانی در واکنش به آرامش نسبی التهابات منطقه‌ای به واسطه تعویق حمله زمینی اسرائیل به غزه، روندی منفی را تجربه کرد و از سطح ۱۹۸۰ دلاری تا محدوده ۱۹۵۳ دلار عقب‌نشینی کرد (در مورد تحلیل حال و آینده قیمت انس گزارش پیش بینی قیمت طلای جهانی را بخوانید.)

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر روند افزایشی در بازار ارز و طلای جهانی و همچنین سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی افزایشی است.

پیش از این تحلیلگران بازارهای مالی کف قیمت سکه امامی را محدوده ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی عنوان کردند. اما روند قیمت به گونه‌ای پیش نرفت که این محدوده تان شود. قیمت سکه تا محدوده ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی پایین آمد اما به اعتقاد فعالان بازار سکه و طلا، ‌ بازار گارد افزایشی گرفته و بعید نیست محدوده حمایت ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی با بالا گرفتن تنش در منطقه شکسته شود. آنها سقف بعدی قیمت سکه امامی را منطقه ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی توصیف می‌کنند. توصیه کارشناسان اقتصادی به خریداران بازار فلز زرد خریدهای پلکانی و ممانعت از نقطه‌زنی است.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین