به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، با توجه به دشواری‌ها و مشکلاتی که برای تیم سرخپوشان پیش آمده است، آن‌ها مجبورند، با فاصله‌ای نزدیک به هم به رقابت هم در آسیا و لیگ بپردازند. به همین دلیل گویی بازی‌های لیگ برتر، فضای تمرین برای رقابت بزرگ‌تر یعنی آسیا است. شوکی که در شروع […]

تمرینات پرسپولیس در لیگ برتر! / ذهنیت برنده سرخپوشان برگه شانس آن‌ها
به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، با توجه به دشواری‌ها و مشکلاتی که برای تیم سرخپوشان پیش آمده است، آن‌ها مجبورند، با فاصله‌ای نزدیک به هم به رقابت هم در آسیا و لیگ بپردازند. به همین دلیل گویی بازی‌های لیگ برتر، فضای تمرین برای رقابت بزرگ‌تر یعنی آسیا است.

شوکی که در شروع بازی رخ داد، به حدی بود که تیم استقلال تاجیکستان، که خود را به عنوان یک تهدید جدی نشان می‌داد، می‌توانست با یک پنالتی یقه تیم سرخپوشان را در ورزشگاه آزادی بگیرد. اما همانطور که ضرب‌المثلی در فوتبال معروف است، دروازه‌بان خوب پدر و مادر تیم است، بیرانوند یکبار دیگر نشان داد که این ضرب‌المثل را به خوبی تجسم می‌دهد.

نگه داشتن پرسپولیس در بازی به معنای حفظ روحیه تیم، در پی شوک بزرگ ابتدای بازی و یافتن و به خود آمدن آن تیم است. تصور کنید اگر شرایط برعکس بودند، دفاع محکم تاجیکی‌ها و حملات سریع آن‌ها قادر بود که تیم سرخپوشان را متلاشی کند.

استفاده از حنانوف در ابتدا ممکن است عجیب به نظر برسد، اما در داستان پرفرازنشیب پرسپولیس در این فصل از رقابت‌ها، بهبود عملکرد بازیکنان و بهره‌گیری از پتانسیل‌های آن‌ها درپی مصدومیت‌های پیاپی بود. حفظ حنانوف و مسئولیت‌پذیری این بازیکن، امکان آزاد شدن دانیال اسماعیلی‌فر را به وجود می‌آورد، که به نظر می‌رسد در دفاع راست محروم شده است.

وجود سعید صادقی در جایگاه وینگر چپ به معنای استفاده از خط عرضی محوطه جریمه است. در این حالت، شهاب زاهدی به عنوان یک دیوار و تمام کننده در این نقش وظیفه دارد و وینگر معکوس است. این ترکیب، با نفوذ‌های اسماعیلی‌فر و عمری، امید زدن گل برای تیم را افزایش می‌دهد.

گل‌محمدی تمام دارایی‌های خود را با تعریف شعاع حرکتی و ترکیب مناسب و مسئولیت دادن استفاده کرد، تا بتواند از این شرایط سخت عبور کند و چه بهتر که او توانسته در همین چندبازی از بازیکنان جوان هم رونمایی نماید. فقط یحیی‌گل‌محمدی باید به فکر افت و خیز بازیکنانی، چون سروش رفیعی و سعید‌صادقی باشد، که در صورت چنین افولی در یک بازی امکان فلج شدن فاز حمله پرسپولیسی‌ها وجود دارد.

بیرون کشیدن کنعانی‌زادگان و رفیعی هم، دیگر هنر کادرفنی بود که با تمام دشواری و کمبود‌های ابزاری در زمین، روی اصول اولیه خود ایستاد. هرچند سروش‌رفیعی هم در نیمه اول کارت زرد دریافت کرده بود و ریسک اخراج او هم در نیمه دوم بود.

پرسپولیس همچنان مالکیت بازی‌ها را در اختیار دارد، اما نحوه مالکیت آن‌ها خصوصا در کناره‌های زمین برای رسیدن به عمق و تکرار کمتر پاس‌های عرض است.

رسیدن مهدی ترابی نشان داد که حداقل او می‌تواند سرخپوشان را در  شکل‌دهی فاز حمله و تنوع بازی کمک کند، اما باید دید که گل‌محمدی که حالا با این ترکیب جدید در حال نتیجه‌گیری است با رسیدن مصدومین دست به تغییرات می‌زند یا خیر؟

پرسپولیس در حال حاضر در داخل و آسیا با چالش‌هایی مواجه است، اما با ذهنیت برنده، این تیم می‌تواند شرایط را برای خود آسان‌تر کند و با تثبیت و نتیجه‌گیری مناسب، به اهداف خود برسد. حضور یحیی گل‌محمدی در ترکیب تیم و اجتناب از خودتحلیل، می‌تواند فرصت بزرگی در داخل و حتی در رقابت‌های آسیایی برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا