به گزارش زیرنویس، حامد عسگری ۴۸ ساله متاهل بود. یک پسرداشت و خودش هم آخرین پسر خانواده‌ بود‌. او سال‌ها به‌عنوان تکنیسین اورژانس در استان البرز کار می‌کرد و جان افراد زیادی را نجات داده بود، حتی در ایام سخت کرونا از فداکاران عرصه سلامت به شمار می‌رفت. او چند هفته پیش همراه خانواده‌اش برای تفریح و […]

به گزارش زیرنویس، حامد عسگری ۴۸ ساله متاهل بود. یک پسرداشت و خودش هم آخرین پسر خانواده‌ بود‌. او سال‌ها به‌عنوان تکنیسین اورژانس در استان البرز کار می‌کرد و جان افراد زیادی را نجات داده بود، حتی در ایام سخت کرونا از فداکاران عرصه سلامت به شمار می‌رفت. او چند هفته پیش همراه خانواده‌اش برای تفریح و دیدن اقوام به روستای پدری‌اش در بنارود از توابع شهرستان طارم استان زنجان رفته بود که در منطقه کوهستانی دچار حادثه و مرگ مغزی شد و خانواده‌اش اعضای بدن او را اهدا کردند تا بیمارانی به زندگی بازگردند.

مهدی ثاقبی، نویسنده‌ که از دوستان و اقوام صمیمی حامد عسگری است به جام‌جم گفت‌: حامد از دوستان خوب و فداکارم بود‌. سال‌ها به‌عنوان تکنیسین اورژانس در کرج استان البرز کار می‌کرد و دغدغه‌اش سلامتی و نجات مردم بود. هر اتفاق و بلایی طبیعی که در کشور رخ می‌داد، حامد همیشه اولین نفری بود که به‌عنوان نیروی داوطلب پیشقدم می‌شد‌. از زلزله بم، کرمان و  ورزقان گرفته تا سیل استان گلستان و… برای امدادرسانی اقدام می‌کرد.وی افزود‌: چند سال قبل مرد اسکی‌بازی در پیست دچار حادثه و یکی از پاهایش قطع شد. حامد به‌عنوان تکنیسین اورژانس برای نجات و درمانش به آنجا اعزام شد و اقدامات درمانی اولیه را انجام داد و بعد او را به بیمارستان منتقل کرد. آن‌قدر به‌دنبال پای قطع شده گشت تا آن را پیدا کرد و سریع به بیمارستان رساند.  این پا دوباره به بدن صاحبش پیوند خورد و آن اسکی‌باز توانست سال‌ها بعد از این حادثه دوباره ورزشی اسکی را ادامه دهد. 

او ادامه داد: روز حادثه حامد همراه خانواده و اقوام برای تفریح به منطقه کوهستانی رفته بودند که پایش سر خورد و از بالای صخره سقوط کرد‌. خانواده‌اش از شاخه‌های درختان برانکاردی درست کردند و پیاده به روستای بعدی بردند تا به اورژانس دسترسی پیدا کنند. در ادامه او در بیمارستان آیت‌ا… موسوی زنجان بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفت‌. همه امید داشتیم شاید زنده بماند اما تقدیر به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد. آن شب پزشکان گفتند حامد مرگ مغزی شده و امیدی برای زنده ماندن او نیست اما می‌شود اعضای بدنش را اهدا کرد. 

وی افزود: با شنیدن این حرف شوکه شدم. به کمک دکتر امام‌وردی با همسر، پسر و برادران حامد حرف زدیم. در نهایت پذیرفتند برگه‌های رضایت‌نامه را برای اهدای اعضا امضا کردند و پیکر او به بیمارستان سینای تهران منتقل شد. حالا حامد هر چند از این دنیا رفته اما فداکاری‌اش تا ابد جاودانه است. 

دکتر محسن همتی، مسئول هماهنگ‌کننده واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در این باره به جام‌جم گفت: کبد و دو کلیه وی که قابل اهدا برای سه بیمار بود به آنها پیوند زده شد.

منبع خبر: رکنـا