به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، «اسماعیل هنیه»، رئیس سیاسی جنبش مقاومت حماس فلسطین در سخنانی تاکید کرد که تداوم تجاوز به غزه کل منطقه را از کنترل خارج می‌کند، در واقع امروز منطقه به یک نقطه داغ تبدیل شده است. به گفته هنیه، پیامدهای عملیات طوفان الاقصی همه ما را در سرزمین فلسطین […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، «اسماعیل هنیه»، رئیس سیاسی جنبش مقاومت حماس فلسطین در سخنانی تاکید کرد که تداوم تجاوز به غزه کل منطقه را از کنترل خارج می‌کند، در واقع امروز منطقه به یک نقطه داغ تبدیل شده است.

به گفته هنیه، پیامدهای عملیات طوفان الاقصی همه ما را در سرزمین فلسطین و مبارزه ملت و مقاومت با پروژه صهیونیستی همراهی خواهد کرد. ۲۰ روز است که مقاومت به رهبری القسام به اعتصابات و حملات خود ادامه می‌دهد، از مرزهای خود محافظت می‌کند و پیام خود را با خون می‌رساند. در بیستمین روز از این جنگ تأیید می‌کنیم که مقاومت در غزه به خوبی پیش می‌رود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس همچنین تاکید کرد که اشغالگران به دلیل ضربه راهبردی و شکست مهیبی که متحمل شدند قادر به بهبودی وضعیت خود نیستند. از کشورهای برادر و متحد می‌خواهیم فشار لازم را در همه مجامع برای توقف تجاوز به غزه اعمال کنند. این نبرد مسیر تاریخ را تغییر خواهد داد و به سوی رسیدن به اهداف عالی این ملت که از بی عدالتی تاریخی رنج برده‌اند، حرکت خواهد کرد.

اسماعیل هنیه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مقاومت یک جنبش آزادیبخش ملی است که به دنبال آزادی مردم و سرزمین خود است و تروریسم، دشمن و حامیان آن و کسانی هستند که در برابر کشتارها سکوت می‌کنند. به همه صداها و مواضع شجاعانه که به وضوح حمایت از حق مقاومت مشروع مردم فلسطین را تائید کردند درود می‌فرستم. ما من خواهان باز شدن همه گذرگاه‌ها به ویژه گذرگاه رفح و ورود هر آنچه غزه به آن نیاز دارد بدون محدودیت و شرط و شروط هستیم. ما خواهان تحویل سریع همه چیزهایی هستیم که غزه نیاز دارد و این غیرقابل قبول است که دشمن آنچه را که باید وارد نوار غزه شود، کنترل کند. من از همه رؤسای جمهور، مقامات، رهبران فکری و صاحب نظران می‌خواهم که به صراحت بر حقانیت مقاومت در سرزمین فلسطین تأکید کنند.

هنیه در پایان نیز تاکید کرد که نهضت و جنگ خیابانی فعلی نباید در همین جا متوقف شود، بلکه طوفان الاقصی باید به خاطر نسل‌های آینده نیروهای مقاومت ادامه یابد. درود بر غزه، مقاومت‌ها، مجاهدان و خانواده‌هایشان.

پیش از این نیز، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس بامداد سه‌شنبه در پیامی مکتوب در واکنش به تشدید جنایت‌های اشغالگران صهیونیست علیه مردم غزه در خطاب به سران برخی کشورهای عربی و اسلامی گفت: ای رهبران کشورهای عربی و اسلامی، چقدر به خون و کشتار نیاز دارید تا بالاخره عصبانی شوید و موضع‌گیری تاریخی انجام دهید؟

هنیه افزود: این جنایتکاران تفاوتی میان هیچ کسی در غزه قائل نیستند و اعم از زن و کودک و سالخورده را قتل عام می‌کنند. وی گفت که اشغالگران با این جنایت‌ها صفحه ننگین و شرم آوری را در تاریخ مالامال از خونریزی خود به ثبت رساندند. هنیه تاکید کرد که مجاهدان مقاومت فلسطین خواب و امنیت را از اشغالگران خواهند گرفت و هر اندازه هم طول بکشد اما اجازه نخواهند داد آن‌ها احساس امنیت کنند تا اینکه ملت ما و فرزندان ما در امنیت، ازادی و حاکمیت بر سرزمین خود زندگی کنند.

منبع: مـهر