جواد نکونام و شاگردانش، بخشی از رقم قرارداد فصل گذشته خود را کاهش دادند تا باشگاه استقلال بتواند، قرارداد خارجی‌های خود را ثبت کند. تیم استقلال نقل و انتقالات تابستانی پُرسروصدایی را پشت سرگذاشت. تغییرات مدیریتی از یک طرف و قانون سقف بودجه که این باشگاه قصد اجرای دقیق آن را داشته و دارد به […]

جواد نکونام و شاگردانش، بخشی از رقم قرارداد فصل گذشته خود را کاهش دادند تا باشگاه استقلال بتواند، قرارداد خارجی‌های خود را ثبت کند. تیم استقلال نقل و انتقالات تابستانی پُرسروصدایی را پشت سرگذاشت. تغییرات مدیریتی از یک طرف و قانون سقف بودجه که این باشگاه قصد اجرای دقیق آن را داشته و دارد به علاوه مشکلات مالی به جای مانده از گذشته از طرف دیگر، اجازه نداد استقلال در نقل و انتقالات بمب بترکاند یا ستاره‌های گرانقیمتی جذب کند.

با این وجود استقلال جواد نکونام در فصل جاری نتایج قابل قبولی گرفته و توانسته است رضایت هواداران و پیشکسوتان را جلب کند.

یکی از این پیشکسوتان شاهرخ بیانی است. پیشکسوت استقلال در خصوص شرایط تیم نکونام در فصل جاری به زیرنویس می‌گوید: دیگر همه می‌دانند که استقلال در نقل و انتقالات تابستانی شرایط خاصی را تجربه کرد. جواد نکونام دست روی هر بازیکنی گذاشت با پیشنهاد بهتر و بالاتر به تیم‌های رقیب رفت یا به قول امروزی‌ها هایجک شد! با این وجود سرمربی استقلال خسته و مأیوس نشد و سعی کرد با بضاعت موجود تیمی سازمان یافته و منظم بسازد که در لیگ برتر از اعتبار فوتبالی استقلال دفاع کند.

ستاره خط میانی استقلال در دهه ۶۰ ادامه می‌دهد: این استقلال تاکنون نمایش‌های امیدوارکننده ای ارائه داده است. در بحث نتیجه گیری موفق عمل کرده است. من بر اساس آمار حرف می‌زنم، استقلال ساپینتو در نیم فصل اول لیگ گذشته، فقط ۱۵ گل زده و ۱۰ گل هم خورده بود. در واقع استقلال در ۱۵ بازی ۱۵ گل و میانگین یک گل زده در هر بازی را به ثبت رساند درحالی که استقلال نکونام در ۶ بازی ۹ گل زده و قطعا تا پایان نیم فصل آمار گلزنی بهتری را به ثبت خواهد رساند. توجه هم داشته باشید در آن تیم مهدی قایدی و محمد محبی توپ می‌زدند که روی هم در یک فصل ۲۰ گل زدند! این آمار را اعلام کردم که بگویم تیم جواد نکونام هم خوب نتیجه گرفته، هم خوب زده و هم بیش از انتظار بازی کرده است.

دَم جواد نکونام و شاگردانش گَرم!/ کاهش دستمزد و قرارداد در فوتبال ایران بی‌سابقه بوده است

کاپیتان اسبق استقلال خاطرنشان می‌کند: من منکر زحمات ساپینتو نیستم و از او هم تشکر می‌کنم هرچند اگر کمی‌آرامش بیشتری داشت، بی دلیل عصبانی نمی‌شد و حاشیه سازی نمی‌کرد شاید استقلال فصل گذشته حداقل یک جام می‌گرفت. بحث من این است که اگر همان نتایج فصل گذشته در نیم فصل اول را یک سرمربی ایرانی کسب می‌کرد، شاید عمر مربیگری‌اش در استقلال به هفته پانزدهم هم کشیده نمی‌شد. همچنین اگر همین نتایج استقلال امروز را به جای نکونام یک مربی خارجی می‌گرفت خود شما دوستان رسانه ای یا کارشناسان بیشترین تقدیر و تمجیدها را نثار سرمربی استقلال می‌کردند چون برای ما ایرانی‌ها «مرغ همسایه غاز است»!

در روزهای اخیر اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه جواد نکونام و شاگردانش دستمزد فصل جاری خود را کاهش داده اند تا قرارداد مهاجم و مربی خارجی این تیم ثبت شود و شاهرخ بیانی در این رابطه می‌گوید: دَم جواد نکونام و شاگردانش گرم! سرمربی و بازیکنان استقلال کاری کردند که در فوتبال ایران بی سابقه بوده است. این کارهای ماندگار در ذهن هواداران استقلال و من پیشکسوت می‌ماند. من مطمئن هستم همین اقدام خوب و تحسین برانگیز می‌تواند وحدت و همدلی نزد بازیکنان و تیم استقلال را بالاتر برده و موفقیت را به همراه داشته باشد. به همه این عزیزان دست مریزاد می‌گویم.

منبع: خبـر ورزشی