وحدت هنانوف که حالا سومین فصل حضورش در پرسپولیس را تجربه می‌کند بازی‌های بسیار کمی را از ابتدا در ترکیب اصلی شروع کرده است، اما در اتفاقی عجیب او نخستین بازی آسیایی‌اش در ارنج اولیه پرسپولیس را مقابل تیم سابق خود انجام داد. هنانوف که دقایق کوتاهی مقابل پیکان پشت سر دانیال اسماعیلی‌فر بازی کرده […]

- ریسک بزرگ یحیی برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

وحدت هنانوف که حالا سومین فصل حضورش در پرسپولیس را تجربه می‌کند بازی‌های بسیار کمی را از ابتدا در ترکیب اصلی شروع کرده است، اما در اتفاقی عجیب او نخستین بازی آسیایی‌اش در ارنج اولیه پرسپولیس را مقابل تیم سابق خود انجام داد.

هنانوف که دقایق کوتاهی مقابل پیکان پشت سر دانیال اسماعیلی‌فر بازی کرده بود، این بار هم در دفاع راست چهار نفره پشت دانیال قرار گرفت. البته که وحدت در خط دفاع سه نفره استقلال تاجیکستان به عنوان مدافع یارکوب یا همان استاپر راست بازی می‌کرد و بازی در دفاع راست چهار نفره برای او کمی غریب است، کما اینکه طی دو فصل گذشته چند باری در این سیستم به میدان رفته بود.

اما اتفاق ویژه در مورد وحدت از شروع نیمه دوم رقم خورد؛ جایی که یحیی با تنبیه سروش رفیعی و محمدحسین کنعانی‌زادگان و بیرون کشیدن آنها از ترکیب، مجبور به چند جابجایی در ترکیب تیمش شد و با در نظر گرفتن اینکه فرشاد فرجی در بازی پیکان یکی دو اشتباه بزرگ مرتکب شده بود، ترجیح داد از وحدت در قلب دفاع کنار گولسیانی بهره بگیرد. اما این تغییر گل‌محمدی فوق‌العاده ریسکی بود، چرا که وحدت آخرین بار در بازی دو سال قبل جام حذفی مقابل آلومینیویم اراک اشتباهات بزرگی به عنوان مدافع میانی مرتکب شده بود.

در آن مسابقه وحدت برای اولین بار مقابل تماشاگران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بازی می‌کرد و با توجه به محدودیت‌های بازیکن، یحیی مجبور شد از او در قلب دفاع استفاده کند که هنانوف با اشتباهاتی مهلک زمینه‌ساز شکست و حذف تلخ تیمش از آن مسابقات شد.

بعد از آن غیر از لحظاتی کوتاه، هیچ‌گاه یحیی او را به قلب دفاع نبرده بود و حتی برای همان چند دقیقه کوتاه پایان بازی هم از این بازیکن در پست هافبک دفاعی یا مدافع راست بهره می‌برد، اما برای تنبیه سروش و کنعانی متحمل این ریسک هم شد. هرچند وحدت این بار کیفیت مناسبی در این پست مقابل تیم سابقش ارائه کرد و دروازه سرخ‌ها بسته ماند.

هنانوف در این مسابقه ۶۵ پاس داد که ۶۰ تا از آنها کوتاه بود. دقت پاس این مدافع ۸۶.۲ درصد ثبت شده اما در نیمه زمین حریف این دقت به ۳۰ درصد رسیده است.

وحدت در این بازی ۶ دوئل را برد که ۴ تا از آنها دوئل منطقه‌ای بوده و فقط یکی را باخت. وحدت یک موقعیت گل هم داشت و با یک ضربه سر دروازه تیم سابقش را تهدید کرد تا یک شوت خارج از چارچوب برایش ثبت شود. در آمار تدافعی او هم یک پوشش و یک رهگیری توپ ثبت شده است.

منبع: خبـر ورزشی