صورتحساب دستمزدهای سرسام‌آور منچستریونایتد فاش شد و با وجود اینکه میزان دستمزدهای آنها پس از کناره‌گیری کریستیانو رونالدو ۵۲ میلیون پوند کاهش یافته، اما همچنان مبلغ چشمگیری است. ستاره پرتغالی ۳۸ ساله در دومین حضور خود در اولدترافورد هفته‌ای ۵۱۰ هزار پوند درآمد داشت. جدایی او در سپتامبر گذشته به یونایتد کمک کرد تا مبلغ […]

- صورتحساب دستمزدهای منچستریونایتد منتشر شد/ مشکل فقط رونالدو بود؟

صورتحساب دستمزدهای سرسام‌آور منچستریونایتد فاش شد و با وجود اینکه میزان دستمزدهای آنها پس از کناره‌گیری کریستیانو رونالدو ۵۲ میلیون پوند کاهش یافته، اما همچنان مبلغ چشمگیری است. ستاره پرتغالی ۳۸ ساله در دومین حضور خود در اولدترافورد هفته‌ای ۵۱۰ هزار پوند درآمد داشت. جدایی او در سپتامبر گذشته به یونایتد کمک کرد تا مبلغ دستمزد خود را تا ۵۲.۶ میلیون پوند کاهش دهد.

اما شیاطین سرخ با وجود اینکه از درآمدهای بی‌سابقه‌ای برخوردار بودند، همچنان در فصل گذشته ۴۲.۱ میلیون پوند ضرر کردند. یونایتد مجموعاً ۶۸۴.۴ میلیون پوند درآمد برای فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ اعلام کرده که بیشترین درآمد یک تیم انگلیسی است. آنها همچنین تأیید کردند که خانواده گلیزر و سایر سهامداران برای اولین بار در هفت سال گذشته سود سهام دریافت نمی‌کنند.

انتشار نتایج سالانه نشان می‌دهد که یونایتد دیگر بالاترین میزان دستمزد سالانه را در لیگ برتر ندارد، زیرا دستمزد آنها از ۳۸۴ میلیون پوند به ۳۳۱.۴ میلیون پوند کاهش یافته و منچسترسیتی، لیورپول و چلسی از آنها پیشی گرفته‌اند. پس‌انداز یونایتد تا حد زیادی با جدایی رونالدو بهتر شده، چرا که آنها مجبور نبودند ۱۶ میلیون پوند باقی مانده در قرارداد او را بپردازند. بدهی بلندمدت باشگاه شمال غرب روی رقم ۵۰۷ میلیون پوند باقی ماند در حالی که هزینه سود این بدهی در فصل گذشته ۲۱.۴ میلیون پوند بود.

پس از انتشار نتایج، کایران مگوایر کارشناس امور مالی فوتبال گفت: «باشگاه هنوز هم ضرر می‌کند اما حداقل ضرر آنها به طور قابل توجهی کمتر از ۱۵۰ میلیون پوند در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ است. خبر خوب این است که دستمزد تنها ۵۱ درصد درآمد است. خبر بد این است که سایر هزینه‌ها، به ویژه استهلاک نقل و انتقال بازیکنان که بیش از ۵۰ میلیون پوند بیشتر از دو فصل پیش است، به خوبی کنترل نمی‌شود.»

با این حال، اریک تن‌هاخ پس از اینکه تیم را به جمع چهار تیم برتر رساند و فوتبال لیگ قهرمانان اروپا را تضمین کرد، هشدار داد که دستمزد این دوره دوباره به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت. مگوایر اضافه کرد: دستمزدها در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به دلیل حضور در لیگ قهرمانان اروپا به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی