به گزارش زیرنویس به نقل از آناتولی، خالد مشعل رئیس حماس در خارج، گفت: جنگ زمینی غزه در راه است و مرحله خطرناکی پیش روی ماست. وی در ادامه با اشاره به مشارکت آمریکا در جنگ گفت: واشنگتن امروز با برنامه ریزی، مدیریت مشترک و مشارکت در این نبرد، درپی یک جنگ زمینی یا انجام […]

به گزارش زیرنویس به نقل از آناتولی، خالد مشعل رئیس حماس در خارج، گفت: جنگ زمینی غزه در راه است و مرحله خطرناکی پیش روی ماست.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت آمریکا در جنگ گفت: واشنگتن امروز با برنامه ریزی، مدیریت مشترک و مشارکت در این نبرد، درپی یک جنگ زمینی یا انجام مانور برای دستیابی به اهداف خود با کمترین زیان و ضرر است زیرا اسرائیل دیگر تاب تحمل خسارات و تلفات مشابه در عملیات هفتم اکتبر را ندارد. واشنگتن سه گزینه را در غزه دنبال می‌کند.

مشعل بیان کرد: گزینه نخست اینکه به غزه حمله زمینی صورت نگیرد و فرصتی طولانی برای حمله هوایی به غزه در اختیار اسرائیل گذاشته شود چرا که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است» «ما مانند عراق دنبال اجرای مدل موصل هستیم نه فلوجه، چون هزینه کمتری دارد». این گزینه در واقع یک ویرانی همه جانبه با هدف بالابردن پرچم سفید و تسلیم شدن اهالی غزه است که بسیار خطرناک است.

رئیس حماس در خارج بیان کرد: گزینه دوم نیز این است که واشنگتن با آگاهی از قدرت ما در داخل تونل‌های غزه، با کارشناسان خود وارد عمل شود و گروه «دلتا» را که متخصص آزادسازی اسیران است به همراه ژنرال‌ها و مهمات مدرن با هدف نفوذ به عمق تونل‌ها وارد عمل کند و به استفاده از سلاح اعصاب برای فلج کردن رزمندگان مقاومت در تونل‌ها اقدام کند.

وی درباره گزینه سوم نیز گفت: این گزینه بعد از تکمیل گزینه اول و دوم خواهد بود که شامل یک طرح تاکتیکی است و بر اساس آن از طریق دریا و از شمال وارد خواهند شد تا یک کمربند ایجاد کنند و در نهایت بتوانند ورود همه جانبه داشته باشند که آنها تلاش کردند در شرق خان یونس ظرف دو روز گذشته نوعی نبض سنجی کنند.

خالد مشعل تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نمی‌تواند بدون پیروزی جنگ را متوقف کند زیرا این موضوع با بحران داخلی گریبانگیر او خواهد شد زیرا او با فساد مواجه است و علی‌رغم بسیج همه جانبه ای که تاکنون انجام داده هیچ پیروزی محقق نکرده است.

منبع: مـهر