به گزارش زیرنویس از لرستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه آینده متعلق به فلسطینیان است و رژیم کودک کش صهیونسیتی در آن جای نخواهد داشت، اظهار کرد: فلسطین، مسأله اصلی جهان اسلام است و امروز در کنار مظلومیت مردم غزه اقتدار، صبر و توکل آنان در […]

به گزارش زیرنویس از لرستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه آینده متعلق به فلسطینیان است و رژیم کودک کش صهیونسیتی در آن جای نخواهد داشت، اظهار کرد: فلسطین، مسأله اصلی جهان اسلام است و امروز در کنار مظلومیت مردم غزه اقتدار، صبر و توکل آنان در مقابل رژیم صهیونسیتی و حامیانش نمایان است،

خطیب جمعه خرم آباد  با اشاره به اینکه مشیت الهی همواره نشان داده ایستادگی پیروزی را رقم می‌زند ، تاکید کرد: اسراییل از قدرت بالای نظامی و از پیشرفته ترین گنبد آهنین برخوردار است، اما در مقابل گروه حماس عاجز مانده و این ضربه را غیرقابل جبران می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: قدرت نظامی رژیم صهیونسیتی در زمین ، دریا و هوا مثال زدنی است و تجهیزات خود را بروز کرده اما در پانزدهم مهرماه امسال رزمندگان مجاهد فلسطینی سه هزار راکد را پرتاب و هیمنه گنبد آهنین را شکستند و از دیوار یک میلیارد دلاری عبور و ضربه سختی را به پایگاه های نظامی دشمن وارد کردند.

وی ادامه داد: مجاهدان فلسطینی رادارهای اسراییل را از کار انداخته و دنیای آینده، دنیای فلسطین است و اسراییل در آن جایی نخواهد داشت.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به برگزاری کنگره شهدای لرستان در روز شنبه ششم آبان ماه اضافه کرد: مردم و مسوولان برای برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد فرهنگی باید تلاش کنند، چرا که این کنگره مورد توجه مقام معظم رهبری و این آغاز راه است تا سبک زندگی شهدا در میان اقشار مختلف تبیین و در رفتار نسل جدید نمایان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به دیدار مسوولان و خانواده های شهدا و ایثارگران لرستان با مقام معظم رهبری در خصوص کنگره شهدا گفت: این روز بیادماندنی بود ، معظم له معتقد بودند که بزرگداشت شهیدان ارزش والایی دارد و به دلیل ظرفیت های موجود در لرستان باید زودتر از این تاریخ برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: ایشان اقدامات کمیته های کنگره شهدا را با ارزش تلقی و فرمودند شجاعت، دلاوری همچنین رفاقت، صداقت و وفاداری مردم لر مثال زدنی است و از اندیشمندان و روحانیون مبارز این استان به نیکی یاد کردند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه برگزاری کنگره ملی شهدا یک سرمایه معنوی محسوب می‌شود، گفت: تاریخ لرستان و گرامیداشت شهدا همچنین مظلومیت این استان در زمان پهلوی اول و دوم و تغییر رویه در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای نسل جوان تبیین و این راه باید ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: مقام معظم رهبری لرستان را قبلاً به عنوان مرکز تدین و انقلاب گری یاد کردند و این موضوع سرمایه است و باید آن را حفظ کرد.

وی با اشاره به ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس همواره در ادوار گذشته در کنار دیگر قوا در تصویب برنامه های مختلف خدمات ارزشمندی ارایه داده اما استان ها از این بهره‌مندی متفاوت بوده و برخی از پیشرفت بیشتری برخوردار بودند و باید بررسی شود.

وی افزود: مردم در انتخاب داوطلبان مختار هستند، اما باید افرادی برگزیده شوند که متعهد، دانا، توانا، دارای دانش، خدمتگزار، فعال و سختکوش در وظایف نمایندگی همچنین انسجام و وحدت در امور ملی باشند، همچنین هم افزایی مردم و نمایندگان موجب توسعه استان می‌شود و دقت لازم در انتخاب نمایندگان ضروری است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

منبع خبر: رکنـا